Jump to content

Fråga ang sökning

Recommended Posts

Sökte US-tjänst via nätet men fick senare höra att folk som gör sin VPL just nu inte kan ska söka via nätet utan ska söka via papper. Fick lite snabb info om US innan HVO idag så jag vet inte om jag ska skicka in en pappersansökan också?

Sökte US-tjänst via nätet men fick senare höra att folk som gör sin VPL just nu inte kan ska söka via nätet utan ska söka via papper. Fick lite snabb info om US innan HVO idag så jag vet inte om jag ska skicka in en pappersansökan också?

Reglerna när jag gjorde Vpl på P18 (04/05), Var att man skulle använda pappersvarianten. (Då PlutCh skall fylla i prel vitsord, betyg etc...)

Mina 25 öre: Ta ett snack med din PC på måndag! :rockon:

Det beror mycket på att du inte fått dina betyg ännu(korrekt?) och kan därför inte avgöra om du fått godkända 1077 för US. Snacka med PC som sagt och se till så du maximerar dina chanser att få bra betyg, samt gott omdömme.

Så det blir inget konstigt strul om jag skickar in en ansökan på papper nu också då? Är det som med ansökan till högskolan att det alltid är den sista ansökan som gäller?

Ja, sista ansökan gäller.

Lite knepigt är ju att man kan välja alternativet "Gör lumpen just nu" på den elektroniska ansökan. Den borde inte finnas tycker jag då den kan förvilla rätt bra! Men kanske e på gång att de värnpliktiga ska kunna söka där också och sen kompletera med ett intyg/omdöme?

Men lite intresserad av vad du fyllde i för vitsord på din ansökan blir man ju och varför du inte så enkelt tryckte på länken på www.mil.se till Så här söker du. Då hade det aldrig blivit ett problem!! Jag hade för övrigt frågat mina befäl om tillvägagångssätt också!!

Men är så enkelt att gå vilse i nätdjungeln och ser man bara guldet på andra sidan missar man ju ofta silvret där man står!

:baskerPa: