Guest Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Taskig tid (fredagar 2100...), men nu är det ju så att "V" går på teven igen - och hur många - jämte mig - skall kolla avsnitt 3 idag? Och följa serien? Hur många har sett den minst 1 gång förr förutom mig?? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Aldrig hört talas om, är det värt att se? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Tar väl och kollar om jag inte har något för mig. Ing, den är en kult sci-fi från tidigt 80-tal. Rätt hyfsad för att vara så gammal faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Oj, det hamnade nog inte i riktigt rätt delforum det här.. Värt att se?? #### boy!! Det ju modern till alla 'utomjordiska-ödlor-vill-äta-upp-alla-människor"-filmer!! "ID4" (med bla Will Smith) är ju inget annat än en blek kopia.. =)) Den är gjort på tidigt 80-tal, så man får ha överseende med lite F/X oc sånt, men sci-fi-freak som jag är (och dessutom såg den 1981 när det begav sig) så kollar jag järnet!! =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Hehe....Klart att man kollar på V...värsta nostalgitrippen ju! Kommer ihåg att när jag såg den för första gången så tyckte jag att Diana (chefsödlan) var det snyggaste jag sett.......det enda jag kan säga nu...är att skönhetsidealen har ändrats! // Fk Klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Fk Klinken, i mänsklig eller ödleskepnad då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Hehe.....beror nog på hur mycket alkohol jag inmundigat innan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Någon nämnde att den nog låg i fel forum, det håller jag väl med om då.. Får väl se på det där om jag är hemma ikväll... sedan måste jag tydligen se på "Myrorna anfaller" som jag spelade in häromdan. Fina grejjer. Bl.a. problemlösning som amerikanare ser på det. En kulle som käkat upp hans son, Då tömmer man revolvern in i kullen. Gott, TV! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Skulle inte missa det för allt i världen!!! Kommer ihåg "V" som om det vore igår. Jag, till skillnad från Fk. Klinken, hade en mer mänsklig barndoms kärlek....Julie :inlove :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Klart man skall se den ikväll. Man såg ju den första gången också Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Taskig tid (fredagar 2100...), men nu är det ju så att "V" går på teven igen - och hur många - jämte mig - skall kolla avsnitt 3 idag? Och följa serien? Hur många har sett den minst 1 gång förr förutom mig?? =) Det är ju ungefär som att fråga om jag onanerar. Självklart måste jag svara. -"NEJ, vad tror du om mig egentligen?" :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvU Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Ung som man är så ser man den för första gången. Diggar den gammla guben fett , man märker en viss "antitysklandundertrettiotalet" stämning i serien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Om möjlighet ges så ser man gärna på V... en gång i tiden hade jag alla avsnitt på video, tyvärr har jag sumpat alla banden :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Givetvis tittar man på V...riktig nostalgitripp för man såg ju den när den kom första gången Kommer ihåg att vi ungar i området bildade egna motståndsgrupper, men vi hitta f*n inga ödlar ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 OJ....OJ..... Är klockan så mycket måste logga ut..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 jädrar vilket snyggt eldöverfall de gjorde på'fabriken'..!! och snygg exfiltrering.. :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERI Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Kollade i kväll, kultserie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Tycker den håller fortfarande, ok att special effekterna är lite gamla, men serien håller god klass faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 SÅ synd att inte antenngubben har varit här och fixat med våran parabol.. nu kan jag ju inte se på V har aldrig sett den förut.... (Nu kommer säkert någon påpeka att det heter parabolgubbe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Bästa sci-fi serien som visats på TV!!!! PS! Det heter PARABOLGUBBE!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted July 20, 2002 Report Share Posted July 20, 2002 Ahhhh! Missade dagens avsnitt.... Fy F#n! Underbar serie, kom ihåg när den gick första gången och man var en liten stackars pojkvasker, då tyckte man att "besökarna" var så otäcka när de tog av sig människohuden. Nu tycker man det ser patetiskt ut....... (bortskämda med dataanimation). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted July 20, 2002 Report Share Posted July 20, 2002 Gillar det faktum att dem skjuter bättre med kolven i armhålan, än vad jag gör i liggande :P Dagens avsnitt var ganska bra faktiskt. Var det någon annan som tänkte på att dem har ändrat "Besökarnas" uniformer?? Helt plötsligt har dem gradbeteckningar, motsvarande, i form svarta streck och att några har fått guld på axlar och kragar. En annan grej är att så fort dem stannar någonstans när dem slåss, speciellt "Mike Donvan", så ska det intas en lite "macho-ingen-träffar-mig-jag-har-huvudrollen" posé. Inget ner i skydd här inte, här står vi upp i stort sett upprätt Men det är ju det som är lite av charmen i serien och det ingår ju i köpet så att säga ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted July 20, 2002 Report Share Posted July 20, 2002 Dom med guld på verkade vara säkerhetsstyrkor, kanske därför. Tyckte att skjutprestationerna var ojämna, ibland verkade det som dom hade psg och sköt med och ibland kunde dom inte träffa på 10 meters håll. :P Bra serie i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted July 20, 2002 Report Share Posted July 20, 2002 HMM V vad är det??? heheh skojja bara...klart att man följer den...nog tredje gången jag ser den :baaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.