Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Har tänkt ett tag på vad man har för rättigheter som krigsfånge? Vad säger lagarna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Kolla kapitel 12 i nya SoldF "Att vara krigsfånge" Om du inte har boken kan den laddas ner här: http://www.fmuhc.mil.se/fmpub/pubdok/soldf.pdf The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Jag har fem goa böcker i hyllan som heter; -Folkrätt under krig (M7740-704012) -Anvisningar för krigsfångetjänsten (M7755-904112) -Anvisningar för krigsfånglägertjänsten (M7755-904212) -Bestämmelser för krigsfångtjänsten (M7755-904012) -Krigsfånge (från 1972 så då finns det inget M-nummer) I krigsfånge står som sammanfattande råd Undvik med alla till buds stående medel att bli tillfångatagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Nya FångtjänstR finns att ladda ner. http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Ja just det, den tänkte jag inte på. Kollade lite i den nu och blev lite förvånad när jag läste om "Fånglägerbataljon 98" samt "Fångkompani 98" Vilket förband är det som sätter upp dessa enheter? TolkS? Är det någon här som är utbildad på ett sådant förband? The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Har för mig att det är MP samt personal från övriga förband tex den bat som tilldelas uppgiften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Hmm tror jag får ladda ner dom på jobbet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 krigsfångars rättigheter står i soldf..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.