Jump to content

Ghost Recon: Advanced Warfighter

Straha

Recommended Posts

Det såg onekligen riiiktigt trevligt ut och är något som kommer att införskaffas pronto om burken och börsen tillåter.

Det fanns inga uppgifter om systemkraven, men är det någon som har läst något någon annanstans?

Det fanns inga uppgifter om systemkraven, men är det någon som har läst något någon annanstans?
saxar lite info från ghostrecon.net:

Minimum System Requirments for PC

Computer: Pentium IV of 2Ghz or the equivalent (2.8Ghz recommended)

Memory: 512MB RAM (1024Mb recommended)

Operating System: Windows 2000/XP

DirectX: DirectX9.0c

Video Card: Shader 2.0 card with 128 MB of VRAM (256MB recommended)

Sound card: DirectX9 compatible sound Card

DVD drive: 4 speed

Hard Drive Space: 5GB

Internet: Broadband / LAN connection

Är väldigt nyficken på hur uppgifterna är på GRAW.

Själv tycker jag illa om "utvecklingen" från GR till GR2:

Alldeles för mycket "skynda dig att... Annars!" i förhållande till originalen där man oftast har tid att planera, placera sina folk där dom gör mest nyttja och sen execute'a. Sen gillar jag inte heller att man har färre folk att jobba med. Som ett absolut + är då grafikken på GR2 (på X-box).

Har ju inte råd med X-box 360 eller en PC som kan dra GRAW's engine :(

MVH

Troels

I AW har man för det mesta tid att planera och ta saker lugnt och taktiskt, kommer inte ihåg hur många kroppar man hade att jobba med i ettan, men här är man iaf fyra i de flesta situationer.

Sen tänkte jag nämna att det som lunchbox och pc-versionen har gemensamt är typ storyn. Jag tyker att pcvarianten helt klart är överlägsen, men jag är inte helt opartisk. ;)

Straha

I Ettan så hade du max 6 pers, som du kunde fördela på 3 fireteams, som man kunde planera och synka.

Det jag inte gillar riktigt när man tolkat bilder man sett är att det ter sig som om GRAW kommer att vara lite delta-force influerat, och att man verkar kunna bära med sig hur mycket vapen som helst. D.v.s. att de stoppat in vapnen i olika klasser: Primary, Secondary och Explosive.

Det som dem gjort fel (tycker jag) är att t.ex. MP5SD och XM-8 Compact kan medföras som ett sekundärvapen på samma sätt som en Beretta eller en Glock 18.

jag har spelat XBOX versionen av GRAW.

och det suger lite tarmvred faktiskt.

besvikelsen var stor efter att ha kört "black" dagarna innan tills öron, ögon och tummar blödde.

det ända som förmodligen stämmer med PC och 360 versionen, är väl att bägge spelen utspelas i mexico city.

du har enbart en teammedlem med dig.

det där du gör i introt, när man ser lede fi genom väggen och du avrättar honom genom att vräka iväg ett välriktat skott funkar inte.

din teamkamrat har oftast IQ som motsvarar en burk fiskbullar och dör innan du hinner säja "skydd"

annars är det ett rätt bra spel..... :Malaj:

Jag har spelat Xbox360-versionen en del nu. Det är ett fantastiskt bra spel. AI´n är mycket bra och de dödar effektivt och det mesta fungerar ypperligt. Du har tre gruppkamrater med dig. Jag hade iofs hellre sett att spelet var ett 1st person shooter, men det hade inte fungerat så bra med handkontrollen, och då tycker jag att över-axelperspektivet är en bra kompromiss. Det som händer i introt är det du får i 360-versionen helt enkelt. Hur man ser fiender genom väggarna går ut på att man ständigt har tillgång till en UAV som skickar information till dig om var fienden finns, men det förutsätter att du kommenderar den dit du vill ha den och beordrar den till "scan" för att hitta fiender. Prickskyttegeväret som visas i introt är ett gevär med speciell finkalibrig ammunition som penetrerar tunna väggar.

