Jump to content

Plötsligt i Vislöv.

Agaton sax

Recommended Posts

Snickeriet, kanske?

Grunden Bois eller vad den nu heter

Inte riktigt samma "genre" men modstrilogin kan du också kolla in

Haha, snickeriet.. Finns det nån bättre förnedrings-tv? :baskerKav:

"Jag var ingen bråkstake, jag hette Putte som barn" :D:lala:

"Plötsligt i Vinslöv" är en stillsamt och småputtrigt glockren film som jag tyckte var alldeles lysande.

En annan liten pärla i samma genre är "Så går ett år" om Sjöbo och utgör ett litet fint porträtt av det samhället i samband med Sven-Olles intåg på den politiska scenen. Ett tidsdokument från sent 80-tal!! Ibland tangeras lyteskomiken och vissa av individerna framstår som milt utvecklingsstörda, men det är något med dessa båda filmer som verkligen tar tag i en.

• 1 month later...

Det är mer än ni som uppmärksammat denna dokumentär. Ni har väl varit inne på http://www.dopingkontroll.com/ och beställt en "Säger dom blubb blubb?"-tröja?

dopingkontroll.com:

Detta är en sida som dels fungerar som en kanal för föreningen "Vinslöv - Plötsligt en förening" och dels som ett intresseforum för människor som har någon som helst relation till filmen "Plötsligt i Vinslöv".

Lappsjuka.

Handlar om två Argentinare som kommer till mörkaste norrland för att träffa ett tangoälskande par (som dom tydligen träffade i del 1, när det svenska paret var i argentina).

Språkförbistringar på hög nivå och.... Nä omöjligt att beskriva, måste ses.

Bland det roligaste jag sett.

• 3 weeks later...

Ordföranden i konstföreningen (han i svart) råkar vara far till en av mina närmaste barndomsvänner. Jag tillhörde ingen posse, kanske därför jag valde att flytta 60 mil därifrån för att plugga!

Missförstå mig inte, jag älskar mitt vinslöv men ibland är folk bara så jävla korkade! Ibland så funderar jag på om inte Holger är den finaste människan i byn

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...