Jump to content

"Hangar Hundar" på schlager-EM?

Guest

Recommended Posts

Låter som om det skulle vara nått åt hangar hunds hållet som dom tänker använda. Vad tror ni?

"Utanför arenan finns en särskild säkerhetskorridor.

Den är 400 meter lång och fyra meter bred.

I korridoren patrullerar specialtränade hundar dygnet runt.

Anslag på korridorens stängsel varnar besökare för

att klättra över - då attackerar hundarna omedelbart."

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,166196,00.html

//Fu Fjellman

Jonas tror att Aftonbladet har noll koll...

Jag tror inte att det skulle funka att ha hundar som attackerar på det sättet gåendes lösa (inom en inhägnad)

Säkert kommer de att skälla etc. men knappast är de tränade att attackera om någon kliver över stängslet...

Sverige känns allt för PC för det, men jag kan ju ha fel!

Btw, så vitt jag vet har inte de s.k "hangarhundarna" använts på väldigt länge.

Men schlager-EM är ju e estland... inte sverige...

Enligt min polare som var hundförare inom FV så hade dom iaf "hangar hundar"...som vaktade bl.a LV-Robotar inom basen. Och det var inte så länge sen...

Hoj.

Det låter onekligen som hangarhundar på beskrivningen. Men att använda så farliga hundar till Schlager-EM låter ju bizarrt.

Min gamla pluton hade nöjet [!] att bland annat ha hand om de sista hangarhundarna i Sverige. De avlivades när vi muckade för ganska exakt ett år sedan.

Det var inga trevliga hundar och JA, de hade käkat upp dom som klättrat över stängslet.

Det hade ju aldrig hänt att man skulle köra med sådana hundar i Sverige pga säkerhetsrisken. Men i Estland kan ju allt hända! ;) Afro-Dite får väl passa sig! :)

Nix inga kvar. Och det var väl bäst även för dem själva. Det var nog inget kul liv dom levde. Alla andra hundar kunde man ju ha lite kul med, busa och låta dom göra lite roliga grejer. men hangarhundarna var inlåsta bakom 2 extradörrar fick bara gå ut med förstärkt koppel och munkorg typ. Så dom har det nog bättre nu. Bra tjänstehundar var de i alla fall!

mvh

SäkAnd

Joh... Polar´n var ju som sagt hundförare på dom "vanliga" bevaknings hundarna.. ha sa att Hangar hundarna var "lite" speciella... Separata rastningsspår,m.m m.m... Har för mig att han sa att det var tänkt bl.a att ha dom i löplina(en sån som går av om dom drar ordentligt) vid LV robot platserna på basen. Säk avstånd sa han var typ 800m :)... men va faan.. ja e ju pansar troll... så jag vet inte så mycket... coolt lät det iaf.. Synd bara att dom inte fick ha samma hundförare hela sin livstid.. faan va skarpa dom skull ha blivit.

//Fu FJellman

Ahhhh... i stand corrected...

Där ser man hur dålig koll på schlager sm man hade, inte en tanke på att det kunde vara utanför Sverige... dum-Jonas...

Intressant...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...