Jump to content

lite åsikter, förslag med mera

granQ

Recommended Posts

jag och några andra håller på göra flashpoint lite trevligare lite svenskare.. vi har efter lite mail lyckats få ihop blandannat Kulspruta 58, m45b, och modiferat ihop ett pskott, och ändrat om en bmp till en pbv501.. shar har gjort oss en ak5:a.. men vi har lite frågor..

Shar har en fråga om ak5:an sikte.. ta en titt på denna bilden och säg sen hur han ska göra för att få det "as real as it gets" notera att det blir svart "kontur", så inge foto realistiskt med mera..

http://hem.passagen.se/hideout/SFP/screens/ak5_sikte.jpg

passagen, välj "öppna i nytt fönster"

själv har jag en fråga.. hur ser skyttens sikte ut i en PBV501, flashpoint motorn stöjder inte lustiga bildförstärkare (förutom NVG's) så hur ser "dag" siktet ut.. hört det är gult..  någon som kan bidra med mer?

Gör såhär. Klicka på länken. Ändra sista bokstaven i adressen till en annan bokstav så att det står t.ex. .jpr istället för .jpg. Tryck på enter. Ändra sedan sista bokstaven igen så att det står .jpg igen. Enter. Bilden funkar.

annat projekt..

http://hem.passagen.se/hideout/SFP/screens.htm

men väntar fortfarande svar på ak5:an's sikte.. rätt sjukt i ett fourm där man kan få reda på grejer om minsta skruven på en stridsvagn som sverige köpte år 1943 men inte hur siktet på vårat n standard bössa ser ut.. kom igen nu ;)

Nu har jag inte tittat i detalj på ak 5:ans sikte för att kunna säga exakt hur det ser ut men två saker är då säkra:

1) Det där skottet kommer att ta lågt och definitivt inte där kornet är. Kornet (den absoluta toppen) ska vara mitt i den bakre ringen (hålet) samt även mitt i den främre, dvs. det ska bildas en jämn ring av luft mellan bakre ringen och främre ringen.

2) Främre kornskyddsringen är rund, inte eliptisk (stavn.?).

Sen undrar jag också om själva kornet ser rätt ut. Någon borde kunna svara på det med större säkerhet (någon som ligger inne?).

Borde inte bakre siktet vara mer kompakt också? Dvs. mindre mellanrum mellan diopterhuset (pinnarna på sidorna i bild) och själva dioptern (plattan med hålet i?).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...