Jump to content

Softmount

Guest Guest_Jon_*

Recommended Posts

Guest Guest_Jon_*

Heisann

Aner ikke om det svenske forsvaret bruker softmounts, men prøver likevel:

Noen som har erfaring med bruk av softmount/buffermount til 12,7, 40mm eller 7,62? Jeg studerer produktutvikling og tar som hovedoppgave å forbedre Vinghøg sin softmount for 12,7 og 40mm. I den sammenheng trenger jeg input fra brukere på hva de liker/ikke liker, om de har opplevd at den har sviktet noen gang osv.

Er det noen som har synspunkter på softmounts her? I så fall må dere fyre løs!

-Jon

:baskerPa: <-(måtte bare ha den med: Verdens kuleste smiley)

• 3 weeks later...

Punkt 1

Javel. Her var det dårlig respons. Muligens fordi det var et uinteressant spørsmål, men kanskje også fordi jeg formulerte meg dårlig, så jeg prøver igjen:

Det jeg kaller softmount heter vist på svensk "rekyldämpare", hvilket jeg må innrømme at er et vel så logisk ord. Det er krybben som ligger mellom 12,7en og stativet/kjøretøyet og demper rekylen så våpenet ikke rister så fælt. Jeg har kun skutt 12,7 med rekyldemper og har aldri hatt problemer med den eller hørt om andre som har hatt. Hvis noen har opplevd rekyldempere som har skåret seg, eller har skutt med 12,7 uten rekyldemper, hadde det vært interessant å høre.

Bilder og mer info finnes her:

http://www.soldf.com/tksp127.html

og her:

http://www.vinghog.no/N_Products/Mounts/So...ftmount_127.htm

Punkt 2

Min erfaring med 12,7en er at den klikker for hvert 50-100 skudd. Det er også det jeg har hørt fra andre brukere. En børsemaker jeg har snakket med sier våpenet går som ei klokke så lenge man har justert pipe og avtrekk korrekt når man setter sammen våpenet etter pussing.

Hva er deres erfaringer? Klikker det like ofte for dere som for meg?

• Forumsledning

Jag har inte haft några erfarenheter om att det klickat på grund av rekyldämparen. Den har fungerat okej. Det är lite jobbigt att få dit HMGn i den ibland, men annars inga problem med själva rekyldämparen.

Det är lite jobbigt att få dit HMGn i den ibland, men annars inga problem med själva rekyldämparen.

Takk for tilbakemelding.

Hvis du har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det lettere er det bare å spytte ut!

Jeg går ut ifra at det er fordi rekyldemperen roterer fritt og glir unna når du lemper våpenet oppi. Jeg har vurdert å sette på en transportlås som låser den i én stilling så det blant annet blir lettere å sette i våpenet. Ellers er målet å få den så lett at man bare kan la den henge fast i våpenet når man flytter det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...