Jump to content

Försvarets dag i Stockholm / GBG / Malmö

Tänker du dra ditt arsel till FM-dagarna  

326 members have voted

1. 1. Ska du dit ?

• Japp självklart till Malmö 13 maj
      52
    • Japp självklart till Sthlm 20 maj
      100
    • Japp självklart till Gbg 3 Juni
      49
    • Ja jag vill men vet inte om jag får tid eller råd
      35
    • Jag vill men kan inte :(
      61
    • Oja, jag kommer vara där alla 3 gångerna
      8
    • Nae, ska jag göra där ?
      21

Recommended Posts

Är det någon som har lite info agående detta?

Det enda jag lyckas luska reda på är att det sker Torsdagen den 20:e April och kommer vara på två ställen i Stockholm..

Det är så att jag och en polare tänkte åka ner och kolla lite men eftersom vi varken vet var eller vad det finns på dom olika platserna blir det svårt och informationen om detta evengemang verkar vara obefintligt.

Tack på förhand!

• Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det jag har hört talas om är detta:

Försvarsmaktsdagar 2006

Och det där blev man inte speciellt mycket smartare av att läsa.

Hoppas att man kan få lite info om det även om man inte är bosatt i Stockholm, tro det eller ej men det finns folk som bor utanför Stockholm också :blink:

Tack för tipset! Ska definitivt försöka komma iväg på det här.

Är det någon som vet om det kostar pengar i inträde?

Brukar man få klättra ombord på fordonen? Jag undrar därför det skulle vara roligare för barnen i såna fall.

Brukar man få klättra ombord på fordonen? Jag undrar därför det skulle vara roligare för barnen i såna fall.

Det har man fått på alla regementsdagar som jag har varit på, antar därför att det även kommer vara likadant på dessa arrangemang.

Är det någon som vet om det kostar pengar i inträde?

Inträde vore helt rätt sätt att skrämma bort den tilltänkta målgruppen (något lägre än du/jag på möpskalan).

Detta är i grund och botten en gigantisk PR-kupp, men om det kan ge mig chansen att få torrbryta lite 122:a så är jag en glad skattebetalare! :D

amfibieskytte skall vara med den 20e. valdsam landstigning i 2-3 knop :camo::rockon:

Ja det stämmer... osäker på detaljerna men vi ska på torsdagen och fredagen innan öva detta och det är de enda gångerna vi kommer att öva detta före FMdagen... ska bli lite intressant att se hur det kommer att gå :camo:

Jag hoppas att mina kompisar *inte* lägger min svensexa dagen dom är i Stockholm... För det här vill jag gå på!

Tack för tipset. Jag tror nog det går att kombinera svensexa med att gå på FM-dagen... :lol:

Då kommer en viktig fråga - kommer det att skjutas (löst förstås)?

Bra att veta så man kan försöka få tag på hörselskydd till kidsen.

Alla tidigare uppvisningslandstigningar jag bevistat(bl.a. på Karlberg) har inkluderat lösskjutning med ak5.

Åh, uppvisningslandstigning! :D:banana:banana

/M

Jag har faktiskt nästan varit med på en sådan. Under vår slutövning så var det tattoo i Nynäshamn, och dom hade beslutat att det för första gången (i Sverige i alla fall?) skulle smälla lite jämte alla säckpipor och trummor.

Jag var signalist åt kompanichefen, men blev strandsatt på en holme någonstans. Kan tänka mig att signalister inte var lika tuffa att visa upp som kustjägare. :banana

Men jag fick i alla fall se det på video i efterskott. :lala:

Fler som ska dit?

Blågul eller andra: Möte för Soldfare under dagarna i Stholm, förekommer detta?

Vad kan man vänta sig (har aldrig varit på en FM-uppvisning), berätta gärna mer än vad som står på mil.se... :rockon:

Några som tar tåget ner den 19-20 maj, från norrland och passerar Sundsvall?

Ps.

Försöker att lära mig och omsätta i praktiken hur man bör vara för att göra sig förstådd på ett forum.

PMa mig gärna om jag är luddig eller tar med saker som ej passar under denna tråd…

:)