Jump to content

Du är det vackraste som finns???

Guest

Recommended Posts

Jag kan fan inte sluta hylla det!!! Det så jävla grymt!!! Helt snyggerst! Jag tycker (seriöst) att alla mjuka kamoflage får soldaterna att se mer ut som leksaksgubbar än soldater. Jag vet inte varför, jag bara gör det! Men det kantiga mönstret (det är inte för att det är svenskt) ser så jävla grymmt ut!!! Åh vad glad jag är för att vi har det, och jag ängslas inför den dag det byts ut mot runda former.

Snubben på bilden (när han har lite hotta saker på sig) är så jäkla mycket grymare en någon Land Warrior-leksaks armé!!!

striteke-markus1.jpg

Är det värst eller!!! Så ser en RIKTIG soldat ut! Oj oj oj vad jag älskar det!!! Hoppas vi aldrig byter!!!

Är det någon mer än jag som älsker det (om än inte lika fanatiskt)?

När jag ser sånthär känns som om Sverige har den enda seriösa armén... Jag vet att så är INTE fallet, men M90 stället ser så ohyggligt proffsigt ut jämfört med allt annat!

Möstret må vara ruskigt fult om man bara kollar på en bild jämfört med de andra mönstren, men så snart det sitter på något... Oh vad det blir snyggt!!!

Någon som vet någon sida med bilder där de har folk med olika typers kamo (vårat inkluderat såklart) ute i olika miljöer så att man kan jämföra hur bra det funkar i dessa miljöer jämfört med de andra? Kanske även med filmer?

Och hur bra är vår vinteruniform?

Er hatade Kommer få tönt-tjänst

Våran vinter uniform e jätte bra, den e alldeles vit och fin :D

Jo, den såg jag på F4. Det knallade runt lite folk i vita kläder med tejpade AK5:or :D

Jag såg en riktigt rolig sak där: en mörk hyad (nej, jag menar det självklart inte som ett skällsord, det är ju ett riktigt grymt ord) i vinterdräkt. Det såg så jävla komistk ut när en massa vitklädda personer låg ute i snön (vi skära var ju dessutom bleka av vintern) så var det EN snubbe som var alldeles svart i ansiktet. He he, han syntes ju på flera mil! Men å andra sidan behöver han ju inte färg i ansiktet på sommaren. :D

På sida 112 i svensk soldat 1994 så är det två soldater mednått som liknar höst camo?

En mörk version av m/90.

Färgerna är nedtonade till nån brungrön färg. Ser ganska bra ut!!

Annvänds intre denna uniform??               Gripen

Är skyddsglasögonen (eller vad dom nu kallas) på bilden fastställd materiel? Vilka får ut dom?

Jag tog bilden från en sida som handla om MARKUS (MARKstrids Utrustad Soldat) och hur han skulle se 2010 (med koppling till saker som Land Warrior). Hur mycket av grejerna som används nu vet jag inte.

Det enda som är synd är att han har en kort AK5:a (AK5 D?) på bilden... Med ett standard-gevär hade bilden suttit på min väg, men nu får den hålla till godo med datorn.

Är skyddsglasögonen (eller vad dom nu kallas) på bilden fastställd materiel? Vilka får ut dom?

Vad jag vet så har stadsskytte skyddsglasögon och knä/armbågs-skydd.

Eftersom MARKUS är tänkt som ett allround koncept för alla stridande förband i Sverige vad jag förstår så kan man ju undra varför han bär skyddsglasögon och knä/armbågs-skydd. Lite märkligt om man bär dessa skydd i terränglådan tycker jag. Dessutom förstår jag inte riktigt visionen med MARKUS som han ser ut på bilden, det är ju inte direkt nytt. Stadsskytte ser ju nästan ut så redan idag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...