Jump to content

Pinuppbilder i Örlogsboken-67??

Recommended Posts

Var i dagarna hemma hos min flickväns morföräldrar och hennes bortgångne morfar var tydligen kommendör i flottan i försvarsmakten glada dagar. Iaf så satt jag och kollade igenom hans samling av roliga böcker och hittade ett exemplar av Örlogsboken årgång 67 i hyllan.

Satt och bläddrade när jag på måfå slog upp en sida och möttes av vad som rimligen verkar vara gedigna pinuppbilder samt en bild på en beslöjad skönhet, skarpt läge alltså.. :worthy:

Bilderna är tryckta i boken (undrar vem som tabbat sig?) och jag har inte mekat ihop det hela i photoshop eller något sådant, var svårt att få en bra bild på det hela då ljuset var dåligt samt att papperet var glatt och reflekterade blixten men iaf håll till godo.

Samt kom ihåg: God dörrdisciplin har räddat många skepp! :tveka:

Det gäller ju att hålla koll på sina ventiler.. :P

pinupp.gif

Edited by Svartberg

text.gif

:worthy:

Tryckfel eller något? Nog för att boken är gjort på en tid då man inte behövde oroa sig för att bli anmäld för sexuella trakasserier om man skrek f*tta när man klämmer fingret i dörren (sann historia). Lite upphottat materiell i boken för att trötta bevärningar inte ska somna mitt i boken? :P

Edited by Maul

Det var bättre förr - ju förr desto bättre?

Passande för övrigt att "stor förskärmning" ser ut att syfta på den övre bilden och "liten förskärmning" på den undre, kanske tur att det inte fanns någon bild utan förskärmning... :worthy: