Jump to content

Försvarets överlevnad vs. expansion

Guest Guest_Leffe_*

Recommended Posts

Guest Guest_Leffe_*

Jag har försökt att läsa på om hur Försvarets framtid ser ut. Visserligen är det svårt att spå men jag undrar om någon kan ge mig en vink om hur det ser ut idag...?

Mycket har ju lagts ner - är man helt ute och cyklar om man ställer in sig på en framtid hos Försvaret - eller är det lönlöst.

Man diskuterar ju om problemen utomlands och jag personligen tror att Sverige kommer bli tvugna att satsa på Försvar mm. för att skydda sig. Det är helt enkelt mycket skit där ute! Vad tror ni??

Samtidigt som man ser att de söker folk för utlandstjänstgöring läser man om hur de ska spara in massor på pliktverket - detta känns så motsägelsefullt...

Skriv vad ni tror - ni som håller på med detta...

Om man ser till utvecklingen idag, och det inte blir ett stort krig i närområdet snart, så har det svenska försvaret inte långt att leva. Jag tror att det inom 15 år är nerlagt, såvida inte det sker någon drastisk förändring i den politiska viljan.

"Forsvar" kommer det nog inte att finnas sa lange till, allt mer gar ju ut pa att medverka internationellt sa nagra internationella "styrkor" lar nog finnas kvar dock i en liten skala. Har hemma kommer det att bantas bort mer o mer. Tyvarr verkar ju ingen veta hur allt ska organiseras "har hemma". Ar val tankt att HV ska "skydda" Sverige men det kommer inte att fungera om inga "drastiska" atgarder hander (vilket det troligen inte gor).

Sa forband for utlandstjanst tror jag kommer att bli kvar, men har hemma kommer nog det mesta att laggas ner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...