Jump to content

Meningslöst med att ha gjort lumpen

Guest

Recommended Posts

Guest Lt. payne

Att det var meningslöst kan jag inte hålla med dej om.

Vi måste ju ha gjort det vårt jobb bra,för ryssen kom ju aldrig hit! ;)

Den farligaste fienden,både då och idag är den fienden du inte ser,eller hur?

sTÄME.....Caps lock :sneaky2

Stämmer helt Lt Payne men det känns lite meningslöst att nu se den förskräckliga "Ivan " gå runt här även om jag känner många Ryssar Man börjar ju tänka hur snabbt världen kan förändras eller hur sakta den kan förändras. Ena stunden fiende andra stunden turist

För det första så måste man alltid ha en teoretisk, potentiell fiende att öva "emot" och jag tror faktiskt att ryssen fortfarande är FI på pappret. Kan man inte definiera sin fiende, så får man svårt att motivera att man har en krigsmakt.

Det verkliga hotet mot sverige och övriga i väst, kan mycket väl vara ifrån gamla östblocket. Då främst kanske som utbrytargrupper och sabotörer. Eller så röstar ryssarna fram en fanatisk idiot som den där Shirinovsky ( ursäkta stavningen ) Och då kan det hela vara igång....  Vitryssland har väl inte en helt sund ledare heller va ?

Så, tills det är helt lugnt österut så tror jag vi kommer öva "mot" en röd FI även i framtiden. Och informationsutbyte som den som visas på bilderna i länken ovan, är bra för avspänningen på sikt. Inte att förglömma- Vi får åka och kika på ryssarnas övningar i samma utsträckning. De visar lite, vi visar lite....

Guest Lord Good

Helt rätt payne, de kom inte hit! Hade vi inte haft en försvarsmakt kanske kartan sett annorlunda ut. Minns ni inte sovjets ståndpunkt när det gällde gränsdragningen i östersjön! Gotland skulle inte räknas, utan gränsen gå mellan fastlandet och baltikum. Hade inte Sverige haft lite muskler att sätta emot hade nog mycket varit annorlunda i dag.

Flugjäsbagaren: ;) Jag är också lumparfostrad att fi kommer från öster, men om de kommer hit och vi kan lära oss lite om deras situation idag så är det bara en fördel. Det är alltid bra att lära känna sin fiende.

Det är av samma anledning som jag ibland läser Amelia och liknande tidskrifter! :)

Guest Lt. payne
Är du också Marxist, payne? :)

"JOE: All we want to know is where is the train?

QUALE: The train? It's out on the tracks. It seldom comes in here."

Yep! såna filmer kan man se tusen gånger!  :)

Hellre samöva med Ryssarna än Kriga mot dom, ju mindre antalet fiender är ju bättre, eller?

Ganska kul att se att den ryska  uniformsstilen håller i sig...

Vi hadde ett gäng från baltstaterna när vi var på ASSÖ02... Kommer inte riktigt ihåg vilka länder som såg ut hur, men jag tror att Lettland hadde den Amerikanska Uniformstilen, Estland hadde något som liknade Den Nordiska stilen, medan Litauen hadde något som såg ut som en upphotad Rysk uniform..., blev lite sugen på att sno en av delas pälsmössor som låg på ett ställe, men avstog, med tanke på att det hadde varit en dum ide ;)

Stod förövrigt post utanför batstaben, när den Lettiska delegationen gick ut, där fanns en kvinnlig officer som såg jäkligt fräsch ut, vet inte om det var dom 2 veckorna i fält, eller att hon såg ut som hämtad ur en traditionell Bond film som gjorde det ;)

Guest Lord Good
Stod förövrigt post utanför batstaben, när den Lettiska delegationen gick ut, där fanns en kvinnlig officer som såg jäkligt fräsch ut, vet inte om det var dom 2 veckorna i fält, eller att hon såg ut som hämtad ur en traditionell Bond film som gjorde det ;)

http://www.jamesbondmm.co.uk/villains/klebb003.html

En så,n här snygging? :inlove

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...