Jump to content

Vad har du tränat idag?


falken_

Recommended Posts

Hade ett lite konstigt pass idag. Tänkte både simma och gymma, vilket blev tajt med tanke på att jag bara hade en timme på mig innan allt stängde.

 

Simmade 30 minuter, mestadels crawl men även ca 10 st 25or bröstsim under vattnet.

 

Snabbt iväg till gymmet:

 

Chins:

 

70kg kroppsvikt

 

+30 kg , 5 reps

+20 kg, 7 reps

+10 kg 8 reps

 

Marklyft

 

4 x 8 , 70 kg

 

Obs under tidspress

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

71kg , 181cm

 

Idag:

 

500 m rodd, 1.45

 

Dips med vikt,

 

25 kg, 4 set: 8, 8, 6, 6 reps

 

500 m rodd 1.50

 

Bänkpress,

 

70kg, 4 set: 7, 6, 5, 4 reps

 

15 snabba chins

 

 

Simma:

 

100m bröst

100m crawl

 

Delfinen 200 m

 

25or under vattnet, 100 m

 

Blandat crawl och bröst, 4-500 meter

Link to comment
Share on other sites

Körde mitt första renodlade judopass idag.

I klubben tränar vi ju jutsu och judo och man kan fritt träna det man vill, allt går på samma avgift.

Har kört några gemensamma pass tidigare under sommarträningen men då har det mest blivit ne wasa.

Nu fick jag en och en halv timmes genomgång av grunderna av tränaren Ivar, en liten nätt herre på ungefär 120 kg som kört judo i 27 år tror jag det är.

Det kostar på att kasta en sån bastant herre.

Nu är jag i ungefär samma viktklass själv så det var väl inte mer än rätt att jag fick köra mot honom så kunde de små hålla sig på andra halvan av mattan.

Det var riktigt kul och jag ska försöka köra ett pass i veckan med judo, förutom de pass med ju jutsu jag redan kör.

 

The Swede :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

8km maxad cykling på kärringsnurra med dubbelpunka :) Första gången jag tränar på att cykla, men kanske kan hjälpa lite innan tisdagens cykeltest. Märks att man inte är någon cykelmänniska precis. Blir cykeln till/från bussen imorn och på fredag också. 2x3km :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Sköldberg

Klättring! Rekommenderas verkligen, annorlunda men väldigt roligt, särskilt om man är ett gäng som håller på. Vissa svårigheter med fingernedsättningen på tangentbordet, klättringen tar rejält på handstyrkan.

Link to comment
Share on other sites

Detta är inte på något sett kritik, jag undrar bara: Vad är denna tråd då till för?
Min tanke som blågul, efter 67 sidors enradsinlägg av typen "5km trött löpning" eller "gym idag, axlar och bröst. Gick inge vidare" är att det kanske skulle gå att göra det till någonting för att uppmuntra folk, någonting där man kan kika igenom en sida och kanske få ut någonting av det som läsare, eller iallafall att man anstränger sig NÅGOT när man skriver.

 

Har det hänt någonting särskilt med träningen?

Genombrott?

Du har BÖRJAT träna ordentligt senaste månaden, och det faktiskt börjar släppa?

Sammanfatta/Utvärdera senaste månadens framsteg?

...

Är du med?

 

 

Löpning 1.5 mil ingen terräng..

:):dribble:

Link to comment
Share on other sites

Vikt: 70 kg

Längd: 182 cm

 

Igår:

 

500 meter rodd + stretch

 

Chins: 10 st (uppvärmning), 6 st (25 kilo extra), 7 st (15 kilo extra), 6 st (15 kilo extra), 10 st (utan extra vikt)

 

500 meter rodd

 

Marklyft: 10 st (40 kg), 10 st (70 kg), 8 st (90 kg), 8 st (90 kg)

 

500 meter rodd

 

Simning:

 

100 meter bröst

100 meter crawl

100 meter bröst

100 meter crawl

100 meter delfinen

50 meter bröst

 

Badminton:

 

Med skolan, 1,5 h. Matcher singel och dubbel.

