Jump to content

FM dag 8juni Amf4

Recommended Posts

Tänkte bara informera alla mysko individer här på forumet. Om att på Amf4 den 8 juni är det FM dag.

Program i stort: 9,00 Grindarna öppnas

9,45 HVmusik

10,15 Uppvisning Amf

11,00 FM uppvisningsgrupper

14,00 StartenVolvo ocean race

15,30 FM uppvisningsgrupper

18,00 Grindarna stängs

Amf4 visar givetvis upp sig.

Övriga medverkande är:

-Ing2 och SWEDEC

-A9

-Lv6

-MDS

-T2

-Arméns Lejon, Vingarna och Team 60

-HV, Lottakåren

-SRK, FRO, SBK, SBKR, FFK, FMCK, SBS(rätt förkort?)

-Sjövärnskåren, HV bef riksförbund

+lite till

Kan vara kul att kolla på om man vill :)

• 2 weeks later...

vore ju skoj =) synd bara att det är så långt till GBG då...

men det händer visst en del i sthlm också den här veckan, eftersom det är 750-års jubileum.

det finns info på www2.mil.se faktiskt, iaf så finns en länk som tar dig vidare till det exakta programmet! under nyheter.  det ska visst komma både stridsbåt 90, uppvisningsgrupper, frivilligförbund, olika fartyg (har hört ryktas att HMS visby skulle va där), typ nåt extra vid högvakten och massa andra saker. finns en hel del!

sveriges framsida?? hmm om inte jag minns fel så är uppsala sveriges framsida! =)

men götet lär ju va A-lagarnas huvudstad... *ler*

nä tacka vet jag uppland =)

Alla här blickar västerut, men inte ni. Ni blickar ut mot kommunismens forna högborg ;)

Tompa: Skrattar bäst som skrattar sist. Om inte jag missminner mig, så finns där uppe ett lag som kallas för Bajen(den ordbetydelsen ligger väl längre ner på skalan)

..e de så mycke bättre då ;)

Va vad de Gay-polisen i Nilecity sa om sthlm? Jo just det han kallade det för Fjollträsk :rolleyes:  (Robert Gustavsson är för övrigt född och uppvuxen i Skövde)

lajsen ett litet tips bara, istället för att skriva 3 inlägg efter varandra på kort tid. Så kan du gå in och ändra ditt tidigare inlägg :)

Guest Predator

Visst finns det ett lag som kallas Bajen men det laget är det inget riktig stockholmare som är stolt över. Bajen hör verkligen inte hemma i den förnämliga kungliga hufvudstaden. Men eftersom vi Stockholmare känner sympati för er i Götet som har allt dåligt så känner vi att vi måste ha åtminstone en dålig sak vi också, så att vi inte blir alltför överlägsna. Därför har vi Bajen. (no offence bajenfans)

Kan vi inte få höra någon kul Kal och Åda (eller vad de nu heter) historia av er göteborgare. Det är ju världsklass på dem ju! (ironisk)

Predator: Kal o Ada skämt är väldigt gammalt.... Eller ni kanske inte har kommit förbi den perioden än ;)  (Skojar bara med er)

Undrar bara en sak vad menar du med "Götet som har allt dåligt"??? *nyfiken*

Däremot är min personliga åsikt om sthlm väldigt dålig. Visst jag har träffat en del trevliga stockholmare. Men tyvärr så har jag lyckats träffa på en hel hög med otrevliga, tykna och fisförnäma stockholmare (första intrycket blir lätt det bestående), de gånger jag varit på besök i den Kungliga hufvudstaden. Åker gärna dit igen om jag slipper innan nämnda individer :rolleyes:

Guest Predator

Jag är en fisförnäm, otrevlig och tyken (vet inte vad det betyder men det lät bra när du skrev det) stockholmare som inte gärna debatterar med de lägre stående göteborgarna. :)Därför tänker jag inte heller inleda en debatt med dig. Dessutom vill jag ju inte förklara för alla göteborgare att Stockholm är mycket bättre för då börjar ni bara att flytta hit, och det vill vi ju inte. :rolleyes:

Jag kanske skrev fel förut när sa att Götet hade allt dålig, det är egentligen snarare så att de saknar allt bra som Sthlm har: skönhet, vattendrag, puls, makt (över alla mindre städer, ex Götet), stockholmare, AIK m.m.

