Jump to content

Dessa eviga dörrknackare

Maul

Recommended Posts

Gissa vem man fick på besök idag igen? Precis. Jehovas vittnen. :banghead:

Hur kul är det att stå och behöva lyssna på deras pladder om världens undergång som de kört med sen urminnes tider trotts att världen aldrig går under på deras utsatta datum, speciellt när man har bråttom och ska hinna till jobbet. :Malaj:

Att de aldrig fattar vinken när man säger att det inte är nån idé att komma tillbaka. Nästa gång ber jag de snällt att dra åt h*lvete och smäller igen dörren i ansiktet på de.

Har nån annan nå liknande erfarenheter av irriterande dörrknackare?

• Replies 149
  • Created
  • Last Reply

När det gäller just Jehovas finns det en frågeföljd som passar rätt bra.

1. Fråga hur många platser det finns i himlen. Jehovas Vittnen tror nämligen på att antalet platser är begränsat till ett visst antal, som jag nu inte kommer ihåg eller orkar googla fram.

2. Fråga hur många medlemmar Jehovas Vittnen har i världen.

Konstatera att även om du blir medlem så får du inte plats i himlen då antalet på fråga två är mycket större än det på fråga ett. Och avsluta med att säga att det då inte är mycket mening med att bli medlem...

Eller stäng bara dörren. Det är nog ganska säkert att anta att de har varit med om det förut.

1. Fråga hur många platser det finns i himlen. Jehovas Vittnen tror nämligen på att antalet platser är begränsat till ett visst antal, som jag nu inte kommer ihåg eller orkar googla fram.

144,000st

De har klippt in sig själva på uppräkningen av Israels tolv stammar (upp 7:4)...

Det var mormoner på min dörr en dag, två unga killar i svarta kostymer och ryggsäckar, och som frågade med amerikansk dialekt: Hai haur star deit tillh? och jag svarade: Deit starh brawh! var på de tittade förvånat på varandra?

Sen så visade det sig att deras amerikanska dialekt var på riktigt och att det inte var två Elektroluxförsäljare jag först trodde de var :banghead:

144,000st

De har klippt in sig själva på uppräkningen av Israels tolv stammar (upp 7:4)...

Det var mormoner på min dörr en dag, två unga killar i svarta kostymer och ryggsäckar, och som frågade med amerikansk dialekt: Hai haur star deit tillh? och jag svarade: Deit starh brawh! var på de tittade förvånat på varandra?

Sen så visade det sig att deras amerikanska dialekt var på riktigt och att det inte var två Elektroluxförsäljare jag först trodde de var :banghead:

Låter ju annars som klippt och skuret ur HIPP HIPP:s svenska för nybörjare.

Själv bor jag granne med en Jehovas och det verkar funka bra för att hålla dem borta, inte ett enda oönskat besök här (förutom tv pejlarna då, men de fick jag bort genom att inte öppna...)

Hehe, en av gubbarna på jobbet hade tydligen bett de, rent ut sagt, att dra åt "stället på H".

Deras reaktion blev denna: :banghead:

Sen såg han inte röken av de igen :Malaj:

Hänt:

Det ringer på dörren.

Jag snubblar yrvaken ut i farstun, kikar genom ögat men ör för bluddrig i ögonen för att se riktigt skarpt.

Öppnar dörren och där står hon!

En alldeles underbar vacker kvinna, skitsnygg med andra ord.

Och hennes väninna såg också trevlig ut.

Då såg jag bibeln i den enas hand.

Jag bara mumlade tyst, NEJ, det är inte sant!

Stängde dörren snabbt och grät mig till sömns igen.

Hänt:

Det ringer på dörren.

Jag snubblar yrvaken ut i farstun, kikar genom ögat men ör för bluddrig i ögonen för att se riktigt skarpt.

Hahahhahahah för bra för att vara sant kan man säga om den situationen.

Om man öppnar dörren naken, är det förargelseväckande beteende då? Jag menar.. det är ju mitt hem och jag får väl gå omkring naken där, sen är det väl deras problem om de kommer och stör? :D

Förövrigt har vi ett fint tegelhus i närheten av där mina föräldrar bor, som heter "rikets sal". Trots det har jag bara fått besök 2 gånger.

Hänt:

Det ringer på dörren.

