Jump to content

Thailandresa, Cobra Gold -06

Gerle

Recommended Posts

Hej alla,

ska nu till Thailand, Bangkok närmare bestämt, en månad blir jag borta, i samband med Cobra Gold -06. Uniformen för mig och en annan flygledare (de enda Marines i Bangkok förutom ambassadvakterna) blir civil klädsel, låter jobbigt... Tydligen sitter vi i Bangkok ca två veckor innan flygandet ens kommer igång, vad ska vi hitta på för att inte tråka ihjäl oss? :D

Hej alla,

ska nu till Thailand, Bangkok närmare bestämt, en månad blir jag borta, i samband med Cobra Gold -06. Uniformen för mig och en annan flygledare (de enda Marines i Bangkok förutom ambassadvakterna) blir civil klädsel, låter jobbigt... Tydligen sitter vi i Bangkok ca två veckor innan flygandet ens kommer igång, vad ska vi hitta på för att inte tråka ihjäl oss? :blink:

ja ja forra manaden klagade man att livat var svart uppe vid DMZ, i Korea. Och nu ar vi i Thailand och dricker Mekong Whisky :) for mina skatte pengar :/ . Och sen far han per diem, $182 om dan eller :lala:(hotel+mat) Men man ska inte klaga 6 veckor extra AD i sommar och allt TDY :D . God i love the military, opps the ChairForce. :clap:

Gerle stay safe..

Ahh, Fk Nordin, jag är inte ambassadvakt, ska bara vara där en månad eller så, som förbindelseofficer vid Bangkoks Area Control Center, tror jag de kallar det.

Bästa 2 %? Nja, kanske, kanske inte... Av de som söker kanske det kan vara så, men inte av alla Marines...

Jag var nog lite sliten av städning, tre barn och allt när jag läste vad du skrev. :happy:

Jo, deras jobb är bra, men mitt är väl just nu inte så illa det heller?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...