Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Vilka böcker skulle ni helst vilja se på stora duken? I toppen på min lista ligger solklart: - Op Garbo - Röd Storm - Hasselböckerna - ett slags "real life KustJS/FJS/whatever" Jag kan tänka mig filmatisering i samma stuk som 'Band of brothers' eller 'Stalingrad' - absolut inte Ridley Scott, John Woo eller nån annan Hollywood-explosions-fanatiker..!! Fler förslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Rödstorm......DEN vill jag se. Ja ja drömma kan man ju.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Det tråkiga är att böcker sällan blir bra på film, såg att Ondskan ska bli film det kan nog bli riktigt bra =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 "En medborgare höjd över varje misstanke" Med Stormare eller Sauk som Hamilton och Lassgård som Wallander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Håller med Gotcha. En riktigt filmad och tolkad Hasselbok skulle vara kul. Den som finns nu, "Döden på Larvfötter", är rakt igenom kass, gammal och en dålig tolkning av boken (böckerna). Frågan är vilken av Hasselböckerna som skulle göra sig bäst på film ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Gamla tetstamentet som en tvåtimmars hollywood produktion. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 "Utan misskund", Tom Clancy. Det tror jag kunnat bli en alldeles ypperlig film! POF (Med en vältummad Clancy-pocket i baglomman....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Sandquist: Spontant skulle jag nog vilja se "Den blodiga vägen" (den med den "tama" björnen) eller "Likvidera Paris" - å andra sidan är ju böckerna rätt lika, så det spelar nog ingen jätte-roll.. "Döden på larvfötter" tycker jag är en halvhyfsad krixarulle med lite "Kelly's hjältar"-ambitioner, har absolut inget med böckerna att göra och är inte speciellt bra, men hyfsat sevärd om man har lite tid över.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 SoldF vore kul som film... :baaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Vad skulle den handla om? Massa insöade personer som sitter och disskuterar vapen och militärer... Sen kommer SSG och behöver deras kunnade? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 SoldF vore kul som film... :baaa Vad skulle den handla om? Massa insöade personer som sitter och disskuterar vapen och militärer... Sen kommer SSG och behöver deras kunnade? Han menar nog boken SoldF. Men detta låter som början till en väldigt kul tävling!!! "Den som skriver det bästa manuset till filmen SoldF.com vinner... ehh... en befodran här på forumet." Bara ett förslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Liftarens Guide till Galaxen! Var inte det på gång? *Ing hoppas* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Gamla tetstamentet som en tvåtimmars hollywood produktion. ;) Den kom på Bio för ett tag sen "kärlek mord och intriger" innehåller den, om man ska tro på omslaget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Liftarens Guide till Galaxen! Var inte det på gång? *Ing hoppas* Den finns redan http://us.imdb.com/Title?0081874 Men det är väl denna du väntar på http://movies.go.com/movies....ex.html Nästa år kommer den =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 BBC's version av HHTTG är helt underbar!! En smula spartansk med Hollywood'ska mått mätt, men en gedigen historia som klarar sig utan biljakter och explosioner..!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Man kunde väl göra en sjysst rulle av McNab's "attack, mitt liv som kommandosoldat". Upplägget kunde i början vara en inleding med berättarröst där man följer den unge McNab osv.. I stil med Sneakers (ungdjävlarna i ####'s kitchen) Ja då skulle man få allt i ett, en stark vemodig berättelse i gatstenen som varvas med sönderskjutna knarkbaroner i sydamerikas djungler och eldiga kvinnoraffärer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 "Utan misskund", Tom Clancy. Det tror jag kunnat bli en alldeles ypperlig film! POF (Med en vältummad Clancy-pocket i baglomman....) Håller med, förbannat bra bok.. Även "The bear and the dragon" kan jag tänka mig. Gillade den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 BBC's version av HHTTG är helt underbar!! En smula spartansk med Hollywood'ska mått mätt, men en gedigen historia som klarar sig utan biljakter och explosioner..!! Dom måste jobba på vogonerna. De ser ju ut som tama husdjur :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 En tysk nyinspelning av korpral Asch (08/15) serien vore intressant. 