Jump to content

Promotion för svenska armén

Guest

Recommended Posts

Har pecis sett Markolioos Nya video, "Jag orkar inte mer", som handlar om armén...

Här har FM tagit fram den stora kanonen och öser ut Jägare, strf 90, PV-helikoptrar och liknande...

Min fråga är: är detta bra "reklam" för svenska Armén (eller FM i största allmänhet?)

Mina åsikter... :)

Jag tycker att detta är är bra reklam för Svenska armén, oj vad sugen jag blev att springa ut och leva fältliv igen :) Sen att det är inspelat i Kära Skövde är ju inget fel...

en att det är rena tekniska fel, typ katapultstol i strf 90 är ju en annan sak... :) Men videon är rolig, samtidigt som den visar en glamorös bil av Armén... Jag vill klart se mera sådant... En filmatisering av OP: Garbo kanske, med modern utrustning... Tror det hadde varit ett stort uppsving för FM.

Slut, frågor?

Då kan man ge ju datanissarna en applåd för att Fu Dahlberg inte märkte att de inte var riktiga ;)

Lite intressant att datortekniken har kommit så långt att det är billigare att sitta och greja massa timmar istället för att kära någon timme.

Kanske ett fel antagande men ändå :)

----------------------------------------

oj glömde en sak.

Jag tycker att det är bra publicitet.

Dels att dom visar det från den lilla snällare sidan och att det är "tuffa" saker med som hkp och JAS samt VC90 mm.

Tror att det funkar med de yngre ;) (ja, jag ingår där jag) :D

Då kan man ge ju datanissarna en applåd för att Fu Dahlberg inte märkte att de inte var riktiga ;)

Lite intressant att datortekniken har kommit så långt att det är billigare att sitta och greja massa timmar istället för att kära någon timme.

Kanske ett fel antagande men ändå :)

----------------------------------------

oj glömde en sak.

Dels att dom visar det från den lilla snällare sidan och att det är "tuffa" saker med som hkp och JAS samt VC90 mm.

Tror att det funkar med de yngre ;) (ja, jag ingår där jag) :D

med lite eftertanke finns det 1 riktig HKP med, det är Pv- HKP´n.

>> Fu Dahlberg.

Jag tänkte tanken att du hade sett att dom inte var riktiga men jag tog det (osäkra?) före det säkra.

Det var inget nedsättande menat om du uppfattade det så.

:shaun Högberg

Jag vill klart se mera sådant... En filmatisering av OP: Garbo kanske.

Japp. skulle vara häftigt. dock så kanske det inte e så bra reklam för svenska försvaret när en av kustjägargrupperna avrättar en rysk belysningsgrupp för att dom dödade deras kompis. :rolleyes:

Tror att det funkar med de yngre ;) (ja, jag ingår där jag) :rolleyes:

LOL!!! Tjohoo...

Visst har jag alltid gillat mig själv men...

Fågel Fenix, du har fört upp denna tråd på listan av de riktigt klassiska inläggen! Och anledningen kunde inte varit bättre!!!

*stolt*

/Filmstjärnan

tar man bort tönten markoolio ur videon kan den bli ganska kool...

markoolio är av mig utnämnd till sveriges troligtvis största stolpskott genom tiderna... men han har starkt motstånd av killen som leder HAJK asså...

sorry lite off-topic men...

Jag tycker att Hamilton-serien som visas på TV4 nu fortfarande håller sig trots att den är 12 år gammal.

Kul att se 1990 års trådlösa telefoner, mobiltelefoner och datorer. Moderna då men något klumpiga och gammaldags idag. :)

Tror att det funkar med de yngre ;) (ja, jag ingår där jag) :)

LOL!!! Tjohoo...

Visst har jag alltid gillat mig själv men...

Fågel Fenix, du har fört upp denna tråd på listan av de riktigt klassiska inläggen! Och anledningen kunde inte varit bättre!!!

*stolt*

/Filmstjärnan

Hehehe, nu har det allt blivit fel här ;)

Har änna blivit lite påverkad av att du kallar dig VC_90

jag menade självklart CV90 eller strf90 om vi vill ha det svenskt..

*skäms* :withstupid

tack för komplimangen föressten :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...