Jump to content

Den tunna röda linjen

Adam Wilhelm

Recommended Posts

Äh, "Saving Private Ryan" är bättre ju. Fast det är kul att se flera "kända" skådespelare i biroller. Undrar om de visar "director's cut" eller bioversionen. Läste att de klippte bort en del skådisar, ex. Mickey Rourke. :P

Men jag ska ändå se den... :)

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Tycker den är grymt bra. Extremt snyggt foto. Även kul att se en mustaschprydd John Travolta i en biroll som båtchef, även om jag i regel föredrar filmer utan Hollywoodstjärnor.

Åja Travolta spelade väl i alla fall regements- eller divisionschef?

Åja Travolta spelade väl i alla fall regements- eller divisionschef?

Ni har båda fel. :D Han spelar faktiskt brigadchef, om jag inte missminner mig totalt. Kanske inte bridgadchef, men han är i alla fall Brigadier General (brigadgeneral) i filmen (tror jag).

Jag tycker, precis som Lt. Payne, att filmen är aningen substanslös. Fotot är utmärkt och skådespelarna gör väldigt bra insatser; dock bör man inte se filmen om man förväntar sig en tung intrig.

Själv tycker jag mest om den pga dess estetiska skönhet, och inte dramaturgin. Eller vad sägern i andra?

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Guest Lord Good

Har sett dålig DivX verision och ser fram mot en bättre verision.

Vad är meningen med titeln?

Vad säger ni litterära giganter på forat? Blända mig med era kulturella kunskaper.

Själv har jag en teori.

Guest Lt. payne

Ok,Lord Good här får du min teori:

"Den tunna röda linjen" är den mentala gränsen mellan ett äkta frontsvin och ett totalt och oåterkalleligt vrak.

:)  :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...