Jump to content

Paraply M90 cammo ?

Obbelix

Recommended Posts

Är som rubriken lyder på jakt efter ett paraply i M90 cammo, men har suttit och sökt ett tag nu utan att hitta nåt.

Någon som vet var man får tag på om det nu går ?

/crille

Jepp. Här kommer en formel för hur du snabbast får ett paraply i m/90:

t = ( 1m2 väv + mäta + rita + klippa + gammalt paraply + symaskin + 2 h jobb )

Och när du ändå är igång så bygger du väl ett extra till mig va?

:D

(På en del uppvisningar med Försvarsmakten så kan man se tuffa paraplyer i m/90,

men dom är enligt uppgift "hemmasnickrade" och går alltså inte att köpa över disk

någonstans.)

Om jag inte minns helt fel så hade I22 ett paraply när deras enorma presentartikels kampanj pågick...

Fanns väl ett i FM:s kollektion tidigare? Samma kollektion som innehöll en t-shirt i m/90-camo och Armén tryckt med gult på bröstet.

Om jag inte minns helt fel så hade I22 ett paraply när deras enorma presentartikels kampanj pågick...

Fanns väl ett i FM:s kollektion tidigare? Samma kollektion som innehöll en t-shirt i m/90-camo och Armén tryckt med gult på bröstet.

Tror att min polare köpte sitt paraflax därifrån någon gång på 80-talet. Tror att det var en modell med ett rakt skaft. /Gusten :D

Edit: Rättstavningsmode numera inkopplat.

Jag började direkt tänka på pjäsparasollen... där har du något att släpa runt på. Nu är det i och för sig inte tyg utan nät på dessa, och de största modellerna väger över 40 kg...

Här några ex från bkan:

bandkanon_self-propelled_howitzer_seden_03.jpg

bandkanon_self-propelled_howitzer_seden_01.jpg

bandkanon_self-propelled_howitzer_seden_05.jpg

Finns dessutom i både vitt och grönt =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...