Jump to content

En dödad i kraschen

Car Dai shan

Recommended Posts

Ser mindre roligt ut. Helikptrarna vi flög nere i Liberia var bl a MI-8, som på filmen. Och de var lite av varierande kvalité. Får en att tänka till.

EDIT: Får väl anse mig rättad nedan angående helikoptertypen då jag inte har stor koll på dem. Lika är de iaf.

Edited by losec

Blågul, ligger den här tråden fint här? :D

NU gör den det. Jag anser att eftersom helikotern kraschade under en övning och kraschen i sig har väldigt lite med krig och konflikter och väldigt mycket med helikopter att göra, så ligger den bättre till under flyg-forumet.

mvh

Erik G

Blågul

Ser mindre roligt ut. Helikptrarna vi flög nere i Liberia var bl a MI-8, som på filmen. Och de var lite av varierande kvalité. Får en att tänka till.

Det var en Mi-14 som störtade idag.

Mig veterligen kan Mi-14 landa på vattenytan varför jag tycker det är lite konstigt att det gick så tokigt som det gjorde. Å andra sidan kanske en ytlandning förutsätter att man använder uppblåsbara pontoner?

Efter att ha sett filmen tycker jag det ser ut som att det hade gått bra ifall han dragit av och stannat kvar på vattenytan, eller hade fällt in stället innan han försökte lyfta igen, eller hade haft mindre framåtfart.

Det såg ut som att det fanns uppblåsbara pontoner...

Stora bullar vi sidorna

Men nu vet jag 0 om Hkp-ar

Sorry, Blågul: Funderade, nåot man ej ska göra, men men

Krig föregås ju av övningar, osv...

TPc försvann när ett prov uppdagades, fick dock VG på det. :rolleyes: