Jump to content

Gripenshop

tinhead

Recommended Posts

Vet inte vad du är ute efter, men shoppen på F17 har iaf en hel del Gripen-merchandise typ t-tröjor, halsband, slipsnålar etc och även profilgrejor för Flygvapnet.

Har för mig att det går bra att ringa och beställa och få det hemskickat så länge man förskottsbetalar. Gjorde du lumpen på F21 så bor du kanske inte direkt i "min" del av landet så du kan ta dig dit på ord. öppettider heller... :wub:

Vet inte vad du är ute efter, men shoppen på F17 har iaf en hel del Gripen-merchandise typ t-tröjor, halsband, slipsnålar etc och även profilgrejor för Flygvapnet.

Har för mig att det går bra att ringa och beställa och få det hemskickat så länge man förskottsbetalar. Gjorde du lumpen på F21 så bor du kanske inte direkt i "min" del av landet så du kan ta dig dit på ord. öppettider heller... :)

Njaa tänkte mer på andra prylar?

Kanske modeller av Archer?

Och andra prylar med militär anknytning som man gjärna ställer upp i hemmet :lala:

[OT]

Hmm borde göra en "raid" på personalbutiken på F21..var länge sen man var där och behöver lite andra saker som dom garanterat har till försäljning.. :wub:

[/OT]

Man blir ju lite sugen på en modell..

http://www.gripenshop.com/shop/product_inf...&products_id=53

Typ 400 spänn för en modell som trycks ihop utan lim verkar inget vidare. Köp en riktig byggsats istället.

Italeri har en modell av Gripen i 1/48 som har ungefär dubbelt så många (ja, kanske lite fler ändå) delar som Gripenshops, men till halva priset. Den är lite mer detaljerad, och för några hundra till kan man säkerligen köpa till fotoets och annat för att göra den ultradetaljerad.

Men det är klart, om man inte gillar att bygga är det nog billigare med 400:- än att låta en duktig modellbyggare bygga :/

I övrigt så finns det även Gripen i 1/72, dels från Italeri (och Airfix, Revell och Tamiya, samma byggsats, olika lådor..ja, och olika lastalternativ) samt så finns det en displaymodell liknande den som finns på gripenshop.. kanske den t.o.m finns där.. brorsan fick iallafall en via SAAB.

/E

• 2 weeks later...

Vill bara lägga in en sak angående gripenshopen.

Jag tittade in och kollade lite som hastigast, Titta på nyckelbandet, den skulle kosta ca 100:- om man beställer via hemsidan.

Jag ringde ner på tel.nummret som står på hemsidan, INga problem vi lägger i kuvert och skickar.

Kostar 19:- totalt!

Tycker det är lite humor i det faktum att man slår sig för bröstet med att ha "grejer som riktiga Gripenpiloter använder" och att man samtidigt säljer denna lilla grunka.

:)

Du är bara avundsjuk för att ni i båtklubben inte har så coola pryttlar! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...