VMI2002 Posted May 24, 2006 Report Share Posted May 24, 2006 Nagon som har sett "Baghdad ER"? Stark dokumentar - och mycket "snaskig". Det blev nastan lite for mycket nar kamerateamet skulle vara med pa en amputation.... Auf jedem fall - om nagon sett den, your thoughts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted May 24, 2006 Report Share Posted May 24, 2006 Jag anser att Baghdad ER ger bild av verkligheten idag. Bara en sån sak som att USA har en Purple heart medalj visar att de vet en hel del mer än Sverige någonsin kommer att lära om strid, (knäck den nöten). Att deras sjukvårdsorganisation gör att 90% av alla skadade soldater överlever visar att de lärt sig av erfarenheterna. Intressant att att motståndsmännen skjuter på Amerikanska soldater när de delar ut godis till ungarna, Är det sånt som kallas hearts and minds?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted May 24, 2006 Report Share Posted May 24, 2006 Hemsidan säger Premieres Sunday, May 21. Alltså ett avsnitt som gått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VMI2002 Posted May 24, 2006 Author Report Share Posted May 24, 2006 Hemsidan säger Premieres Sunday, May 21. Alltså ett avsnitt som gått? Jepp - och det ar inget "avsnitt". Det ar "bara" en timmes dokumentar. Det ar bra, men tro mig, du vill inte se om den flera ganger. Ett "avsnitt" racker lange och val..... Vi far hoppas att regim-tv(SVT) koper in den! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 25, 2006 Report Share Posted May 25, 2006 Tack, den här dokumentären hade jag missat. Mycket intressant, men jag nöjer mig nog med att se den en gång, såg en liknande film på NG om afghanistan något år sedan, minskador och splitter skador. Synd att svensk sjukvård inte har någon motsvarighet till internationell akutsjukvårdsutbildning utan ett mer omvårdnads baserat system. Eller i alla fall alternativ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted June 2, 2006 Report Share Posted June 2, 2006 Klart värd att se, och säkert nyttig om man planerar åka med US. Problemet kan ju vara att få tag på den, eller inte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted June 3, 2006 Report Share Posted June 3, 2006 Baghdad ER finns att beskåda här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WildCard Posted June 7, 2006 Report Share Posted June 7, 2006 Klart värd att se, och säkert nyttig om man planerar åka med US. Problemet kan ju vara att få tag på den, eller inte.... Har den på datorn. Skicka pm om någon är intresserad. Tjoho! Första inlägget!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.