Jump to content

Det naturliga urvalet

Guest

Recommended Posts

Norsk klottrare dödad av elstöt

En 17-årig klottrare i Norge dödades på lördagseftermiddagen när han kom åt elledningar på taket till ett tåg.

Vid 17-tiden upptäckte personalen en explosion på sista vagnen i ett lokaltåg i stadsdelen Filipstad i Oslo. En stund senare insåg man att det inte var tåget utan en människa som brann.

Tillsammans med en kamrat hann 17-åringen spraya delar av tåget innan han fick 16000 volt genom kroppen.

TT

Påminner om när ungdomar hade gjort en sport av att åka på t-banetågens tak i Stockholm. Den som vågade åka flest stationer vann. Det var några som grillades. Idioti.

jaaahaa...? men t-banan har ju inte luftledningar?

Hamnade de på rälsen då eller?

För att "grillas" av tuben måste man väl nå kontakt mellan dels styrbords spår + ledningen som löper strax ovan babords spår?

Med tanke på de som sätter upp reklamaffischer och hoppar upp och ned mellan spåren och perrongen, så BÖR det vara relativt riskfritt, antar jag.

Å andra sidan...åker man på taket av vagnen...tja...Darwinismen ställd på sin spets..? :cool:

Om jag inte minns fel så gällde det att åka på taket.

Det dessa genier missade var att det är olika mycket "luft" mellan vagnstak och tunneltak nere i tunnelbanan. Följdaktligen blev några lätt tillplattade och en tror jag åkte av och "brände" sig på strömskenan.

Även det var en jävligt begåvad grej.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...