Jump to content

Hur skapar man autosvarsmeddelande?

Fu Pedersen

Recommended Posts

i verktygsmenyn finns ngt som kallas frånvarohanteraren. gå in där.

lägg in texten du vill ha som meddelande och bocka i att du "ej är närvarande"

där kan du även ställa in vidarebefodran av mailen.

Hittar ingen "frånvarohanterare" där...inte när jag söker i hjälpen heller...suck...Vilken version har du? Sitter med 6.0...

Hittar ingen "frånvarohanterare" där...inte när jag söker i hjälpen heller...suck...Vilken version har du? Sitter med 6.0...

hmm - vilken version jag har på jobbet kan jag inte kolla nu ( gått för dagen :rolleyes: ) men nu när jag kollade min outlook här hemma noterade jag att det inte fanns ngn frånvarohanterare här heller.

Använder bara outlook på jobbet och där finns funktionen så det är väl så att företag har en annan version än oss privatisar. ganska dumt faktiskt :)

• Forumsledning

Nu är det så att epost-servern hanterar detta.

För när du är borta är det ju inte "din" dator som skickar svaren utan servern som tar hand om det.

Som privatperson har man oftast inte tillgång till det då man har ett vanligt enkelt POP/IMAP konto.

På företag som använder Outlook använder man EXCHANGE servrar vilket är lite kostsammare än att sätta upp/drifta än en server som kör någon lämplig Epost-serverprogramvara för POP3/IMAP. Givetvis gäller det även för företag som använder Lotus Domino där det heter "Out of Office Agent".

Det handlar om lite större pengar per licens per användare som företagaet får punga ut till Microsoft resp IBM än den blygsamma summa man betalar sitt webbhotell eller e-postleverantör.

Således har man inte samma funktioner som på "jobbet", även om man har samma klientprogramvara på sin egna maskin. Dvs bara för du har Outlook hemma funkar det inte som att ha Outlook på jobbet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...