Att: Nif

Där fick du in en bra poäng! vi lägger ner disskusionen för den kommer garanterat inte leda någonstans för alla spelar ju i samma lag liksom! =) och så har vi kommit ifrån topic lite tror jag!!! =)

// Tompa

Tompa: Det var ingen allvarlig ton(tror jag iaf) i ämnet :) Men håller med om att det var "lite" off topic ;)

Däremot har jag mött en massa otrevliga stockholmare(har mött trevliga oxå, men inte lika stor mängd) när jag har varit där. Kanske en slump, men det är inget roligt att besöka stan då :(

Predator: Vattendrag har vi väl här nere...hela Kattegatt :)

Tyken betyder elak och dum är väl lättaste beskrivningen :)

Nä nu ger vi oss på skåningarna istället ;) (ett skämt, är 4:e dels skåning själv :D )

Att: Nif

Jag tog det inte allvarligt heller *lol* och dina sammanstöningar med "tykna" stockholmare beror nog mest på otur tror jag! ;)   men iaf hoppas du får en bättre vistelse nästa gång du kommer hit!:D

Tack Nif!!!

Det hoppas jag med :D

Smiley's gör du  genom att använda : och ;  ögon tillsammans med en mun ) och (. Kan även använda ordet angry eller thumbs, med ett par vanliga "ögon" på var sin sida om ordet :)  Tre ? i rad blir smiley'n "tveksam"

Guest Predator

Det verkar trots allt som om alla stockholmare inte är lika smarta. Måste tvärr medge det Niefelhel (ta det inte personligt Tompa). Jag för min del trycker på Emoticons där det står vad man ska skriva för tecken.

Att: Predator nu e det så här att alla besitter inte samma stora dator vana som du! ;)

Och frågar man inget får man inget veta! :P

Nu för att återvända till topicen nån som ska till Stockholm o kika under veckan! :thumbs:

Guest Predator

Stämmer. Finns inga dumma frågor, bara dumma svar (var det inte så det hette?)

Själv tänkte jag väl ta en sväng förbi mynttorget nån gång under veckan, bor ju bara ett antal T-banestationer därifrån. Var det så att det skulle ligga några fartyg förtöjda vid Skeppsbron också eller? Till och med någon kustkorvett?

oj..värsta diskussionen det blev då =)=)

hihi

tja, kanske tar mig en tur till hufvudstaden...frågan är ju bara om man har tid till det...kan bli lite svårt...

fråga: Hur ändrar man i sina tidigare inlagda meddelanden?? kändes lite onödigt med tre st på rad =)

nån nämnde nåt om att man kan ändra..

Det var något snack om Strb 90 och HMS Visby! 90:orna kommer iaf det vet jag men jag vet däremot inte när visby kommer :( Själv tänkte jag ta en sväng in på torsadg eller Fredag , på fredag var det tydligen uppvisning med Hkp 10 vi strömmen.

jag har ju inte heller så långt :D

heh ja nu skulle jag tex gärna ändra i mitt förra meddelande eftersom det hann komma upp ett till medan jag skrev det, som jag nu vill svara på, och nu får jag skicka ett till... äh sak samma...

men iaf, jag va på studentfest i lördags i sthlm, åkte runt hela stan på ett lastbilsflak =) jävligt kul =)

då såg jag flera fartyg nere i hamnen! jag är ju inte så hemma i sthlm men jag tror det var vid skeppsbron. sen läste jag att det skulle komma några fartyg dit på mil.se

skulle som sagt gärna dra dit och kolla =)

Guest Predator

Att: Lajsen

Alltid lika kul att se när någon misslyckas med sina smileys. För det var väl det du försökte med. Tryck på emoticons för att se vad du ska skriva för att få en särskild smiley.

Man kan inte ta bort nåt meddelande, vad jag vet. Däremot kan man ändra hur mycket man vill, vilket Tompa visade för en stund sen då han tog bort en fråga som jag och Nif redan svarat på. Vilket gjorde att våra svar verkade komma ur ingenstans. Ajabaja Tompa.

ber om ursäkt! det var inte visby utan visborg....

*klant*

här kommer lite som ni kan ha nytta av, kanske :)

de e från mil.se

"Ur veckans program i övrigt märks bl a:

Utställning och uppvisningar på Mynttorget.

Livgardets multisportteam utmanar stockholmarna med bl a klättring på lodräta väggar

Amf 1 visar delar av sitt moderna ledningssystem.

På Högvaktsterassen visar de frivilliga försvarsorganisationerna upp sig

De fotburna högvakterna avmarscherar under veckan från Sergels Torg och tar sig via Kungsträdgården till Slottet. Varje vaktavlösning avslutas med konsert på Mynttorget.

Minittattoo på Sergels Torg den 2,7 och 8 juni

Kavalkad av stockholmshistoria den 2 och juni på Sergels Torg med bl a Stockholmsfänikan och Livgardets Musketerarkår.

Marinen genomför flera besök vid Skeppsbron,

bl a HMS Visborg.

Total musikupplevelse med Arméns Trumkårs underhållningsband i Kungsträdgården den 5 juni.

Sjöräddningsuppvisning samt uppvisning av hkp 10 Super Puma på Strömmen den 7 juni

Läs mer om Stockholm 750 år

www.stockholm.se