Jump to content

Träning under hösnuva?

Fogelström

Recommended Posts

Nu har helsiket dragit igång igen... jihad bör förklaras mot björkarna snarast...

Hursomhelst, min pollenallergi brukar inte bita lika hårt på kroppen som vissa förkylningar förutom när jag är -riktigt- utslagen, just idag känns det rätt OK men då har jag också tagit antihistaminer.

Är det någon som vet bu eller bä vad som gäller för träning när man mår dåligt av hösnuva? Jag var B-styrka hela förra veckan och det slet på kroppen att vara ute i skogen och röra sig (och alltså få i sig mer pollen) och sova dåligt i kombination med besvären, jag vill inte riskera att jag slår ut mig själv igen då jag måste till jobbet (på annan ort) på onsdag, men jag känner samtidigt att jag vill ut och fortsätta marschträningen.

Vad tror ni, kan jag ta en runda med lätt packning idag utan att det tar kål på mig? Eller ska jag som med förkylningen vänta tills jag inte har några symtom längre? Jag är pinsamt dåligt upplyst om vad som faktiskt händer i kroppen när man får sådana här allergiska reaktioner så någon får gärna upplysa mig. :happy:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...