50-talsvarianten är lite seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fbj972 Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Det tråkiga är att böcker sällan blir bra på film, såg att Ondskan ska bli film det kan nog bli riktigt bra =) Ja, och på fredag är det dags! Någon som skall gå på premiären? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Det tråkiga är att böcker sällan blir bra på film, såg att Ondskan ska bli film det kan nog bli riktigt bra =) Ja, och på fredag är det dags! Någon som skall gå på premiären? Nja, kanske inte på fredag men inom snar framtid. Därimot ska jag gå på Teater imorgon och se Benny Haag i hans teateruppsättning av ondskan. Gillar Benny Guldfot skarpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Alla minns vi väl Benny Haag som Xerxes i nån taskig 80-tals serie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Jag skulle vilja se en nygjord "På västfronten intet nytt". Den bästa som finns är från 1930 eller nåt sånt, tysk, en av de första ljudfilmerna som gjordes. Den filmen håller fortfarande till skillnad från en version som gjordes på 70- eller 80-talet som inte kommer nära kvalitet, en Hollywood-produktion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Särimner Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Utan inbördes rangordning så kommer här min önskelista på filmer baserade på böcker eller nyproduktioner av gamla godingar på duken: Arn-trilogin av Guillou Jag ska bli kustjägare av Jönsson Poltava av Englund "Nånting-om-brittiska-6:e luftburna-som-stormade-och-intog-de-där-broarna-natten-innan-dagen-D" Röd storm av Clancy (jo jag vet att några föreslagit den, men jag dreglar ändå ) Rise and fall of the Third Reich av ? Garbo-trilogin av Winter Tja, det var de förslag jag hade att komma med så här spontant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Gamla tetstamentet som en tvåtimmars hollywood produktion. ;) med jerry bruckhiemer som producent och michael bay som regissör. då skulle vi få lära oss att moses var amerikan, och att jerikos murar föll med hjälp tomahawkmissiler. garanterat skulle old moses vifta med stjärnbaneret, som han fått av gud tillsammans med några obetydliga stentavlor. filmer jag vill se: SHIKE: "Drakarnas tid" och "stormen och svärdet". av robert shea ninjamunkar och monguler i medeltida japan/kina "illumitatus" trilogin av robert shea och robert a wilson. konspirationsteorier i kubik den doftande trägården av shejk nefzaoui arabisk motsvarighet till karmasutra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blomberg Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Nån som vet nått om "hotet", förövrigt så bör,......... skit glömde bort det! Vart ju dragen ikväll ju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted September 25, 2003 Report Share Posted September 25, 2003 Gamla tetstamentet som en tvåtimmars hollywood produktion. ;) Sulle nog bli en blodig historia det... Annars så e ju Op Garbo plus Op Poltava och Op Narva klara vill ha objekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted September 25, 2003 Report Share Posted September 25, 2003 Bilbo och alla böckerna i serien om Skivvärlden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted September 25, 2003 Report Share Posted September 25, 2003 Även "The bear and the dragon" kan jag tänka mig. Gillade den. Heh... den skulle i alla fall vara möjlig att göra film av utan att tumma på storyn. Händer ju f-n inget i boken på nästan 1000 sidor. Synopsis: ryssland hittar gruva/oljefält... spion sätter på sekreterare och får henne att installera spionprogram... prälle dör... folk slutar handla kinesiskt... kina går i krig... kina ger ryssland smisk... usa ger kina storpisk... åsså blev det lite spännande på slutet med en ballistisk missil... och mitt i alltihop ett utfyllande men meningslöst sidospår om ett attentat i ryssland... allt kryddat med massor av närmast rasistiskt tjafs om kina. Urtråkigt. Jag tycker den var kass som bok men den skulle nog göra sig som film. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted September 25, 2003 Report Share Posted September 25, 2003 allt kryddat med massor av närmast rasistiskt tjafs om kina Jo. Det låg väl liksom lite i tiden när den skrevs.. Lite trist att Clancy är så populär och snudd på helgonförklarad i stora kretsar...har ni inte bl.a sett "smyg"-reklamen för Clancy i "J.A.G"-serien...rätt smaklöst tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.