Jump to content

Han väger 550 kilo

Wilk

Recommended Posts

http://www.expressen.se/index.jsp?a=578213

Jag är inte ute efter någon form av bashing här, jag bara undrar hur det överhuvutaget går till att få upp vikten så mycket?

Någonstans, senast efter 300 kilo, måste det ju bli omöjligt att ta sig någonstans så hur fixar man sitt uppehälle, hygien och framförallt att få tag i mat och fortsätta gå upp i vikt?? Får väl anta att människans uppfinningsrikedom är stor men jag får det inte att gå ihop.

Kan ju vara så att det finns någon hormonrubbning eller annan sjukdom bakom. Har en bekant som äter medecin mot skitzofreni och panikångest han lade in sig själv på sjukhuset då vägde han 270 kilo bytte medecin och gick ner till 130 kilo på ca 1 1/2 år.

Men troligen så är det så att när man passerat en viss gräns så att man tappat"mäniskovärdet" så är det bara tröstätning som gäller. en ond spiral helt enkelt.

Jovisst, men hur får man tag i käket? Hemleverans av pizza ett par gånger om dan? Och hur finansieras det? Socialbidrag / motsvarande kan väl inte räcka till sådana matkostnader?

Fast iofs, med dator hemma så går det väl att göra vissa jobb på distans och det går väl att få hemkörning av både det ena och det andra.

Har de inte problem vid dödsfall när man väger så pass mycket vid en ev. kremering ?

Har för mig att man även började märka en fetare trend i Sverige.

Gud, vad jobbigt att aldrig ha möjlighet att komma ut. :D

Har de inte problem vid dödsfall när man väger så pass mycket vid en ev. kremering ?

Har för mig att man även började märka en fetare trend i Sverige.

Gud, vad jobbigt att aldrig ha möjlighet att komma ut. :rockon:

Jag jobbade faktiskt på en begravningsbyrå då vi fick in en man som vägde 238kg. De stora problemen var att de fick riva en vägg för att få ut honom ur lägenheten där han hade dött. Vilket tog sin tid.

Det största problemet var att han var för tung för hissen vid bårhuset, samt att balsameringen nästan var omöjlig. Vi var 6 man för att lyfta honom från sängen till båren (ska inte vara för tydlig här, men död kropp + lång tid = icke bra). Svepning var omöjlig. Samt att ingen ugn i Sverige var stor nog att ta honom för kremering. (den bredaste är ca 110cm bred). Så det fick bli jordbegravning.

Om någon tar illa upp så ber jag om ursäkt, be blågul censuerara. Men jag ville förklara lite noggrannare för att få en förståelse för problemen som detta skapar.

Jag jobbade faktiskt på en begravningsbyrå då vi fick in en man som vägde 238kg. De stora problemen var att de fick riva en vägg för att få ut honom ur lägenheten där han hade dött. Vilket tog sin tid.

Det största problemet var att han var för tung för hissen vid bårhuset, samt att balsameringen nästan var omöjlig. Vi var 6 man för att lyfta honom från sängen till båren (ska inte vara för tydlig här, men död kropp + lång tid = icke bra). Svepning var omöjlig. Samt att ingen ugn i Sverige var stor nog att ta honom för kremering. (den bredaste är ca 110cm bred). Så det fick bli jordbegravning.

Om någon tar illa upp så ber jag om ursäkt, be blågul censuerara. Men jag ville förklara lite noggrannare för att få en förståelse för problemen som detta skapar.

Jag gissar att motorsåg var "out of the question" :banghead:

Det är sjukt att folk runt om honnom inte har agerat. Om någon jag kännde hadde liknande problem så skulle jag se till så att han/hon fick hjälp. Det där för förövrigt tankarna till Bobby. Att vara passiv medan någon förstör sin kropp på det där sättet borde vara straffbart.

/Björn som tycker att det ska vara lag på minst 5h träning i veckan

((Vad kallas man när man jobbar med kremering och liknande?))

Matssonmannen:

för att många personer anser att den svarta rök som bildas av fettet är stötande att se på ett krematorie, därför görs det i skydd av mörker.

Björn:

Det kallas: "Krematorievaktmästare"

Ofta när personer blir så stora så har de sparkat sin assistent och bestämt sig för att inte försöka längre. Det vanligaste är då att någon som de känner köper mat åt dem.

• 2 weeks later...
Matssonmannen:

för att många personer anser att den svarta rök som bildas av fettet är stötande att se på ett krematorie, därför görs det i skydd av mörker.

Björn:

Det kallas: "Krematorievaktmästare"

Inte eldpost? :Malaj:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...