Vidare kan man kommendera helikoptrar och stridsfordon om du har tillgång till dem. Inte styra dem själv, men att beordra dem "dit" och bekämpa bepansrade fordon, tex, eller med helikoptarna att bekämpa trupp på marken så att du själv slipper det.

På vissa uppdrag uppträder du ensam. Det enda jag stör mig på i spelet är bildförstärkaren. Det är en blandning av bildförstärkare och IR-kamera. Du ser allt i grönt, och människor uppträder som ljusa fläckar. Så långt, så bra. Men du ser inte ett jota av terrängen. Allt är mycket diffust. Visst, du ser fienden mycket bra. Men du ser inget annat heller, och då klarar man sig nästan bättre utan dem eftersom man inte ser terrängen så bra utan dem heller.

Xbox-versionen har jag aldrig testat och vill nog inte det heller. Det ska visst vara en stor besvikelse vad jag har hört.

bildförstärkaren i XBOX-versionen är väl istort sett ända glädjeämnet.

den är iofs svartvit men man ser terräng och lede fi uppträder i svart.

man har iofs även fi utmärkt av röda punkter, men oftast befinner de sig bakom tre kvarter med byggnader eller annat ogenomträndbart mtrl.

spela "the godfather" istället om man vill ha roligt på krysslådan

• 3 weeks later...

Lite "svampigt" till en början, men det blev lite bättre efter drivrutinuppdatering.

UAV-dronen är riktigt användbar - Eye in the sky!

• 2 months later...

Då skall vi se.

Jag behöver lite hjälp med Graw till Pc

Data konfig:

Moderkort: Asus P4P800E-Deluxe

Cpu: P4 3.0Ghz

Ram: 1,5Gb Kingston minnen

Ljudkort: Creative Xfi

Grafik kort : Msi Nx7800 serien, 256mb minne Agp

Operativ sys: WinXp

Antivirus: Panda titanium 2006

Jag har de senaste drv till grafik och ljudkortet.

Prb som är:

Så fort jag försöker starta spelet så börjar det att starta upp skärmen bliver svart och man ser logan till det. Sen så bara krachar det och återvänder till Xp.

Patchade upp spelet idag och fick detta fel meddelandet:

Crash in application version: grpcrc1.20

Could not load context.xml

Så någon som vet ngt som gör så att jag kan spela detta spelet.

För som det är nu så är det ganska så irriterande att ej kunna spela det.

Mvh

404 Skenberg

*Lång datorkonfgurering*

Prb som är:

Så fort jag försöker starta spelet så börjar det att starta upp skärmen bliver svart och man ser logan till det. Sen så bara krachar det och återvänder till Xp.

Patchade upp spelet idag och fick detta fel meddelandet:

Så någon som vet ngt som gör så att jag kan spela detta spelet.

För som det är nu så är det ganska så irriterande att ej kunna spela det.

Mvh

404 Skenberg

Din dator borde ju inte ha några problem med att köra spelet.

Prova att installera om spelet. Det brukar fungera när mina spel krånglar.

Annars kan du ju alltid prova med att installera om Windows. Fast det är väl att betrakta som nödlösning :banghead:

Nestor

Jag håller med om att spelet borde funka.

Jag har för övrigt.

Både tagit bort alla gamla drv till mitt gamle kort som var ett Gainward 5950. samt jag tog även bort alla register filer osv via regedit.

Testade att installera om spelet efter det. Men samma resultat.

Efter det så uppdaterade jag en del drv och installerade om spelet ikväll. Det var då som jag fick det ovan nämnda fel medelandet.

Det enda som jag ej har gjort än, är att uppdatera mitt moderkorts drv/bios och att ta drv från Msi´s hemsida till grafik kortet.

Jag har hämtat mina drv till kortet från Nvidias hemsida.

Jag är fortfarande förbryllad över att spelet uppträder som det gör.

Samt det är lite irriterande. För här har man sett framemot att få spela det och även skaffat ett bättre grafik kort osv och lagt ut 450 kr på spelet och så kraschar det hela tiden.

