Jump to content

Tatueringar?


Guest Lindman

Recommended Posts

Där var det en skinnboll som tatuerat in två Dr Martens och texten "Stockholm Skins" på huvudet ovanför höger öra.

Kul när han sitter på hemmet 80 år gammal och flintskallig.

 

Ja och det är en tjugotvåårig negress som ska sätta kateter!! :D

 

"Oj hoppsan....råkade jag inte sticka fel igen!?!?"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply
QUOTE (Scribe @ Mar 1 2005, 11:17 )

Har en tjejkompis som tatuerat in följande motiv "ganska långt ner på magen"

1_1_12.gif

 

Bara jag som inte riktigt förstår anledningen?

 

Varning för halka........ "ganska långt ner på magen" = nedanför troslinningen.... Börjar det klarna?

Link to comment
Share on other sites

o försök hitta nåt som inte är med i big brother eller som nitton killa rpå kompaniet har... alltid roligare att va lite ensam.

 

tänk hur många brudar som har en fjäril på ankeln! kul? 

 

*OBS* JAG *OBS* tycker att trajjball är ganska opersonligt och utan någon "djupare" tanke. Nån som har tribal och kan förklara varför du har den?

 

Vissa tribal är ju iofs snygga men för mig känns dom lite för "vanliga".. tatueringar för mig måste ha en symbolik/historia/åsikt/etc. bakom sig.

Jag kan försöka...

 

Med förbehåll för en halv flaska whiskey innanför västen..

 

Jag har 2 st. centrum i de båda är 2 symboler.

1. biohazard symbolen.

2. en triskele.

 

Anledning för symbol 1:

Gillar gruppen biohazard.

Gillar formen på symbolen.

Gillar en knivmakares knivar, han använder symbolen. (Steve Ryan) dessutom en av mina första "true" custom knivar från Steve.

 

Anledning för symbol 2:

Gillar triskele, dels är det anknytningar till siffran 3, den går att anknyta till mycket. (sök, tänk)

Komplementerade min första gaddning, samma tema.

Symbolen används av Howard Viele - han kan knivdesign.

 

Det som omger de båda symbolerna är rent kosmetiskt, tanken är att de skall likna/ge ideér till dubbelslipade knivblad.

 

Etc, etc, etc...

 

Tatuering nummer 1 tog det många år innan jag gjorde, tänk +7 år. Nummer 2 gick snabbare då jag ville komplettera nummer 1.

Nummer 3 verkar utebli, tankarna finns dock :D

 

En god vän har gjort båda mina, gillar snubben = desto bättre.

 

Tribal opersonliga? Mina är inte opersonliga för mig.

Link to comment
Share on other sites

Ett tips till dom som ska mönstra är att inte tattuera svenska flaggor eller torshammare om dom vill göra lumpen.

Läkarna tittade väldigt suspekt på mina tribals och drakar för att se om det måhända kunde gömma sig en nazisymbol någonstans i röran :banana

tror inte att det ska vara några problem, var en lirare i min pluton(person 2 på avataren förövrigt) som hade svensk tretungad fana, en dödskalle med m/90 hjälm och tror att det var en ganska stor torshammare också... men någon med ett hakkors på bröstet får man ju hoppas att pliktverket lyckas sålla bort.

Link to comment
Share on other sites

Sgt.Ratchak,Mar 2 2005, 19:05 ] Vet ngn en bra tatuerare i eller runt Skövde??

Offtopic, men det fanns en jävlit bra tatuerare och kompis i just Skövde, men han körde tyvärr ihjäl sig i november 2003. RIP Micke :D

Link to comment
Share on other sites

Sgt.Ratchak,Mar 2 2005, 19:05 ] Har Klingons märke på högeraxeln och skissar på en grekisk sköld med Spartas märke (Lambda) på med texten "e tan e epi tas" (ung. med eller på den) med gammelgrekiska bokstäver under till vänsteraxeln.

 

Vet ngn en bra tatuerare i eller runt Skövde??

har sett en tatuerarskylt i Skövde... sedan vet jag inte mer...

men... jag har ju motivet klart

Link to comment
Share on other sites

@[MPJ]Sgt.Ratchak

Vet ngn en bra tatuerare i eller runt Skövde??

 

TattoMartin är mycket bra, där gjorde jag mina.

 

Jag valde att sätta min första tatuering (en tuff pytonorm med hatt) i sidan, från höftbenet till andra revbenet nerifrån ungefär..

Det gjorde faktiskt ondare än jag trott, när det hade gått tio minuter var jag rätt less..

 

Sen har jag djävulen från Diablo 2 på ryggen, och den gjorde inte alls lika ont att göra.

 

Till mitt stora förtret har jag även (en gång när jag var 14 och fullare än vanligt) låtit en kompis tatuera FTP i min nacke... *rodnar*

 

/hannah

Link to comment
Share on other sites

En kvinnlig...bekant hade ett rätt roligt motiv. Tassavtryck från ett kattdjur på insidan av låret upp under troskanten och sen om man avlägsnade trosorna en jaguar i språng över...hm ja ni förstår säkert. Man blev överraskad första gången man såg det iaf, på ett positivt sätt :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

..//

Vet ngn en bra tatuerare i eller runt Skövde??

Jepp, Gå ned till Martin och Jocke (tror jag bestämt att de heter) på Bäckvägen 1, Skövde. Finns även ett par andra tatuerare i Skövde, Tattoo Ed och Devils Tattoo, men jag har inte hört något speciellt bra om dem, snarare tvärt om...

 

Killarna på Bäckvägen (fan att jag inte kan komma på vad deras "salong" heter) är mycket duktiga och seriösa, det är de som tatuerat mina bröder och vänner, alla med mycket bra resultat.

