Jump to content

Stor Hemvärnsövning 25-28 maj?

Recommended Posts

Det är ju helt underbart med såna här övningar. Att få testa på detta blir nog otroligt häftigt.

Att få kämpa med sina kompisar genom olika grejer och träffa andra Hemvärnssoldater. Jag hoppas det blir roligt. B)

:):lala:

Jättekul, säkert.

Du vet väl att det finns ett speciellt ungdomsforum?

Inte? Men då hjälper jag dig genom att flytta din tråd dit.

The Swede

BLÅGUL

Såvida det inte är en ren barn (flåt Ungdoms) övning så kan man diskutera lämpligheten i att lägga ut tid och plats för en övning i ett öppet forum. Alla som läser har inte rena kalsonger i byrån och div vapensnatterier må vara ovanliga men kan förekomma.

Hoppas ni får kul. :)

Det är ju helt underbart med såna här övningar. Att få testa på detta blir nog otroligt häftigt.

Att få kämpa med sina kompisar genom olika grejer och träffa andra Hemvärnssoldater. Jag hoppas det blir roligt. B)

Jättekul, säkert.

Du vet väl att det finns ett speciellt ungdomsforum?

Inte? Men då hjälper jag dig genom att flytta din tråd dit.

The Swede

BLÅGUL

Tack det var snällt, jag är liksom ny på sånt här och visste inte riktigt var jag skulle skriva.

Menar du inte hemvärnsungdommar??? :banana

Edited by HvU-johan

:):banana

Menar du inte hemvärnsungdommar??? :blink:

Jo det var det jag mena men, jag anser ju att vi HvU är soldater. Går att diskuteras. :lala:

Fbu,

det var en förkortning för "frivillig befälsutbildning" men numera heter det Försvarsutbildarna.

Vi träffas två gånger per månad ute vid göteborgs garnison och har diverse övningar.

Vilket Hv tillhör du?

Jo det var det jag mena men, jag anser ju att vi HvU är soldater. Går att diskuteras. :eeh:

Det är ni inte, Sverige har inga barnsoldater. :banghead:

MVH.

Sant. Men vi är här för att försvara fosterlandet. Men jag förstår vad du mena. B)

Ptroo, stop, ni ska inte försvara något alls. Ni ska ha kul och leka lite med likasinnade ungdommar, och få lite försvarsinformation på köpet. Lämna krigandet (och snacket om det) till de som kan det så slipper ni få skit av organisationer som har i uppgift att se till att det inte finns något som kan påminna om barnsoldater, vare sig i afrika eller skövde. Det är inte röda korsets fel att ungdomsverksamheten får en känga då och då, och därmed tvingas ta till åtgärder för att visa på att det inte är soldater som utbildas. Snart står ni i blåa träningsoveraller istället för M90. I all välmening, tro inte och utge er inte för att vara något annat än ungdommar med lite försvarsintresse.

Hoppas du ser min poäng.

Jag anmälde mitt intresse för övningen (som en enligt uppgift skulle vara i Skredsvik) genom Bergslagens Fvfb, men jag har inte hört något om att jag är antagen, så jag räknar med att jag inte är det.

Jo det var det jag mena men, jag anser ju att vi HvU är soldater. Går att diskuteras. :unsure:

Det är ni inte, Sverige har inga barnsoldater. :eeh:

MVH.

Sant. Men vi är här för att försvara fosterlandet. Men jag förstår vad du mena. B)

Ptroo, stop, ni ska inte försvara något alls. Ni ska ha kul och leka lite med likasinnade ungdommar, och få lite försvarsinformation på köpet. Lämna krigandet (och snacket om det) till de som kan det så slipper ni få skit av organisationer som har i uppgift att se till att det inte finns något som kan påminna om barnsoldater, vare sig i afrika eller skövde. Det är inte röda korsets fel att ungdomsverksamheten får en känga då och då, och därmed tvingas ta till åtgärder för att visa på att det inte är soldater som utbildas. Snart står ni i blåa träningsoveraller istället för M90. I all välmening, tro inte och utge er inte för att vara något annat än ungdommar med lite försvarsintresse.

Hoppas du ser min poäng.

Ok förstår. Självklart, ber om ursäkt. :banghead:

Jag anmälde mitt intresse för övningen (som en enligt uppgift skulle vara i Skredsvik) genom Bergslagens Fvfb, men jag har inte hört något om att jag är antagen, så jag räknar med att jag inte är det.

Vänta lite! Antagen... kommer inte alla med som vill åka med? :worthy:

Vänta lite! Antagen... kommer inte alla med som vill åka med? 0:)

Det är just Bergslagens Fvfb som har bestämt att de ska skicka ett visst antal, lite beroende på vilka transportresurser som de har till förfogande och dylikt. Det är så att medlemmarna bor utspritt från Karlstad i väster till Örebro i öster och vi är ganska få i Karlstadstrakten, alltså blir det lättare att komma med om man bor i Örebro eftersom det i vilket fall kommer bli en transport därifrån.

Fbu,

det var en förkortning för "frivillig befälsutbildning" men numera heter det Försvarsutbildarna.

Vi träffas två gånger per månad ute vid göteborgs garnison och har diverse övningar.

Vilket Hv tillhör du?

Södra Kinds HvU

Hoppas J-O kör ordentligt med er :)

Vänta lite! Antagen... kommer inte alla med som vill åka med? :bash:

Det är just Bergslagens Fvfb som har bestämt att de ska skicka ett visst antal, lite beroende på vilka transportresurser som de har till förfogande och dylikt. Det är så att medlemmarna bor utspritt från Karlstad i väster till Örebro i öster och vi är ganska få i Karlstadstrakten, alltså blir det lättare att komma med om man bor i Örebro eftersom det i vilket fall kommer bli en transport därifrån.

Ok men om du har inte fått svar än, så betyder det ju inte att du inte blivit antagen. Du får väl fråga dina ledare om du blivit antagen.

Fbu,

Vilket Hv tillhör du?

Södra Kinds HvU

Hoppas J-O kör ordentligt med er :)

Känner du J-O?? Coolt! Hur känner du honom?