 

 

Allt detta på mellan under tre timmar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Sköldberg

11.5 kilometer kring 46 minuter nu på morgonkvisten under uppgående sol. Riktig motivationshöjare :rolleyes: Varit lite si och så med träning på senare tiden av olika anledningar men nu har jag börjat komma igång igen.

 

Börjar dock få halsont, sablar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Roar mig med att köra "Army Physical Fitness Test"

http://en.wikipedia.org/wiki/Army_Physical...ess_Test_(APFT)

 

Körde två miles (3220m) löpning nu på lunchen. 12:54, vilket tydligen var över maxpoäng i alla åldersklasser.. Finns mer att ge hur som helst :)

 

Imånn ska jag roa mig med armhävningar och situps.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Förra veckan var tyngre än vanligt

 

Mån: Gym och på kvällen 1 mil löpning på 49 min

Tis: 5-6 km löpning

ons: Gym

Tors: Jobbig gympalektion fotboll inomhus = springa i 50 min

fre,lör,sön:Vila

 

Idag:gym och 6 km löpning

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Idag körde jag ett pass utöver det vanliga, speciellt med tanke på att jag igår gjorde 100 chins, 200 armhävningar, 300 benböj (utan vikt) och sprang 2 miles.

 

Idag:

Ten rounds for time of:

3 Weighted Pull-ups, 45 pounds

5 Strict Pull-ups

7 Kipping Pull-up

 

For weighted pull-ups place a 45 pound dumbbell between the legs above crossed ankles and jettison the dumbbell after third rep and continue with strict pull-ups and then the kipping pull-ups. Coming off the bar or going to ground constitutes termination of a set.

 

Sluttid: 34 min 40 sekunder, totalt 150 pullups

 

 

10 minuters vila, sen:

 

Three rounds for time of:

Run 800 meters

50 Back Extensions

50 Sit-ups

 

Sluttid: 21 min 55 sekunder, totalt 2,4 km löpning, 150 rygglyft och 150 situps

 

 

 

HELT jävla slut. Så trött i hela kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Idag körde jag ett pass utöver det vanliga, speciellt med tanke på att jag igår gjorde 100 chins, 200 armhävningar, 300 benböj (utan vikt) och sprang 2 miles.

 

Idag:

Ten rounds for time of:

3 Weighted Pull-ups, 45 pounds

5 Strict Pull-ups

7 Kipping Pull-up

 

For weighted pull-ups place a 45 pound dumbbell between the legs above crossed ankles and jettison the dumbbell after third rep and continue with strict pull-ups and then the kipping pull-ups. Coming off the bar or going to ground constitutes termination of a set.

 

Sluttid: 34 min 40 sekunder, totalt 150 pullups

 

 

10 minuters vila, sen:

 

Three rounds for time of:

Run 800 meters

50 Back Extensions

50 Sit-ups

 

Sluttid: 21 min 55 sekunder, totalt 2,4 km löpning, 150 rygglyft och 150 situps

 

 

 

HELT jävla slut. Så trött i hela kroppen...

 

Det var det jävligaste :o

 

Det var sjukt mycket träning på dessa två dagarna :P nu känner man sig rätt dålig.

 

Den ända träningen jag har haft idag är förvisso inte dålig, på skolan har vi som tradition att efter julen springa bort julmaten och det görs med en riktigt jobbig hinderbana, men det bleknar i jämförelse med detta. Mycket bra jobbat!

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha nött på bra i gymmet, på löpbandet och cykeln så fixade man simkort i förra veckan. Körde då 50x25 längder (1,25km) på onsdan och var relativt slut efter det för att igår köra 100x25m längder (2,5km). Så jävla nöjd! Min kropp hatar mig nu men jag älskar den :blink: Känns skönt att det sitter kvar lite rutin sen man riktigt tränade simning.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...