 

Ska höra närmare med min bror när han kommit hem från jobbet.

 

 

Fu_Dahlberg:

En tatuerarskylt?! Är du blind?? ;)

 

hade varit roligt att se lite bilder på era tatueringar! ska lägga upp en bild när tid ges o om det e ok med alla blågula osv. osv.

Är det bara bilder på dig själv, eller på personer som gett sitt medgivande så är det bara att köra på. Är alltid kul med bilder.

 

 

//Y

Link to comment
Share on other sites

En kvinnlig...bekant hade ett rätt roligt motiv. Tassavtryck från ett kattdjur på insidan av låret upp under troskanten och sen om man avlägsnade trosorna en jaguar i språng över...hm ja ni förstår säkert. Man blev överraskad första gången man såg det iaf, på ett positivt sätt :)

Bildbevis önskas :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Har Klingons märke på högeraxeln och skissar på en grekisk sköld med Spartas märke (Lambda) på med texten "e tan e epi tas" (ung. med eller på den) med gammelgrekiska bokstäver under till vänsteraxeln.

Låter liknande det jag tänker skaffa så fort jag fyller arton (2 mån kvar...) ska tatuera in Senatus Populusque Romanus på höger överarm, fast inte utskrivet såklart utan SPQR, men det är bara en av två tatueringar jag har tänkt skaffa, jag har tänkt tatuera in texten "Liberate Te Ex Inferis" tvärsöver skuldrorna. SPQR betyder för övrigt Senaten och det romerska folket, och Liberate Te Ex Inferis betyder rädda dig själv från helvetet, vilket kan betyda många saker, inte bara det kristna helvetet.

Ska man tatuera in någonting så ska det banne mig vara text!

Link to comment
Share on other sites

Guest Sernlo
Ska man tatuera in någonting så ska det banne mig vara text!

 

En bild säger mer än tusen ord :P

 

Nejdå, cool idé. Vad är din koppling till just "Senaten och det Romerska folket"?

Link to comment
Share on other sites

Yman skrev:

Jepp, Gå ned till Martin och Jocke (tror jag bestämt att de heter) på Bäckvägen 1, Skövde. Finns även ett par andra tatuerare i Skövde, Tattoo Ed och Devils Tattoo, men jag har inte hört något speciellt bra om dem, snarare tvärt om...

 

Killarna på Bäckvägen (fan att jag inte kan komma på vad deras "salong" heter) är mycket duktiga och seriösa, det är de som tatuerat mina bröder och vänner, alla med mycket bra resultat.

 

 

Det där låter som TattoMartin enligt mej..

En Martin, en Markus och en Jonas/ Jocke om jag inte minns fel.

Grymt duktiga och proffsiga.

 

/hannah

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ÄR TattoMartin. Dock heter de inte TattoMartin, det hette Martins tillhåll i Hjo när det begav sig.

 

Hur som helst så är de som sagt mycket duktiga, de har även arbetat en del ihop med några killar i Lidköping som även de är duktiga.

 

 

//Y

Link to comment
Share on other sites

Guest FältArb Mogren

Har kört en tribal från nacke, bröst, skuldra och ut till handleden. Gjorde den hos Tatoo Martin i skövde. Det var närmare bestämt Jocke som gjorde den från eget huvud. Jocke har nu flyttat, men medarbetarna till han som olyckligtvis gick o dog, har börjat hos Martin.

 

Ser tattuerings lokalen från min lägenhet, extra surt när man har ständigt sug på nya tattueringar, men med stort hål i kassaskrinet.

 

Har även gjort en tattuering på foten, som tillkom i lidköping. Hos Living Art, hos Drew Horner.

 

Rekomenderar starkt dom båda platserna om man e sugen.

 

Men kom ihåg.......Ju större desto bättre!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nån som vet någon bra tatuerare i Gävle eller Uppsala? 0:)

Custom illusion gör schyssta grejer i Gävle. Tror de heter så, mitt emot polisstation på andra sidan ån.

 

Har inte själv några tatueringar men polare som har varit där med gott resultat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sernlo

Skulle va kul om ni berättade om era små, eller stora, idéer för framtida tattoo-projekt..

Min kan ni läsa längre upp. Den ska förfinas och filas lite på under åren.

Link to comment
Share on other sites

Det vore väl tämligen enkelt att identifiera någon med t.ex. Hacke Hackspett tatuerat på högra kinden och en dödskalle i pannan?

 

Förutom det faktum att det hjälper inte vilka tattueringar du har i ansiktet om myndigheterna inte vet om det. Samma sak om du tar bort den och de tror att du har den.

 

Tanken med reglerna som en vän berätta hade att göra med döljande.

Om man har hela huvet tattuerat döljer det en massa saker under, dessutom kan tattueringar målas på så att de går och skölja av med vatten/div lösningsmedel. Sedan tillkommer det faktum att människan kan fela. En tjänsteman som kontrollerar din identitet kommer förmodligen mest att koncentrera sig på din tatuering och kan då missa annan viktig information.

 

Jag ställde en fråga som jag undrade över eftersom jag inte är säker på att jag har fått rätt information, jag bad inte om att bli dumförklarad.

Link to comment
Share on other sites

Ska man tatuera in någonting så ska det banne mig vara text!

 

En bild säger mer än tusen ord :P

 

Nejdå, cool idé. Vad är din koppling till just "Senaten och det Romerska folket"?

inte mer än att jag är extremt historie-intresserad och tyckte att det skulle vara najs att märka sig med något historiskt.. och varför inte något som har med det gamla Rom att göra?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...