Mkt irriterande så att säga

Mvh

404 Skenberg

Hmmm, context.xml är ju filen som talar om för spelet vad det ska ladda in vid uppstart. Jävligt konstigt om den saknas. Ska försöka komma ihåg att ta upp det på kneget imorrn 404 Skenberg. Enda jag kan komma på på rak arm att testa är att uppdatera ageia-prylarna som installeras med spelet (även om man inte har fysikkort), men det är ett long shot...

Nån på gr.net hade för sig att det kanske kan va nån kopieringsskydd-pryl som har pajat. Testa blåsa på skivan, ha skivan i nån annan drive (om du har nån) etc kan ju va värt ett försök.

En sak till att leka med om du har tid är att ta ner demot och testa om det funkar... Kan ju helt enkelt va så att din skiva är trasig från fabrik.

Har hört mig för lite och detta kan bero på att man har konstiga tecken i sökvägen till spelet. ÅÄÖ tex. Kolla så du inte har nåt sånt...

Tack Straha

Gjorde så här.

Spelet låg i en folder som jag brukar samla spelen i Janés/Graw.

Så jag flyttade det till roten så att säga på den hårddisken och nu funkar det klockrent.

Är väldigt nöjd med spelet.

Kan jag säga.

Jag berättar mer lite senare när jag har hunnit spela lite mera, för nu väntar lite mat på mig.

Mvh

404 Skenberg

• 1 year later...

GRAW 2 , Kul men skitsvårt :happy: , och riktigt krävande , man måste ha en bra burk om man ska köra på höga inställningar och slippa att det hackar!!

Men en sak stör väldigt , det är mycket buggar :baskerPa: !!!!

• 3 weeks later...
GRAW 2 , Kul men skitsvårt :) , och riktigt krävande , man måste ha en bra burk om man ska köra på höga inställningar och slippa att det hackar!!

Men en sak stör väldigt , det är mycket buggar :baskerFN: !!!!

Jag trodde att min dator skulle palla spelet, men efter ett tag så slutar det helt enkelt att fungera. (Det avbryts och det dyker upp någon form av felmeddelanderuta.) Spelade GRAW 1:an utan problem så jag hoppades att 2:an skulle funka, men så verkar det icke vara.

GRAW 2 , Kul men skitsvårt :uzi , och riktigt krävande , man måste ha en bra burk om man ska köra på höga inställningar och slippa att det hackar!!

Men en sak stör väldigt , det är mycket buggar :happy: !!!!

Jag trodde att min dator skulle palla spelet, men efter ett tag så slutar det helt enkelt att fungera. (Det avbryts och det dyker upp någon form av felmeddelanderuta.) Spelade GRAW 1:an utan problem så jag hoppades att 2:an skulle funka, men så verkar det icke vara.

Hade samma problem , har orginalspel och tagit hem alla patchar som ska fixa olika fel , men det hjälper inte , synd att det ska vara så , för spelet är riktigt bra!!!

Ny upplevelse:

Är på en bana där man ska försvara sin extraction point mot legoknektar. Riktigt klurigt när man bara har ett magasin kvar och för första gången möter lite kvalificerat motstånd. Försöker och försöker och kommer till sist på en bra taktik som gör att jag inte dör direkt. Så kommer det en pickup som ska hämta mig. Jag hoppar på och blir glad när jag får se en video och inbillar mig att jag klarat banan. Men vad är det som händer? Jo en motståndare ställer sig framför bilen, tömmer magasin efter magasin rätt in i bilen som inte kan röra sig en tum. Mer än så händer inte, utan jag för se soldaten träna magasinbyten 100 ggr. Stört!

jag råkade oxå ut för en sån skojig sak , i slutet av en bana var man tvungen att slå ut en stridsvagn och efter det bekämpa en helikopter , man har bara ett pansarvärnsvapen så då slog jag ut stridsvagnen :-( , saveade efter den var utslagen och gav mig på helikoptern med en lavetmonterad kulspruta , dog förstås :banana , men när jag laddade in senaste savet så var stridsvagnen tillbaks men pansarvärnsvapnet var borta , så det var helt kört , blev tvungen att starta banan från början :) !!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...