Jump to content

He´s back... Coq Rouge


Vildmannen

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tycker det låter som om Guillou har börjat få det tunt i plånboken jag... :P

 

Det tror inte jag, snarare att Herr Guillou har lite åsikter att förmedla. :P

 

Jo, förlåt, givetvis det också!

Link to comment
Share on other sites

Undrar vilket scenario. Ska han få till ett avslut i Irakfrågan?

 

Om man lyssnar på eko-intervjun får man reda på scenariot.

 

För övrigt kan jag som läst Hamilton 2 gånger påpeka att den palestinska underättelseofficier, Mouna Husseini, som enligt Guillou (i ekointervjun överst) ska bli en av huvudpersonerna i boken, mördades i epilogen av "I Hennes Majestäts Tjänst".

Om detta stämmer skulle det vara en ganska hyfsad tabbe. :)

Edited by Aquila
Link to comment
Share on other sites

Har iofs svårt att tro att Guillou tabbar sig så grovt...

 

Jo, även jag tycker det verkar ganska osannolikt att han inte tänkt på det, men vi får väl vänta och se hur det blir. Saken är att det står klart och tydligt i boken att hon dör.

Link to comment
Share on other sites

"Handlingen kretsar kring en toppmodern ubåt, byggd med hjälp av arvet efter Yassir Arafat. Besättningen består av palestinier och ryssar, vilket leder till trubbel ombord. Vad krävs för att få ordning på den här ubåten? Jo, Carl Hamilton, som i tio års tid gömt sig i Kalifornien under pacifistidentiteten Charles Hamlon."

 

Det skulle kunna uppfattas som krystat. :clap:

Link to comment
Share on other sites

Har iofs svårt att tro att Guillou tabbar sig så grovt...

 

Jo, även jag tycker det verkar ganska osannolikt att han inte tänkt på det, men vi får väl vänta och se hur det blir. Saken är att det står klart och tydligt i boken att hon dör.

 

 

Författarfrihet, större saker har hänt förr och lång tid har passerat. Jan har i trilogin om Arn de Gothia/Magnusson flyttat historiska händelser något hundratal år för att passa in stackars stressade Super-Arn i en viktig position i berättelsen.

 

 

Vad gäller storyn tror jag BESTÄMT att Herr Guillou läst några Patrick Robinson böcker.

Link to comment
Share on other sites

"Handlingen kretsar kring en toppmodern ubåt, byggd med hjälp av arvet efter Yassir Arafat. Besättningen består av palestinier och ryssar, vilket leder till trubbel ombord. Vad krävs för att få ordning på den här ubåten? Jo, Carl Hamilton, som i tio års tid gömt sig i Kalifornien under pacifistidentiteten Charles Hamlon."

 

Det skulle kunna uppfattas som krystat. :clap:

 

Är det seriöst? Låter ju mycket spännande......

Link to comment
Share on other sites

Nimrod verkar vara lite väl många som har skrivit om det för att det skulle vara ett aprilskämt

 

 

oken kommer ut i augusti, manus kommer att vara klart i mitten av maj.

- Uppförsbacken är passerad, jag har skrivit över 200 sidor, säger Jan Guillou.

Källa

 

Innebär detta att det redan är klart med filmatisering eller är det något annat manus han syftar på ?

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte hur Guillou skriver, jag vet bara att när jag amatörskriver en novell eller på följetongen, så skriver jag ett manus/riktlinjer till vad som ska ske i nästa avsnitt, för att på så vis få en bättre överblick och kunna sortera sina tankar.

Link to comment
Share on other sites

jadu det är nu vi väntar på filmatiseringen också

 

frågan är om försvaret låter "låna ut" en söd alt gtd-ubåt för det hela

 

Filma utifrån bör inte vara några problem men inifrån ?

 

fins väll gott om gamla röda ubåtar dom kan få tag på i öst staterna :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...