Jump to content

Farmen

Guest

Recommended Posts

Hej!

Antar att det är fler folk här inne som följer/har fäljt farmen.

Då borde ni också ha sett alla de skjortor (90/59) och regnkläder och nu senast alu-flaskorna.

Vad har dom fått allt ifrån??

jag tror inte att det är slumpen att så många deltare har tänkt "Åh, ja en grön militär skjorta skall jag ha" ;)

och varför skulle tv4 ha köpt militärgrejor när det borde finnas biligare saker. (Tänker mest på regnstället = DYRT!) :)

SÅ fram med tankarna

Som bondpojk kan jag ju konstatera följande:

1) De allra flesta skulle inte ha en suck i h-e att klara sig på en gård av det stuket.

Jag menar, den där gården och ett halvt dussin ungar ska två fullvuxna klara av.

Hur många är dom, 10?

Jag förstår inte hur de lyckas få tag på en sån stor samling förklemade, manipulativa slapparslen och ursäkter till människor.

2) Hade jag tvingats vara med på den där TV-leken skull jag, trots min lugna personlighet få tokspelet på de allra flesta deltagare.

Jag finner det vidare inte osannolikt att jag skulle ha leveretat uppsträckningar som skulle ha gjort självaste Lt Hyll innerligt stolt.

Joo, klart att de bara tar med folk som man kan ha roligt åt. Hade de tagit med 12 stycken överlevnadsexperter till expedition robinson hade det inte blivit så skoj heller. Ska vara folk som på sin höjd läst biologi i skolan, och där ska de ha haft dåliga betyg. Har de sett fler än tre träd på samma gång tidigare är de diskade med en gång.

Fantastiska dyngprogram.

Programet är ju underbart.

Mobbing, överlevnad, ledarskap i ett och samma ställe.

För j**la kul att se på hur saker och ting utveckals.

Någon GB som känner igen "första veckans ledarskapsstil" - jag är chef, jag bestämmer, ni lyder.

Alltid lika roligt att se stadsbor försöka på sig lantlivet. De tycker de kommer få fullt upp när de ska få grisar, fattar de inte att det finns de som är ensamma som fixar allt det där ändå.

Var som i lumpen, bonda pojkarna gnällde aldrig att det kallt och att allt var jobbigt. De var vana vid det, till skillnad från rännstensungarna som blev rädda för de stora mörka träden på natten =)

Jovisst. Staten borde se till att det avlas fram fler småländska skogsbondpojkar.

Sega små as vars enda svaghet är att de ibland gräver ståvärn så djupt att de inte kan ta sig ut.

Denna svaghet gör att befälet måste vara noggrann med att ange maxdjupet, snarare än minimidjupet på ståvärnet.

Om ni kikar på någon karta där farmen ligger (Sotbo) så bor jag ca 5 km syd-väster. 3 km söder Hedemora i en röd kåk.. Kom gärna förbi på en fika.

Många roliga kvällar i sommras när vi lekte, och var å smög runt om i buskarna.. =)

Jovisst. Staten borde se till att det avlas fram fler småländska skogsbondpojkar.

Sega små as vars enda svaghet är att de ibland gräver ståvärn så djupt att de inte kan ta sig ut.

Denna svaghet gör att befälet måste vara noggrann med att ange maxdjupet, snarare än minimidjupet på ståvärnet.

HAHAHA, den satt fint ! :)

Och Haggeman

Då hade du en helsommar iaf ;)

Ä va fan det har väl gjort lumpen och "glömt" att lämna in materiel eller så har de varit på överskottsbolaget och handlat för att försöka smälta in i miljön?! Jag vet inte men skulle tro att det är så...  men i och för sig så finns ju inte 90-skjortan och regnstället på ÖB men vattenflaskan finns i alla fall tror jag :cool:

• 2 weeks later...
Om ni kikar på någon karta där farmen ligger (Sotbo) så bor jag ca 5 km syd-väster. 3 km söder Hedemora i en röd kåk.. Kom gärna förbi på en fika.

Många roliga kvällar i sommras när vi lekte, och var å smög runt om i buskarna.. =)

Haggeman är det erat fordon man har sett i trailern för dagens program?

Fågel Fenix tror knappast att TV4 köper speciella kläder för att deltagarna ska se "uni" ut.

Kollade som av en ren händelse på detta skit program igår... Den här Blondie och Özkan eller vad han nu heter... de smög ut och satt och vaktade ifall nå inkräktare skulle dyka upp, då skulle de smyga sig på dom och överfalla dom... De satt och viskade och lade upp planer... Men vad t.o.m jag fattade var att om man ska smyga sig på inkräktare utan att synas... då ska man väl för i h*vete inte ha varsin lampa som lyser så starkt att man ser den på två mils avstånd... Det är lite synd om dem..

:D

Jo, jag uppmärksammade det också ;)

En annan rolig sak var Özkan's snack när foolket kom i bilen.

"Jävla idioter, jag skall spöa skiten ur dom"

Samma sak senare i programmet när dom diskuterade risken med att dom kunde komma och sno mat.

"Men då spöar vi skiten ur dom."

Verkar vara en bra lösning på det mesta :what: :baaa

• 4 weeks later...

Vafan, glor ni på sånt skit? Jag trodde att dokusåpor var för tonåringar och hemmafruar. Men ack vad fel jag hade. Här sitter gräddan av Sveriges försvar bänkade framför TV-n när TV4 m fl reklamfinansierade kanaler sänder sina själsdödande fjanterier. Det var nog en målgrupp de inte tänkt på.

Dra mig baklänges på en tallpinnevagn... ....

Har en flickvän som glor på ALLA dokusåpor. Blir fan galen!!! VARENDA gång hom kommer hit går TV'n varm, och man kan inte undgå att lyssna på eländet (sitter vid datorn med ryggen till). Det värsta är fan Fame Factory. Var tvungen att avreagera mig.

:sneaky2 :sneaky2

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...