Jump to content

Tidigaste FN soldaten på Forumet

Recommended Posts

Pinkyvarning att dra till med L110

med andra ord.. ,O,O

L96 funkar inget vidare heller... :} GF5 ligger rätt bra till än så länge...

Finns visst nå´n som var på 62M (2 ggr t o m), Sinaiyxa.

Edited by Fanjunkar´n

Poltava 1709..? ? ?

:}

FN.......Räknas från första FN missionen som Sverige gjorde Nov 1956 ( förtruppen ) Huvudstyrkan kom Dec 1956 då jag föddes !!!!!!

Ok man ligger 3:a än så länge

Fanjunkaren......Vem är GF 5

Edited by FNYXA

Poltava 1709..? ? ?

:}

FN.......Räknas från första FN missionen som Sverige gjorde Nov 1956

Golffoxtrofive (sorry jag var för slö för att skriva ut hela nicket... :P )

Pinkyvarning att dra till med L110

med andra ord.. ,O,O

Möjligen, men fan var vi var snygga!!!!!!!! :}

Re-unioun snart Sara??

//Nisse

Jomenvisst!

Med tanke på rådande väder så vore det på

plats med träff på studs.. ,O

Narva, Poltava.. *vafalls, trams* trodde det gällde

livs levande yxor och inga mumier från Karl XII:s

"peace enforceers".. :P

Men för bövelen....66M (vilken härlig bataljon) kan ju inte vara älst (oj mycket öl har det blivit)HÄR???? har vi inga från kongo här?????

Nu är du distanserad... :baskerPa:

Yxan Trond: Gaza 15, Cypern 30, 34.

Det är nog i särklass äldst i tjänst härinne! :}

Men för bövelen....66M (vilken härlig bataljon) kan ju inte vara älst (oj mycket öl har det blivit)HÄR???? har vi inga från kongo här?????

Nu är du distanserad... :lala:

Det är nog i särklass äldst i tjänst härinne! :D

HÄÄÄÄÄRLIGT att höra :banana:banana:banana:banana bara näst älds då.....rena tonåringen alltså :clap::clap::clap:

Poltava 1709..? ? ?

:rockon:

FN.......Räknas från första FN missionen som Sverige gjorde Nov 1956 ( förtruppen ) Huvudstyrkan kom Dec 1956 då jag föddes !!!!!!

Borde man inte räkna NF Saar 1934 som den första?

Yxan Trond ??? Reggad igår ......

Tror iallafall att du G5 är äldst på Forumet

Om det inte är du som har skapat Trond :clap:0:)0:)

Nädå, kan intyga att Trond finns... :P

Borde man inte räkna NF Saar 1934 som den första?

Kanske det... om det fortfarande finns nå´n i livet som var med och om denne är ute på nätet och reggar sej på SoldF... :/

Den svenska insatsen för Nationernas Förbund 1921, när Litauen och Polen grälade om Vilnius, borde höra till en av de tidigare. Då skickade NF fredsbevarande trupp, och Sverige bidrog med ett kompani. Men det kanske inte är så många av medlemmarna i den truppen som är reggade här.

• 4 months later...
Hittade baconburner som var nere på 64M han borde väl komma in på andra plats då efter trond??hittade hans profil här http://forum.soldf.com/index.php?showuser=8264

64M var en rolig bataljon för det var min första sedan var det en massa gammelyxor med så man hade en bra inskolning.Låg på 1:a skyttekompani var i köket.. det är föresten dåligt med sinai yxor och äldre ute på webben. Man är ju mest van att hantera penna och papper. detta forum är annars ett bra sätt att nå ut. :D

Nu är du distanserad... :D

Det är nog i särklass äldst i tjänst härinne! :D

HÄÄÄÄÄRLIGT att höra :):banana:banana:banana bara näst älds då.....rena tonåringen alltså :clap::clap::clap:

undra om det är yxan trond. några mil från mina och golffoxtrotfives hem trakter

@baconburner

Jodå det är på gränsen till visshet säkert att det e gammelyxan trond från norra kommundelen som e åldermannen härinne :banghead::/ om man läser hans profil så e både du och han fostrade på KUNGLIGA DALREGEMENTET, en annan platsade ju inte där så det fick bli fältjägarna istället :P

Finns det nån mer än jag som gjort "mission" i Sverige? (Flaggkadett och bodde i Kungsmarken, Karlskrona 2003-2004). :lala::banana:banana:D:o:clap::clap::clap:

Lite osäker på vart du vill komma Trö.. men om du hintar om det jag tror ang. kungsmarken så är du inte bara i fel tråd utan helt förbannat fel ute i största allmänhet..

Ergo: Cliff Barnes..

GMY

• Forumsledning
Finns det nån mer än jag som gjort "mission" i Sverige? (Flaggkadett och bodde i Kungsmarken, Karlskrona 2003-2004). :lala::banana:banana:D:o:clap::clap::clap:

Den missionen gjorde jag 1977-1994 ..så ja.. been there done that got the tshirt osv.

Annars så går vi inte in på det ämnet igen, så slipper vi massa obehagliheter.

/BlåGul

• 2 years later...

hur många gammelyxor härinne kommer ihåg "Voice of Peace"???skaparen av radiostationen har nu tydligen kallats hem till vår herre för konsultation http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull måste säga att Voice of Peace var en härlig radiostation vid sidan om radia malish att lyssna på när man satt vakt mitt ute i öknen i sinai för 30 år sen(tänk va tiden går)stationen sände från ett fartyg ute i medelhavet och var ju reklamfinansierad men himla bra iallafall.

hmmm nu har ju mitt ämne inget med tråden att göra men BG kanske har förståelse för att man börjar bli gammal och gaggig :-P

Med risk för att bli bannad och utslängd från detta eminenta forum måste jag ändå bara få länka till dessa nostalgiska sekvenser från tuben

vilken härlig nostalgisk tripp det blev och jodå ölen hjälpte till också

Edited by golffoxtrotfive

Med risk för att bli bannad och utslängd från detta eminenta forum måste jag ändå bara få länka till dessa nostalgiska sekvenser från tuben

vilken härlig nostalgisk tripp det blev och jodå ölen hjälpte till också

Vad vore detta forum utan er gamla rävar som utbildar oss yngre, vilsna, oförstående varelser om hur det var på den gamla goda tiden när mission var mission och sex var skönt!

Edited by alfie

Nu är du distanserad... ;-)

Det är nog i särklass äldst i tjänst härinne! ;-)

HÄÄÄÄÄRLIGT att höra :-P:banana:banana:banana bara näst älds då.....rena tonåringen alltså :clap::clap::clap:

Tjena

Med risk för att få en del avundsjuka riktad mot min enkla själ kastar jag in den kanske BREDASTE sviten i denna lek...

I år räknat alltså. Från -76 till -08 via bat 62M 68M - KS15 och TD01 . Vet några som bräcker mig men som kanske inte är med på forumet :) Ge aldrig upp, Sverige behöver dig