Jump to content

Vad har du tränat idag?


falken_

Recommended Posts

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tränade med en kortlek för första gången igår. Nu har jag träningsvärk i ben, rumpa, mage, rygg, bröst och triceps.. :mellow:

 

Bra skit!

 

Det får bli biceps för dig idag då :happy:

Link to comment
Share on other sites

Tränade med en kortlek för första gången igår. Nu har jag träningsvärk i ben, rumpa, mage, rygg, bröst och triceps.. :mellow:

 

Bra skit!

 

Det får bli biceps för dig idag då :happy:

Läskigt bra skit! Nu ska jag bara lyckas komma ut ur sängen utan att låta som en gravid flodhäst som är äldre än Drottning Elizabeth :rolleyes: .

 

Jag ska försöka dra mig ner till gymmet och träna lite endå, men just nu testar jag galenskapen av thermos + is + cola :happy:

Link to comment
Share on other sites

Kör inte för hårt om du har massa träningsverk bara. Kör typ lite lätta vikter för att mjuka upp musklerna, kanske lite lätt jogg också för att försöka transportera bort slaggprodukterna från musklerna. Det är ju bevisat att stretching inte hjälper mot träningsverk, men jag kan tycka att det känns lite bättre om man mjukar upp kroppen och stretchar lite när man har träningsverk. Men det är säkert bara placebo, men va fan!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Började dagen med ett joggingpass på 8 km, följde upp det med lättare BRAK.

Efter lunch drog jag in till gymmet i två timmar, cyklade dit o tbx (ca 10 km enkel resa)

Avslutade dagen med intervallträning på 2.3 km.

 

Jag har gett mig fan på att komma i form!!!! :banghead:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Igår(Påskafton) så startade jag dagen med att prova på löpning med ryggsäck. Ovant som bara den. Men harvade mig runt på en runda på 3.4km. Stannade till 3ggr för att göra 20st armhävningar och stannade en gång för att göra 3 chins. Kändes bra överlag.

 

Blir de att springa oftare med ryggsäck så man blir van. =)

Link to comment
Share on other sites

Idag blev de 5.4km med stridssäck fylld med lite grejer. Löpte och gick. Fick håll då jag inte är van med att springa med ryggsäck. 2 st stopp för att göra 20armhävningar. Men det var härligt att få vara ute i vårsolen. B-)

Link to comment
Share on other sites

Milen (10,04km) på 40 min, 10 sek. Passet såg ut som följande: 1 minut uppvärmning och stretching innan jag börjar springa, 4 minuter uppvärmning i lite lugnare tempo, 4 minuter gradvis ökande tempo, sedan 3 stycken intervallperioder om ca 4 minuter vardera på ca 80-90% med vilor emellan intervallerna på ca 4 minuter för att sedan köra 100% på de sista 4 minuterna och 10 sekunderna.

Därefter en frukost-shake värdig gudarna, dusch, ombyte och sen bar det väg mot gymmet för ett hårt bröst/magpass. Jag kommer sova gott i natt, alternativt hamna i en djup koma.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fälttestet för en vanlig Hv:

 

fullt utrustad, ingen Ak4 och ingen ammunition

 

10 min 41 sek

 

En minut och femtio sekunder snabbare än förra gången jag och kollegan gjorde det. Trots att vi bägge tyckte det gick långsammare då vi medvetet inte ville starta för fort och därmed krokna halvvägs som förra gången.

 

Vi är nöjda. Jag är nöjd. Knallpåken lär ju innebära två minuters tillägg, men det kan jag leva med.

 

 

Därefter Multitestet:

Alla moment godkända, något maxat, de flesta inte långt därifrån. Går lättare med grupptryck än själv på gymmet upptäckte jag.
Jag fick ihop 255 poäng.

 

 

Trappjogging:

Blev bara tre vändor, men vi var nöjda.

Link to comment
Share on other sites

2 minuter armhävningar, 2 minuter jägarvila, följt av lätt löpning i ungefär 20 minuer och ytterligare 2 minuter armhävningar efter det

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...