Jump to content

Vad har du tränat idag?


falken_

Recommended Posts

Idag har jag haft träning på 5 timmar... I och för sig var det genrep till balen.

Man tränar vaderna ganska bra.

Lite OT: Hoppas att det kommer att gå bra på lördag, kommer väll att dö av nervositet!

 

Men annars var jag på löplabbet igår fick ett par riktigt sköna löparskor. Tänkte inviga de imorgon. Skorna är av märket Nike Air Structure om det är någon som är intresserad. :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Denna vecka:

 

Måndag: 70 min löpning i grupp, sedan bänkpress. (Fysträning på jobbet)

Tisdag: Livräddning i bassäng + två timmar amerikansk fotboll (Fysträning på jobbet)

Onsdag: Vila

Torsdag: Löpning en mil (hemmavid)

Fredag: Gymmet (Fysträning på jobbet)

Lördag: Gymmet (Fysträning på jobbet)

Söndag: Vila och pizza på jobbet! (eventuellt kan det bli lite innebandy, med det turlaget som jobbar samtidigt).

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Har hittat den bästa motionsformen: Cykla efter ett kuperat elljuspår, kan bli riktigt fartfyllt och farligt ibland, speciellt när det är blött och jävligt. Pumpa någon hård musik när man kör runt ensam i spåret i störtregn och åska. Underbart :)

Link to comment
Share on other sites

Jobbet gav bästa träningen idag. Köra ut dialysvätskor (ca 300 kg totalt) till en person som bor på 4:e våningen, utan hiss. Bära, bära, bära... Bra sporre att veta om att man får betalt för "träningen" :)

Link to comment
Share on other sites

Sprang 4,7 km på tiden 22.16.

 

Här är mina senaste tider på 4,7km plant.

 

25.05 2 april

23.40 25 april

23.41 1 maj

22.33 9 maj

22.16 7juni

 

Som ni ser så går det framåt men jag har långt till spåret så som ni också ser så löper jag inte speciellt ofta, tyvärr. Försöker bättre detta. :Malaj: Detta är resultaten när jag maxat. Tyvärr har jag varit sjuk i 4 veckor den senaste månaden, Trots detta så förbättrar jag min tid på första träningen efter 4 veckors förkylning.

Link to comment
Share on other sites

1,5 timmes Kajakpaddling med min fru i en "tvåmannakajak" När vi väl kom på att rodret var felinställt och slutade använda det så blev stämningen i Kajaken lite bättre :Malaj: och det gick riktigt bra. känns lite i axlarna...

Link to comment
Share on other sites

Marsch till kyrkan i högklackat (prestation!)

Magträning i form av trycka i sig cheesecake och jordgubbstårta. OCH! massa sjungande.

Ansiktsmusklerna har tränats en hel del även de i form av massa leenden inför kameror :banana

 

Nu är det lov! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Kände mig lite öm i benhinnorna så jag beslutade mig för att inte löpa. Trots detta ville jag få träning och prövade då MTB. Cyklade MTB-bana/spår? på 1 mil, plus 7km till spåret och 3km hem.

Har aldrig cyklat "ordentligt" ute i skogen. Kommer nog ha träningsverk i händerna imorgon :P Sammanfattningsvis ca 2 mil på 1,50h. Hoppas det ger något konditionsmässigt och styrkemässigt, vad säger ni som vet?

Link to comment
Share on other sites

SIB i Malmö. :baskerPa: Sen var det något fel med min mage så vi körde lite :o också. :wub:

 

Inte så mycket träning, men svettats har jag iallafall. Var bara att vrida ur tröjan när jag tog av skyddsvästen.

Link to comment
Share on other sites

Joggade lite på morronen.

Men var tvungena att avbryta då skavsåren på hälen började blöda rätt rejält... :)

 

Dax att köpa nya löpskor misstänker jag :rodna:

 

Dags att tejpa hälarna och köra med polyester baserade strumpor ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...