Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Reservingenjör
      Kan någon vänlig själ berätta vilka som är de senaste utgåvorna (böckerna) av
      SoldF
      Sold R Mtrl P
      Sold R Mtrl G

Tack!
    • By LeadHead
      Jag tänkte starta den här tråden så att folk kan dela med sig av sina bästa tips för hur man fördriver tiden som eldpost, samt hur man håller sig vaken.

Vård av vapen och annan materiel är ju klockrent (t.o.m. så klockrent att det står i SoldF).
      Att tälja (*hrrmm*, vi behöver inte gå in på vad...) är väl också en klassiker, liksom att sitta på vedhögen så att man garanterat ramlar omkull och vaknar om man skulle nicka till...

Någon som har några andra bra tips?
    • By Battler
      Artikel om krigslitteratur.
      http://www.fokus.se/2011/05/det-varas-for-hitler/
    • By Ringo
      Har hört endel på radio under dagen om den danska tidningen Politiken som valt att bilägga en mycket avslöjande bok Thomas Rathsack - I krig med Eliten [bG anm.] i dagens utgåva.

Det rör sig om en bok som tydligen avslöjar lite väl mycket om hur danska armen opererar i Afganistan och är skriven av en avhoppad dansk elitsoldat. Danska försvaret har nu tydligen polisanmält Politiken för detta tilltag, Mer än så vet jag inte - Är det någon som är mer informerad eller som tom kanske kommit över en blaska med bilaga.

Blågul - Flytta topicet om det inte skall vara här på SoldInt //Klart! Militär media snackar vi i Filmsalen. Krook//
    • By The Swede
      Jag samlar på reglementen och instruktionsböcker och tänkte dela med mig av lite glimtar från förr.
      Följande bilder kommer från "Soldatinstruktion Stridsvagnstjänst" (SoldI Strv) 1942 och "Soldatinstruktion för Pansarinfanteriet och Pansartrupperna" (SoldI Pinf P) 1952

The Swede