Jump to content

Tänk om pliktverkat kunde skärpa till sig lite

Recommended Posts

Jag tycker att det är långt bättre att skriva kontrakt efter fullgjord GU med de som duger, dvs som man nu gör med FA-soldaterna och Beredskapssoldaterna.

Hur du får den amerikanska modellen till roligare, förstår jag inte och det är helt ointressant, effekten är det viktigaste.

/Krook

Jag tycker att det är långt bättre att skriva kontrakt efter fullgjord GU med de som duger, dvs som man nu gör med FA-soldaterna och Beredskapssoldaterna.

Hur du får den amerikanska modellen till roligare, förstår jag inte och det är helt ointressant, effekten är det viktigaste.

/Krook

Jätte bra formullerat det är typ så jag menade men jag viste inte hur jag skulle lägga fram det!

och det är ju sant att effekten är den viktigaste! :clap:

I det nya systemet kommer man ju kontraktanställa de bästa (av de som söker) den tredje terminen. duger inte det?

Sen så hade de vart kul om någon kunde förklara varför pliktverket är så himla dåliga på allting? Jag har inte överdrivna erfarenheter av pliktverket men sååå dåliga som alla får det att låta är de väl inte? Visst kan man va bitter på dom för att man kanske inte får den tjänsten man vill ha men inte kan få, men gör de dom dåliga ? :clap:

@Pansarjägare

Så du tycker att det skulle vara roligare om vi införde ett system som vi redan har?

Kontraktsanställda soldater finns redan i Försvarsmakten.

*Trollvarning*

/Krook

*Trollvarning*

@PansarJägare/GRK

På 10 inlägg (just nu i skrivande stund) har du skapat fyra (4) olika trådar av vilka tre (3) stängts av blå-gul. Några visdomsord från mig är att lugna ner dig lite och försöka komma in i forumsrytmen innan du får en varning eller värre. Du har trots allt bara varit medlem i tre dagar.

Detta är den enda av dina trådar som inte stängts och därför postade jag här. Tror nog dock att även denna tråd snart kan gå den vägen till mötes.

//danno (vis moralfarbror)

dom sätter betyg på ens psyke efter 5 minuters snack, till exempel.

Om de bara behövde prata 5 minuter med dig måste du vara väldigt ytlig och lätt att sätta betyg på :P

Jag pratade i ungefär en halvtimme... men okej jag förstår vad du menar. Av 30 minuters samtal så vet man inte mycket om personen. Men å andra sidan så tror jag att man ändå kan få ut en ytlig bild av hur man är på de 30 minuterna och göra en sådär bedömning ändå.

Jag tycker pliktverket skötte sig bra när jag mönstrade. Självklart blir allt ganska ytligt och går fort när det är så många människor som skall bedömmas, men jag tycker dom jag kom i kontakt med var trevliga och seriösa.

@Pansarjägare

Så du tycker att det skulle vara roligare om vi införde ett system som vi redan har?

Kontraktsanställda soldater finns redan i Försvarsmakten.

*Trollvarning*

/Krook

Vad då trollvarning!!! :tveka:

Läs ditt första inlägg.

Har du uttryckt dig bra tycker du?

Jag säger det här en gång till nu:

TÄNK innan du skriver. När du tänkt, kan du skriva. Innan du trycker på Svara-knappen läser du igenom ditt inlägg. Två gånger. Och funderar på om du är nöjd med det. Och hur andra uppfattar det. Sedan tänker du igen. Sedan kan du posta.

Det här var en order.

/BlåGul

kan inte klaga på pliktverket när jag mönstrade. jäkligt proffsigt och så där.

och så tror jag att psykologen inte gör nån slags analys av din personlighet i minsta detalj,

han/hon kollar bara att du inte är en sån där typ som skulle kunna börja vifta med en AK5a i

plytet på ditt befäl för att du får eldvakt. dom vill helt enkelt bara kolla att du inte är helt galen :baskerPa: