fillefalle Posted May 16, 2006 Report Share Posted May 16, 2006 Saker som jag tänkt belysa i reportaget är: Det Svenska försvarets utveckling, i en kamp för att bevara freden och olika insatser som pågår just nu. Varför man bör göra lumpen och söka utlandstjänst. Intervjuer med vänner som ska göra lumpen, och deras syn på det Svenska försvaret. Vad tycker ni om idén? Några tips? Det har säkert redan skrivits tusentals artiklar om detta, men i mitt fall handlar det om ett skolarbete så det spelar inte så stor roll. (Om ING Skulle läsa detta vill jag meddela att jag är 100% nykter och 100% allvarlig när jag skriver detta. Så jag är tacksam om mitt inlägg får vara kvar då jag har en viss tendens att få mina trådar stängda och bortkastade. Nu har jag har använt sökfunktionen och läst igenom mitt inlägg två gånger.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Det låter ganska omfattande, mer som material till en längre uppsats eller till och med en bok. Du kanske skulle begränsa dej lite mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted May 17, 2006 Author Report Share Posted May 17, 2006 Hmm tack för tipset! jag har nu påbörjat skrivandet med rubriken "Unga vill hjälpa världen", ska ta med lite intervjuer med klasskamrater om varför de vill göra internationell tjänst osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Det svenska försvarets utveckling och internationella insatser finns det ju en del om på Mil.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted May 20, 2006 Report Share Posted May 20, 2006 Hmm tack för tipset! jag har nu påbörjat skrivandet med rubriken "Unga vill hjälpa världen", ska ta med lite intervjuer med klasskamrater om varför de vill göra internationell tjänst osv. Det låter som en utmärkt vinkling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.