Jump to content

All reklam är bra reklam....eller?

Casca

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Nu får våra norska HV-kamrater det inte lätt..

Detta slår mot oss också.

Otroligt vilken vinkling media kan göra,Om han hade slagit ihjäl dem med en osthyvel,hade ost blivit en fara för samhället?

Obs! Det är inte min mening att låta respektlös.Alla inblandade

har min fulla medkänsla i denna tragiska händelse,jag ger media

en känga bara.

Den här tragedin lär väl betyda att debatten om HV:s vapenförvaring kommer att blossa upp igen.

Utan att föringa händelsen eller visa bristande respekt skulle jag vilja nämna en detalj som förvånade mig i artikeln. Det är att tidningen kallar honom för HemvärnsSOLDAT. Om detta är ett utslag av att man skriver efter norsk förlaga eller om det faktiskt är så att media faktiskt börjat betrakta HV som soldater är svårt att säga.

Alla föreningar som jag varit med i verkar ha som yttersta mål att ta kål på sin egen verksamhet inifrån. Där är FM och HV i synnerhet tyvärr inget undantag.

Även polisen ser helst att alla hv-man skall centralförvara sina vapen. Är rädd för att det leder till ett stort tapp av engagerade hv-män i fall de planerna skulle sättas i verket.

Nu har ju FM.s egen utredning i alla fall slagit fast att vi skall få behålla våra vapen, tsv!!

Införandet av patronlägeslås och inventering av samtliga vapen varje år är ett jäkla merarbete men är nog nödvändigt ont för att hålla ordningen. Just nu är det lugnt men en incident!! så...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...