Och du tog inte chansen att omvända dem? Slarvigt!

Förövrigt har vi ett fint tegelhus i närheten av där mina föräldrar bor, som heter "rikets sal". Trots det har jag bara fått besök 2 gånger.

Jag tror det var i bla. i Lidköping som de flyttade om bokstäverna på rikets sal --> skit arsle.

Personligen har jag varit helt förskonad från såna människor, men de har väl nån form av dokumentation om vilka som kan vara mottagliga respektive tydligt avvisande...

När jag var yngre och bodde hemma så var det Jehovas hos oss en gång i månaden under en period, till slut förklarade morsan inte särskilt vänligt, men bestämt, att alla som var i rätt ålder var konfirmerade, alla var döpta, vi bestämmer själv över vår tro och om de visade sig i närområdet skulle hon anmäla dem för hemfridsbrott och bad om deras namn. Blev rätt lugnt sen.

Min bror var och är fortfarande om än i mindre utsträckning en stolt ateist och debatterar mer än gärna för sin sak. När Jehovas ringde på hans dörr i på Högsbohöjd i Ggb så bjöd han inom dom, fixade kafffe och satte sen i gång med en påläst och saklig men endå total sågning av allt vad religion är. När de efter ca 40 min insåg att det inte fanns mkt att hämta här skyllde de på att de måste vidare för att iaf hinna frälsa någon innan det blev för sent. Bror erbjöd sig då att fortsätta det hela en annan dag och de kom överrens om en dag och tid. När dagen och tiden var inne så fanns det kaffe och bulle men inga jehovas......

Kom ngn tomte från http://www.bertmark.se/ som ville tala allmänbildning och kunskap med ungdomar. Det var en envis j*vel som vägrade ta ett nej. Men efter lite inblandning av kroppskrafter så gick han sin väg. förstår inte varför han försökte hindra mig att stänga dörren. Då brann det för mig...

Sen så visade det sig att deras amerikanska dialekt var på riktigt och att det inte var två Elektroluxförsäljare jag först trodde de var :D

Då antar jag att du bor i Helsingborg? :)

Det fanns en artikel i HD om ett par mormonkillar som missionerar i Hbg. Eller så har de utökat sitt verksamhetsområde.

Min bror var och är fortfarande om än i mindre utsträckning en stolt ateist och debatterar mer än gärna för sin sak. När Jehovas ringde på hans dörr i på Högsbohöjd i Ggb så bjöd han inom dom, fixade kafffe och satte sen i gång med en påläst och saklig men endå total sågning av allt vad religion är. När de efter ca 40 min insåg att det inte fanns mkt att hämta här skyllde de på att de måste vidare för att iaf hinna frälsa någon innan det blev för sent. Bror erbjöd sig då att fortsätta det hela en annan dag och de kom överrens om en dag och tid. När dagen och tiden var inne så fanns det kaffe och bulle men inga jehovas......

:eeh:

All heder åt din bror. Världen behöver fler pålästa personer!

Då antar jag att du bor i Helsingborg? :eeh:

Det fanns en artikel i HD om ett par mormonkillar som missionerar i Hbg. Eller så har de utökat sitt verksamhetsområde.

Tjaa, det har funnits en mormonkyrka i södra Stockholm nära min uppväxtbostad åtminstone sen 70-talet, så man kan nog lugnt anta att mormoner har missionerat bortom Sundets pärla...

Asså mormoner har jag aldrig stött på, men jag har hört nå överreligösa amerikaner som försökte konvertera ett ungt par på bussen från arlanda.

Jehovas proppade på min syster ett par brosychrer och när min mor såg det blev hon galen, bad dom dra dit det är lite för varm samt kastade broschyrerna på dom.. Tacksamt att vara jehovas kan jag tippa.....

Tacksamt att vara jehovas kan jag tippa.....

Man undrar ju om det är värt allt arbete? Det kan ju inte vara särskilt många som blir intresserade av deras religion när de knackar på. Det upprör ju bara folk. Det måste väl finnas enklare och effektivare sätt att värva medlemmar. Om det inte är så att själva dörrknackandet är en del i religionsutövandet. Någon sorts prövning som alla måste göra, lite hårt arbete för att försöka rädda Sverige.

