Meduza Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Jag hittade ett litet fel på sidan http://soldf.com/strf90fam.html Citat från sidan (uppe till höger) Strf 9040 IFV- Infantry Fighting Vehicle. Denna vagn utgörstommen i dagens och morgondagens 90-baserade mekskytteförband. Beväpnad med Bofors L/70 40 mm. automatkanon och en parallell 7.62 mm. KSP m/39B är den en av de absolut modernaste pansarskyttebandvagnarna i världen. Den finns i ett stort antal ute på de svenska förbanden. (min formatering) I och med att punkten är efter 7.62mm så står det att KSP m/39B är en modern pansarskyttebandvagn... Kanske dags för en omformulering... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid_eriksson Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 stavnings nisse :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phusion Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Punkten används för att visa att "mm" är en förkortning, och inte för att inleda en ny mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Punkten används för att visa att "mm" är en förkortning, och inte för att inleda en ny mening. Vill verkligen inte fortsätta detaljhysterin men obstinat som jag är måste jag bara påpeka att det inte ska vara någon punkt efter mm om detta betyder millimeter. Inte heller ska det finnas punkter efter cm eller m när dessa förekommer i skrift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 räcker det inte att punkten ändras till ett komma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 15, 2006 Report Share Posted May 15, 2006 räcker det inte att punkten ändras till ett komma? Det vore också fel. Det enda rätta är att ta bort punkterna efter förkortningarna, men att starta en tråd enbart för två punkters skull är väl att ta i. När jag läste trådens rubrik trodde jag ju att det rörde sig om något faktafel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 15, 2006 Forumsledning Report Share Posted May 15, 2006 ja, jag också typ. "Felet" är noterat, tack.. men vi behöver inte gör en större ko av det nu längre. kan väl tillägga att framtida fel ni vill rapportera så finns det ett forum för just sånt, överst i detta forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts