Jump to content

f7 såtenäs

Skuggan

Recommended Posts

vilka här inne gör lumpen, jobbar eller befinner sig på F7 såtenäs de närmsta månaderna?

jag väntar för tillfället på att få praktik på F7. det är därför jag undrar, för chansen att vi möts är ju ganska stor om jag får praktik där.

Magnus:

De har byggt om matsalen (vet ej om det är färdigt) som var rätt rôten, och tror att en ny marka ska upprättas...

Mina befäl (på HKP) var ju helt underbara och jag fick uppfattningen av att många andra var bra även de, hur sedan FBJS befäl och liknande var har jag ingen aning om ???

Vad rycker du in som?

Yman: Rycker in som Flygbassäkpatrullchef. Kommer få två befäl från FBJ, det skulle vara lite "drill sergant Hartman" över dom har jag hört :\ Men huvudsaken är att dom är kunniga och att dom är duktiga på att utbilda.

Hur var sammanhållingen på flottiljen

Tyvärr måste jag säga att den var mycket uppdelad, vi ytbärgare hamnade mittemellan alltihop, umgicks mest med flygmekarna och räddningsmännen.

Men FBJS höll sig för sigsjälva, samma med närskydd (BAS SÄK), men vi andra var lite mera öppensinnade :)

Rädding och FBJS var (tydligen :D ) rena ärkefiender, tror det grundade sig i att FBJS:s maskot (ett Lo) fått en bränd pinne uppkörd i en av de känsligare anatomiska öppninngarna :)

Haha, sånt kan vara lite känsligt :D

FBJ kunde ha hämnats och bränt en av räddnings helikoptrar eller något :)

Hur många vpl är det på F7 ungefär? Vet du på ett ungefär hur många av dem som hör till NSKY/FBS?

Hur var maten förresten?

Vad söker du för typ av praktik?

Själv gjorde jag lumpen på F7 2000-2001... Mycket trevligt ställe, har nog blitt bättre nu när de byggt om lite.

jag vet faktiskt inte vilken sorts praktik jag vill ha, har du något tips?

matsalen skall var färdig då den gamla brann ner i våras.

FBJ kunde ha hämnats och bränt en av räddnings helikoptrar eller något :)

Hur många vpl är det på F7 ungefär? Vet du på ett ungefär hur många av dem som hör till NSKY/FBS?

Hur var maten förresten?

Med räddning så menar jag alltså flygplats brandmännen, vi på HKP hade inget otalt med dem, mer än att de blev lite sneda på oss när vi fått våra baskrar :)

Kommer inte ihåg hur många vpl det finns, men har ett svagt minne om att det finns c:a 500 st (kolla F7:s hemsida), det var inte så fruktansvärt många NSKY:are, misstänker att det bara var ett kompani (*osäker*)...

Maten var helt ok...

jag vet faktiskt inte vilken sorts praktik jag vill ha, har du något tips?

matsalen skall var färdig då den gamla brann ner i våras.

Har ingen aning om vad det finns för olika platser... Men försök att komma komma till HKP, bättre befäl och roligare uppgifter tror jag inte att du kan få på F7

När brann matsalen ned? var där i april (?) och då stod den fortfarande, däremot så rev de markan, där den nya matsalen ska ligga...

jag var där i 9 maj då var den nedbrunnen. den brann nämligen ned i april. måste varit strax efter att du var där.

tror det var matsalen iallafall, röd byggnad i trä ganska gammal?

Nix, det var markan. matsalen låg på andra sidan av fotbollsplanen, från vägen sett, en stor grå/vit betong byggnad...

>>The_Shadow

När kan man göra praktik ?

och varför gör man det?

Är det för att man är intresserad av Yoff/Roff?

eller är det bara för att ha ett "jobb" ?

förklara gärna....

anledningen att jag ska göra praktik är att det inte har gått tillräckligt bra för mig i skolan och således blivit "omplacerad" till IV, och såleds fick välja vad jag ville göra på skoltid. svaret blev omedelbart Praktik på F7 + skola tors - fre.

sedan tänker jag naturligtvis söka till Yoff/Roff.

vad jag vet så kan man bara göra praktik om man går IV eller väljer att gå ett år extra i skolan och praktisera med nåt som tillhör ditt gymnasieprogram.

=Yman,Aug. 22 2002,01:0]
Rädding och FBJS var (tydligen <!--emo&:D ) rena ärkefiender, tror det grundade sig i att FBJS:s maskot (ett Lo) fått en bränd pinne uppkörd i en av de känsligare anatomiska öppninngarna :D

Wtf? mitt lodjur ofredat??

Utlyser genast fri jakt på allt vad räddningskillar/tjejer heter.. ringer samtidigt alla på min larmlista för lite "search and destroy"...

2ar15smilie.gif

J/k, det var ett rätt kul trix.. :D

Wtf? mitt lodjur ofredat??

Utlyser genast fri jakt på allt vad räddningskillar/tjejer heter.. ringer samtidigt alla på min larmlista för lite "search and destroy"...

2ar15smilie.gif

J/k, det var ett rätt kul trix.. :D

Jag vill bara påpeka att jag inte ahr en aning om när, var och hur detta skedde...

Vet bara att när jag kom upp till F7 så snackade Räddning massa skit om FBJS och tvärt om, så hade det tydligne varit länge :)

fick ett trevligt telefonsamtal idag. hej det är XXXXX, det gällde praktikplatsen, nu börjar det hända saker, vart vill du vara?

nämnde direkt att jag blivit tipsad om hkp divisionen, men att jag kan vara vart so helst.

blev frågad om jag vill vara på marktrupperna eller FBJ, visst sade jag, kan du tänka dig transport eller mek?, visst kan jag det, förrådet? nja vill de ha mig där så.

kom överäns med personen att vart som helst går bra men helst marktruperna eller FBJ.

så nu händer det saker. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...