Jump to content

Slagsmål???

Guest

Recommended Posts

nix inga jägare men dock amfibiesoldater... suprise!! :P

ang bråket... konstigt att det slagit slint på över 6 man samtidigt... ännu värre om dom tagit fel folk till o me... jaja in går spriten ut går vettet... ???

Nu ska vi inte överila oss.

Jag var på Kompaniet den natten och det jag läste i artikeln ni länkade till stämmer inte till fullo.

Visst blev det bråk men att det skulle vara fel personer som "konfronterades" stämmer inte. Personerna var fler än två och det var lika mycket de som konfronterade de värnpliktiga.

Men naturligtvis håller jag med, värnpliktiga skall inte ge sig på allmänheten hur som helst, och än mindre åka in. Det är inte speciellt tufft.

Notering: Befattningar inom Amfibie skall efter vad jag hört byta namn till "Amfibiejägare"

Notering: Befattningar inom Amfibie skall efter vad jag hört byta namn till "Amfibiejägare"

Kan inte nån stoppa idioten som sitter och kommer på alla idiotiska förslag, neptuni, baskrar, skumma namn på KA och nu vill man tuffa till sig ännu mer. Hoppas att det är ett rykte som saknar grund.

/ARN själv stolt amfibieSOLDAT...

Hehehe, jo jag vet vad du menar. Jägartest skulle också införas som krav för inskrivning på den tjänsten.

Just nu känns det som om de bara vill slå på stora trumman och visa upp sina nya fina Amfibiekår (som formades ur gamla KA i Juli -00).

Under övningarna vi haft så verkar det ju vara mer syften kring att glida runt på sjön och visa flaggan, än att öva med de värnpliktiga. Vi hade hur mycket utländska officerare och militärattachéer som helst på besök under "övningarna". Men jag tyckte inte att den stora/hela organisationen fungerade värst bra.

Jaja, muckade ju äntligen idag.

Ja du, ni kan inte lita på media! Därför kollar jag alltid på många versioner! Denna artikel bygger på intervju med värnplikttiga som var med,,, visst den är npg vinklad den likväl men en intressant insikt i hur olika versioner kan vara!

http://www.nationaldemokraterna.se/nyheter...asp?notisID=858

Jag kollar upp nyheter ÖVERALLT från våra dagstidningar till amerikanska, ung vänster, den-svenske, info14 osv mycket roande!

Ja man lär sig verkligen att det finns många syner och att media inte är att lita på när det gäller att lägga fram en icke vinklad bild... ju mer sidor man läser deto mindre bryr man sig om rapporterna... mest underhållning!

Guest super Matrosen

hehe jo alla har sin syn på saken. Men på något sätt litar jag nästan mer på nationaldemokraternas version än aftobladets.Inte för att jag stöder rasism på något sätt men det där med invandrarna som startar bråk och springer runt och hotar folk bara för att de är svenskar det känner man ju igen.

*host* angående jägartest till amf, det krävs redan..  var och mönstrade för ca 3 veckor sen och fick reda på det då. Vet dock ej hur länge det har vart så.

Guest super Matrosen

ok intressant det där med jägar testet. Dock tror jag inte det är till för att det ska ge amf mer "elit" status utan helt enkelt för att sålla bort folk med eventuella skador i knä och ben. Många utbildningar på amf är ju ganska krävande och många faller bort bara på grund av att de har skador sedan innan osv. Så jag tycker att införande av jägar testet var mycket bra iniativ.

japp tycker samma matrosen.

Min inskrivningsförättare var föredetta jägare (KJ eller FJS) och han sa att det provet är egentligen bara för att sålla bort personer med skador osv, han sa vidare att enda sättet för att jägartestet ska kunna klassa som någon verklig ursållning till "elit" är om det gjordes direkt efter cyklen, då för att testa utthållighet och vilja.

Jag hade nästan 50 minuter mellan cykeln och jägartestet, jag tyckte det var riktigt lätt (tränat hemma liknanade), men de två killarna som gjorde det med mig tyckte det var riktigt segt, så hur vida bra just step-up-step-down är för att "sålla" e en jäkligt svår fråga tycker jag.

Just fan LYCKA TILL NU matrosen :thumbs:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...