Nifelhel Posted May 19, 2002 Report Share Posted May 19, 2002 Hitta denna på bild på www.strongresolve.dk Bild texten löd: Fire svenske Jägere beskyder hus i Urban Combat Center Inte visste jag att svenska jägare numera använder sig av Strf90. Det förklarar iofs deras stora ryggsäck ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 19, 2002 Report Share Posted May 19, 2002 Med tanke på att K4 deltog i övningen "Strong Resolve" är det mycket möjligt att dessa fyra herrar tillhör just K4. Dom kan i sin tur vara understödda av andra förband som har Strf90 eller hur? The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 20, 2002 Author Report Share Posted May 20, 2002 Kanske det, men jag läste lite om vad K4 gjorde under SR02. Och vad jag fattade så bedrev dem endast spaning. Men jag kan ha fel Tanken var mera att det inte direkt är jägarnas prio uppgift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 20, 2002 Report Share Posted May 20, 2002 Frågan är sen om en vanlig pansarskyttegrupp från ex. P4 har granattillsats på en av sina AK5:or? Stadsskytte från LG ska iaf ha det o de puttrar ju omkring med Strf 90. O LG var ju där nere. Hm. Svårt sånt där när man inte ens kan se skillnad fredstid på soldater vilket regemente de tillhör. Då kan inte fi göra det i krig heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 20, 2002 Author Report Share Posted May 20, 2002 Det är inte K4. Dem bidrog med 19 man(varav 5 off) till en undplut. Dessutom hade soldaterna från K4 västar, vilket dem på bilden inte har :P Har kollat på Mil.se nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.