Guest Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Norsk klottrare dödad av elstöt En 17-årig klottrare i Norge dödades på lördagseftermiddagen när han kom åt elledningar på taket till ett tåg. Vid 17-tiden upptäckte personalen en explosion på sista vagnen i ett lokaltåg i stadsdelen Filipstad i Oslo. En stund senare insåg man att det inte var tåget utan en människa som brann. Tillsammans med en kamrat hann 17-åringen spraya delar av tåget innan han fick 16000 volt genom kroppen. TT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Så.. synd. Någon måste ju ta reda på honom efteråt. :( Lärde han sig något av det här tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Nope! Inlärningskurvan för 16kV är alldelens för brant för människan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Inlärningskurvan för 16kV är alldelens för brant för människan! Ajfan. :what: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Påminner om när ungdomar hade gjort en sport av att åka på t-banetågens tak i Stockholm. Den som vågade åka flest stationer vann. Det var några som grillades. Idioti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Påminner om när ungdomar hade gjort en sport av att åka på t-banetågens tak i Stockholm. Den som vågade åka flest stationer vann. Det var några som grillades. Idioti. jaaahaa...? men t-banan har ju inte luftledningar? Hamnade de på rälsen då eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 2sharp: Kan vara jag som minns fel, men jag vet att det var ungdomar som dog då dom skulle åka på t-banans tak. Kan ha slagit i huvudet i något eller ramlat av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 För att "grillas" av tuben måste man väl nå kontakt mellan dels styrbords spår + ledningen som löper strax ovan babords spår? Med tanke på de som sätter upp reklamaffischer och hoppar upp och ned mellan spåren och perrongen, så BÖR det vara relativt riskfritt, antar jag. Å andra sidan...åker man på taket av vagnen...tja...Darwinismen ställd på sin spets..? :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Om jag inte minns fel så gällde det att åka på taket. Det dessa genier missade var att det är olika mycket "luft" mellan vagnstak och tunneltak nere i tunnelbanan. Följdaktligen blev några lätt tillplattade och en tror jag åkte av och "brände" sig på strömskenan. Även det var en jävligt begåvad grej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted November 24, 2002 Report Share Posted November 24, 2002 Norsk klottrare dödad av elstöt :0 Jag läste: "Norsk klottrare dödad av eldstöt" He*vete... Nu får jag allt försöka tänka lite civilt ett tag... :what: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted November 25, 2002 Report Share Posted November 25, 2002 Var det inte en sport förut att man skulle åka mellan vagnarna? Inte så farligt på de nya tågen som tur är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.