Om man öppnar dörren naken, är det förargelseväckande beteende då? Jag menar.. det är ju mitt hem och jag får väl gå omkring naken där, sen är det väl deras problem om de kommer och stör?
Det har jag faktiskt praktiserat men nu många år sedan och på damen från Radiotjänst. Min dåvarande sambo var ute med hunden och såg hur hon strök i området och eftersom jag på den tiden inte hade tv :eeh: antog vi att hon var på väg. Sagt och gjort, av med kläderna, rufsa till håret och vänta på dörrklockan. När hon väl stod utanför öppnade jag dörren vidöppen, spritt språngande naken. Sambon säger nåt i stil med "vem är det och kom tillbaka" från sovrummet. Jag frågar damen om det var något speciellt och eftersom hon inte sa så mycket så stängde jag dörren. Tror hon blev lite snopen...

Man undrar ju om det är värt allt arbete? Det kan ju inte vara särskilt många som blir intresserade av deras religion när de knackar på. Det upprör ju bara folk. Det måste väl finnas enklare och effektivare sätt att värva medlemmar. Om det inte är så att själva dörrknackandet är en del i religionsutövandet. Någon sorts prövning som alla måste göra, lite hårt arbete för att försöka rädda Sverige.
Det är som spamming, religiös spamming. Och även när det gäller sånt brukar jag fundera på om det funkar. Det handlar nog bara om att knacka på tillräckligt många dörrar. Precis som telemarketing ringer och ringer och ringer och spammarna skickar fler och fler mail.

Om det inte är så att själva dörrknackandet är en del i religionsutövandet. Någon sorts prövning som alla måste göra, lite hårt arbete för att försöka rädda Sverige.

:eeh: Och om man vet att det finns en inbiten jävel som alltid skriker, visar sig naken eller hotar med stryk så är det själva slutprovet, efter att ha gjort 2000 dörrknackningar är det han som är sista bossen, klarar man honom blir man fullfjädrad medlem, om man dessutom lyckas pracka på honom en broschyr kommer man att bli vida omskriven i jehovas heliga skrifter :P

Det där vill jag nog se en källa på innan jag tror på det, Björn, jag "känner" ett par Jehovas och de har aldrig knackat dörr...

I övrigt har jag inga roliga historier om just Jehovas men det kom nån jävla bibelstudiegrupp på besök, och det beskrev jag ungefär såhär:

<Fogge> Eugh

<Fogge> Kom en skitsöt tjej och ringde på

<Fogge> Sen var där också en gubbe på typ 55 som pratade oavbrutet i säkert tre minuter utan att andas

<Fogge> Vadtyckerduombibelnkanskeduärnyfikenvigörsmåbesöksåhärochprataromattdeniblandsäg

remotsigsjälv - Jag är tyvärr inte alls intresserad - Nähedukanskeharliteandraintressenduvetiblandihistorieböckersåstårdetjuattdetharh

ntsakerochdetbrukarfolktropå (i detta läget börjar jag asgarva åt honom)

<Fogge> - Näetack ni får nog fortsätta till nästa dörr -Jahaokejdetskavijugöravivilljuintetvingaosspånågonutandethelabyggerpåintresseoch

rivillighetochsåmendukanskevilltaenlitenbroschysrochfunderapådetfördetkanskekanv

ckaettintresseochdetvoretrevligtattsedigiblandosspåvåramötenduharsäkerttrevligaå

ikterochkantyckaomdetenaochdetandra

<Fogge> Han hann aldrig klart med sista meningen för jag stängde dörren och låste resolut.

<Fogge> Tror ni inte den fan pregar ner fyra kilo broschyrer i brevinkastet ändå?! Helt sanslöst.

Farsan skickade några envisa jehovaner till grannen (pensionerad sjökapten och kraftigt ickereligös) nedåt gatan med uppmaningen "Jag är inte intresserad men han på nummer XX är nog det". Har inte kommit några jehovaner o knackat på sedan dess, snart 8 år sedan. Och då bor vi ca 500m från lokala Rikets sal... :rockon:

Finns det något sätt att knacka på som inte irriterar?

Jag försöker komma på något smart sätt att: A få höra en massa vanliga människors åsikter och funderingar för att få reda på hur vettig eller ovettig jag är och få bra idéer att låna och B kampanja för att få röster i höstens val. Men jag vill inte göra folk förbaskade vilket kanske är ett olösligt önskemål.

