Jump to content

Vart tar allt vägen?

Recommended Posts

Jo, jag undrar ifall någon vet vart all matriel (ex skyltar med motiv) efter en missions slut tar vägen?

Är det organiserat/fastställt hur man hanterar sådan matriel, eller är det nån yxa som eldar upp skiten stax efter att svenskarna åker hem?

Jag skulle inte bara tycka att det vore roligt att se de föremål som den mission jag varit på har samlat ihop, utan även vad andra missioner "hamstrat"/producerat.

Det skulle vara fränt ifall det fanns nått stort lager på något regemente med grejor från 50-talet, typ. Dock verkar det inte så troligt.

Bara en sån där envis tanke som slagit rot under Långfredan. :)

Glad Påsk.

Vad vet/tror/tycker du?

När Swedint låg på Ing 1 så var korridorerna utsmyckade med "ex skyltar med motiv" från Cypern och Libanon tiden. Om det var typ så du menade???? Vart det har tagit vägen nu vet jag dock inte. Och inte heller om något från senare tid har dykt upp någonstans?

:)

Innanför matsalen på LG hänger en del verk från Bosnien och det finns väl en del på Swedec också.

Fredsbaskrarna kan tänkas ha en del som kan vara utställt på museum i Uppsala.

På Muddy Mess på Camp Victoria så hänger det grejer sedan missionen startades.

Annars så blir väl det mesta kvar eftersom de flesta camper som Sverige haft har övertagits av andra nationer och vad de sedan gjort med prylarna... :banana

/Krook

Vad hände med sakerna i mäss Midgård när Bifrost lades ner? Vet att det ett tag fanns planer på att flytta hela huset en andra gång, men på bilderna från nedläggningen stod det kvar och såg ganska risigt ut.