Jump to content

Vad har du tränat idag?


falken_

Recommended Posts

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Idag var det en revolution i mitt liv...för första gången någonsin sprang jag konstant en distans på över 10km :banghead:

 

Sprang 10,8 km och tiden blev 44min och som hockeyspelare måste jag ändå säga att jag är helnöjd :)

Link to comment
Share on other sites

Maxtestade mig på armhävningar(böj-sträck) och slutade med att jag gjorde 30 st.

 

För övrigt har jag träningsabstinens eftersom jag inte tränat på snart en vecka pga sjukdom.

Link to comment
Share on other sites

Maxtestade mig på armhävningar(böj-sträck) och slutade med att jag gjorde 30 st.

 

För övrigt har jag träningsabstinens eftersom jag inte tränat på snart en vecka pga sjukdom.

 

Hah tvärt om här. Jag har inte gjort nått annat än o tränat denna veckan. Nu får det bli lite vila några dagar så ska vi se att det blir till att ut och springa och gymma lite. :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Strax över 14km löpning på 70min. Första gången jag springer så långt men känner att jag måste försöka öka distansen varje vecka nu inför göteborgvarvet för att iaf närma mig 20km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Göteborgsvarvets 21km igår :lol: Tiden blev 1h 45min vilket jag är helt nöjd med. Men fy hell vad tungt det blev dom sista 3km...kanske har att göra med att jag aldrig sprungit över 16km innan :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Göteborgsvarvets 21km igår :D Tiden blev 1h 45min vilket jag är helt nöjd med. Men fy hell vad tungt det blev dom sista 3km...kanske har att göra med att jag aldrig sprungit över 16km innan :lol:

Kanske drack du "Försvarets prima vatten utan tillsatser" vid Ostindiegatan utdelat av mitt HV-kompani?

 

Sprang 5 km i mkt kuperad terräng idag och cyklade dit och tillbaka vilket är typ 15 km.

Tog 5an på 20:06 vilket nog är acceptabelt, har inte tränat på 2 veckor och spaghettin och köttfärsåsen som jag åt ville visst inte ut och springa.

 

Nåja, har ju nästan alltid något att klaga på. :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Göteborgsvarvets 21km igår :D Tiden blev 1h 45min vilket jag är helt nöjd med. Men fy hell vad tungt det blev dom sista 3km...kanske har att göra med att jag aldrig sprungit över 16km innan :-P

Kanske drack du "Försvarets prima vatten utan tillsatser" vid Ostindiegatan utdelat av mitt HV-kompani?

 

Sprang 5 km i mkt kuperad terräng idag och cyklade dit och tillbaka vilket är typ 15 km.

Tog 5an på 20:06 vilket nog är acceptabelt, har inte tränat på 2 veckor och spaghettin och köttfärsåsen som jag åt ville visst inte ut och springa.

 

Nåja, har ju nästan alltid något att klaga på. :worthy:

 

Tyvärr drack jag inte på den kontrollen men jag såg garanterat ett gäng i M90 som stod och delade ut dricka :) Sen såg jag några i hemvärnsbasker som gick runt inne på slottskogsbacken både vid start och målgång...var två av dom som i princip fick bära en stackars löpare som knappt kunde stå upp efter loppet :-P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Körde 30 minuter på cross-trainern idag på högsta belastningsnivån. Möjligt att det blir rutin fram tills mönstringen så kanske det ökar chanserna något på cykeln. Rörelserna är i princip likadan, skillnaden är att man står upp i cross-trainern.

 

Jobbigt var det iallaf. Brände dessutom ca 800 kcal om man ska lita på datorn.

Link to comment
Share on other sites

Efter en vår fylld av förkylning, magsjuka, övertid, lite gnäll och annat som stod i vägen för min egen fysiska fostran så bestämde jag mig för att ta tag i mig själv.

 

Jag hittade ett träningsprogram för att springa 10km på Nikeplus.com och beslöt mig för att testa. Tyckte det var en lagom distans att börja om med. (Jag har Nike+ skor och en iPod med Nike Sports Kit). Har nu klarat av två veckor och började på min tredje i dag.

 

Dagens pass var bara 3 km, men jag sprang 6 i går och ska springa 6 i morgon med. Under dagen har jag roat mig med att lägga sten runt huset så jag kände mig lite sliten och allmänt slö, slapp och likgiltig. Dessutom kom det en åskskur precis när jag skulle ge mig av, men jag använde min över - och underäke och bet ihop. De första 500 meterna var ingen hit, men sen lossnade det och resten av rundan var riktigt skön.

 

Jag hade nog kunnat trycka på lite till, men det kommer 6 km i morgon och 8 km i kuperad terräng på torsdag.... :rockon:

 

EDIT: malajfingrar...

Link to comment
Share on other sites

Första ispasset avklarat. Ville känna hur knät kändes efter operation men övergick till maxtester mer eller mindre. Otroligt skönt.

 

Sen är ju rehabstyrketräning inte så sexigt men jag börjar kunna plocka på lite vikter där också :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...