Agaton sax Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 He he! Satt och kolla på filmen Plötsligt i Vinslöv. Vilka sköna lirare. Nu undrar jag om det finns liknande dokumentärer, för utom den här och Cheriffen i Ryd, som också är helt fantastisk. Ha det Gott Agaton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Snickeriet, kanske? Grunden Bois eller vad den nu heter Inte riktigt samma "genre" men modstrilogin kan du också kolla in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Snickeriet, kanske?Grunden Bois eller vad den nu heter Inte riktigt samma "genre" men modstrilogin kan du också kolla in Haha, snickeriet.. Finns det nån bättre förnedrings-tv? "Jag var ingen bråkstake, jag hette Putte som barn" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 "Plötsligt i Vinslöv" är en stillsamt och småputtrigt glockren film som jag tyckte var alldeles lysande. En annan liten pärla i samma genre är "Så går ett år" om Sjöbo och utgör ett litet fint porträtt av det samhället i samband med Sven-Olles intåg på den politiska scenen. Ett tidsdokument från sent 80-tal!! Ibland tangeras lyteskomiken och vissa av individerna framstår som milt utvecklingsstörda, men det är något med dessa båda filmer som verkligen tar tag i en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted July 14, 2006 Report Share Posted July 14, 2006 Har du druckit öl, din jävla bäver!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Det är mer än ni som uppmärksammat denna dokumentär. Ni har väl varit inne på http://www.dopingkontroll.com/ och beställt en "Säger dom blubb blubb?"-tröja? dopingkontroll.com: Detta är en sida som dels fungerar som en kanal för föreningen "Vinslöv - Plötsligt en förening" och dels som ett intresseforum för människor som har någon som helst relation till filmen "Plötsligt i Vinslöv". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted July 15, 2006 Report Share Posted July 15, 2006 Lappsjuka. Handlar om två Argentinare som kommer till mörkaste norrland för att träffa ett tangoälskande par (som dom tydligen träffade i del 1, när det svenska paret var i argentina). Språkförbistringar på hög nivå och.... Nä omöjligt att beskriva, måste ses. Bland det roligaste jag sett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollevarm Posted August 2, 2006 Report Share Posted August 2, 2006 I vinslöv har man inte telefoner, man har kärringar i stället. jag vet jag växte upp där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullsork Posted August 2, 2006 Report Share Posted August 2, 2006 jag vet jag växte upp där! Måste varit surrealistiskt... Så vilket posse tillhörde du: minigolfarna, konstsamlarna eller fågelvännerna? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollevarm Posted August 3, 2006 Report Share Posted August 3, 2006 Ordföranden i konstföreningen (han i svart) råkar vara far till en av mina närmaste barndomsvänner. Jag tillhörde ingen posse, kanske därför jag valde att flytta 60 mil därifrån för att plugga! Missförstå mig inte, jag älskar mitt vinslöv men ibland är folk bara så jävla korkade! Ibland så funderar jag på om inte Holger är den finaste människan i byn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullsork Posted August 3, 2006 Report Share Posted August 3, 2006 Vem var Holger? Det var rätt länge sen jag såg "Plötsligt i Vinslöv". För övrigt, vad anser invånarna om filmen? Jag har hört att den gett upphov till en viss turism... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollevarm Posted August 3, 2006 Report Share Posted August 3, 2006 killen med tomosmopeden tillika huvudpersonen i filmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted August 3, 2006 Report Share Posted August 3, 2006 Armbryterskan från Ensamheten är en sevärd dokumentär, dock inte i riktigt i samma still som "vinslöv" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.