Jump to content

Köpes?

Magnus

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Jag förstår inte hur en bok kan vara så svår att få tag på ! :)

Den måste väl finnas i handeln??

I alla fall så heter förlaget Timbro och ISBN-nummret på första boken är 91-7566-212-4

Vet inte om man har någon nytta av det, men man vet ju aldrig :D

Själv har jag det problemet att jag har del I och III inom räckhåll, men inte del II...

Har tänkt att rota lite på biblioteket, men efterson ni frågar efter boken här så förmodar jag att ni redan har letat på erat lokala bibliotek ett X-antal gånger ?? :what: :D

om inte annat så kanske den finns hos någon antikhandlare??

den är ju inte helt färsk ;)

Slut

Boken är som sagt helt slut på lagret, och jag har kollat på en hel del antikvariat, både här i Karlstad och i Stockholm. Nada.

Biblioteket har kanske böckerna, men det är inte så intressant, eftersom att jag vill äga dom :)

Biblioteket har kanske böckerna, men det är inte så intressant, eftersom att jag vill äga dom :)

Då får du ta och låna böckerna och sedan flytta snabbt som attan. Eller kanske försvinna ur alla register som finns.. :D :thumbs:

nä, skojsar bara ;)

Det är ju en intressant bokserie speciellt för mig eftersom den utspelar sig det år då jag gjorde min värnplikt vid en Beredskapspluton. Vår pluton hade som en av våra huvuduppgifter att förhindra den elake fi från att ta ett av objekten i boken. Som tur var läste jag boken ett halvår efter muck annars skulle jag väl varit rätt lös i magen kring midsommar när vi camperade i närområdet av cisternerna.

Någon här som har någon teori över vem Harry Winter är?

Jaa det är en liten herre vid namn "Dörfner" har jag för mig.

Jag tror att han är/var på Försvars Dep..

Om jag minns rätt

Detta är mitt bidrag:

Böckerna skrevs av 2 officerare från Karolinen i Karlstad. Den ena med en bakgrund på Kungliga Värmlands Regemente, IB 2. Därav det stora inslaget av IB 2 och terrorbombningen av Karlstad i böckerna.

Casca

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...