Att bjuda varje dörröppnare på en bukett blommor edyl är uteslutet, jag har budget till ett halvt A4 ark i svart-vitt.

En bilbel i handen var inte så dumt som sätt att skylta vem man är och vad det gäller så folk snabbt kan avbryta. Dvs, det är klokt att ha en uniform.

Hoppas denna fråga var opolitisk nog för att inte falla för politikdiskussionsförbudet.

Finns det något sätt att knacka på som inte irriterar?

Jag försöker komma på något smart sätt att: A få höra en massa vanliga människors åsikter och funderingar för att få reda på hur vettig eller ovettig jag är och få bra idéer att låna och B kampanja för att få röster i höstens val. Men jag vill inte göra folk förbaskade vilket kanske är ett olösligt önskemål.

Att bjuda varje dörröppnare på en bukett blommor edyl är uteslutet, jag har budget till ett halvt A4 ark i svart-vitt.

En bilbel i handen var inte så dumt som sätt att skylta vem man är och vad det gäller så folk snabbt kan avbryta. Dvs, det är klokt att ha en uniform.

Hoppas denna fråga var opolitisk nog för att inte falla för politikdiskussionsförbudet.

Jag tror du bör hålla dig borta från dörrknackeriet isåfall. "mitt hem är min borg" och där vill man inte bli störd av diverse människor vare sig det må vara försäljare, upplysare eller marknadsundersökningar. Samma sak gäller telefonförsäljning och dyl. Är man hemma så vill man oftast bara vara hemma och ta det lugnt med familjen, kanske efter en jobbig dag på jobbet, eller också kanske dörrknackaren/telefonterroristen passar på när det är väldigt olämpligt Tex. intimt samkväm med sin bättre hälft, kanske mitt i ett gräl eller när småbarnsföräldern äntligen lyckats få sin lilla ängel att somna.

Jag ser hellre att man bedriver liknande aktiviteter på stan eller på skolor,/arbetsplatser där det inte blir lika intimt (dom är ju iprincip i mitt hem). Då kan folk själva bestämma om de är intresserade av att lyssna eller om de bara vill gå förbi. En trevlig kille/tjej som kommer fram till mig på stan och vill prata lite stör mig inte det minsta, men kommer de oanonserade och knackar på min dörr så är risken stor att jag inte kommer lyssna.

Mitt sätt att se på saken. Hoppas det kommer gå bra för dig hur som helst.

Organisationer av den typer har svarta listor, be att få bli uppsatt på den så slipper ni förhoppningsvis besök.

JV var ganska frekventa här förr, men nu passerar de bara förbi. Tror att det hänger ihop med mitt medlemskap i en lite speciell ordensförening. ,O

Det värsta med org typ Jehovas , scientologer etc är att de kanske inte får så många napp men de napp de får är desto allvarligare.

Människor som kanske just för stunden mår dåligt psykiskt och som normalt aldrig skulle trillat dit kanske inte kan värja sig för påflugna extremister.

Min far råkade ut för JV.

Efter att ha fått veta att man har max ett år kvar att leva så kan det bli många frågor i ett litet människohuvud och detta finns det andra människor som ser och utnyttjar.

Min bror fick en dag nog och slängde handgripligen ut de mentala parasiterna.

Scientologerna råkade jag ut för en gång i min ungdom, nyss inflyttad till storstan.

På grund av godtrogenhet fick de tag på min hemadress (suck).

Det tog flera år innan jag blev av med dem och deras reklamblad om att man kan bli immun mot radioaktivt nedfall genom att bada bastu och käka b-vitaminer.

Men bara om man gjorde det genom deras försorg och slantade upp sådär 10000 spänn.

Farbror löste det bra på 70 talet.

Han öppnade helt enkelt i full stridsmundering......

Han har inte sett jehovas sen dess :)

Den varianten har jag också kört med, var just på väg ut från min lgh med full stridsutrustning, när det ringde på dörren, där utanför stod 2 medelålders JV:s, var väldigt roligt att se deras hakor slå i golvet, :D , varvid de mumlande något otydligt och ringde på hos grannen 8-/ , har aldrig sett till dom igen....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...