Jump to content

ÖS13 14-16 juli 2006.


Recommended Posts

Info från Tony & Ralle:

 

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

 

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den 14 - 16 juli 2006.

 

Mer info.

 

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse!

 

:baskerFN:

Link to comment
Share on other sites

Info från Tony & Ralle:

 

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

 

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den 14 - 16 juli 2006.

 

Mer info.

 

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse!

 

:baskerHV:

va e de för fel på ÖS13???? tycker det säjer allt :navy::navy::banana inget krångel,alla fattar va det handlar om :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Info från Tony & Ralle:

 

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

 

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den 14 - 16 juli 2006.

 

Mer info.

 

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse!

 

:baskerHV:

va e de för fel på ÖS13???? tycker det säjer allt :ph34r::blink::wacko: inget krångel,alla fattar va det handlar om :clap:

 

Det handlar om den rubrik som varje ÖS har (i år är det väl tjugohundra noll sex). ÖS here we come! :navy::navy::banana

s1320ls.jpg

Edited by Fanjunkar´n
Link to comment
Share on other sites

vad har dom andra fest....sammankomsterna haft för rubriker då?? :blink: letade på sidan men hittade bara en massa trevliga bilder :rockon::rockon: och det fanns ingen länk hit heller, men det kanske går att fixa

 

Mejla Tony eller Ralle (epostadresserna finns på deras sida, länkad ovan). Kanske vore en idé att de lägger ut ett arkiv med utvalda bilder från de senaste decenniet. Vore skôj att se! :P :banana :P :banana

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Forumsledning

nja officiell och officiell.. jag är där för att mingla och ha kul... oavsett soldfexistens eller inte.

 

I år ser det ... lite svårt ut dock.. då jag ska flytta mig 500km norrut innan v31...och sommarjobbet slutar dagen ÖS börjar.. ..så får se hur tiden ser ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
vad har dom andra fest....sammankomsterna haft för rubriker då?? :blink: letade på sidan men hittade bara en massa trevliga bilder :rockon::rockon: och det fanns ingen länk hit heller, men det kanske går att fixa

 

Förra året hette väl "In the army now" om jag inte missminner mig helt.

 

Tänkte ta mig själv och ett antal andra från Revingehed och förpassa oss till ös. SKa bli grymt kul, måtte bara vädret vara bättre i år!

 

Väl mött bland tälten och där ölen flödar!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Om tio timmar drar jag!

 

Se nu till att pallra er till sommarsköna Ringenäs innan det är försent. Du också Swede, så ska jag bjuda på något gott!

 

/Ace (som är törstig)

0:)

Tyvärr måste jag göra dig besviken.........

Familjen ville annorlunda.

Link to comment
Share on other sites

Rapport nyss hemkommen från årets ÖS.

 

Som vanligt mycket bra uppstyrd FN träff på Ringenäs skjutfält i Halmstad. Vädret var mycket bra hela helgen vilket fick de flesta på plats att anta en något rosa hudfärg. Deltagandet var gott även om det borde vara fler där. Framförallt kan jag tycka att det borde kunna komma fler från senare missioner, viktigt att yxorna sprider informationen till pinkysarna om ÖS.

 

Under lördagskvällen spelade ett liveband och hemåt det bär kunde höras sporadiskt från den samlade folkmassan. Grillar gick på högvarv och alkohol inmundigas.

 

I år var det extra kul att se att MC klubbarna utvecklas och blir större. Mycket bågar man kunde glida runt och kika på.

 

Ett stort tack till alla som gjorde ÖS till en av årets stora höjdpunkter!

Link to comment
Share on other sites

...ung. nu har jag nyktrat till... gott var det,. dock var jag ovanligt slö och satt mest och drack vin... men det var en skön början på semestern :banghead:

 

Får försöka att vara mer social nästa gång :uzi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...