Jump to content

Ja é me i blarran?

Guest Lord Good

Recommended Posts

Guest Lord Good

Kolla in nya Hv-tidningen sid 28 får ni se ett exempel på hur ni inte ska bete er i terrängen :) Yours truly står upp utan kruka (fänrikar och högre är odödliga) medan övriga sitter på huk i korrekt utrustning. Det kan väl räknas som ett litet plus att jag pekar med hela handen :D

Ja det är ju uppenbart att det här med föregångsman passerat förbi utan att registrerats. :)

När jag såg bilden var min första tanke att det där är en anledning till HVs dåliga rykte. ;)

Gör om gör rätt

Hmmm nu när ämmnet är uppe så kan jag fråga vad ni anser om det faktum att HV personal förekommer med namn och bild och sånt med tanke på att tidningar kan komma i väldigt fel händer och med tanke på vad HV personal har hemma i garderoben så......

Bild och namn i tidning?

Visst kan det vara en väg för någon som vill veta var en enskild hv-man bor.

Men vem kan ha det intresset?

Knappast "det organiserade buset", man sitter nog inte och lusläser div. militära tidsskrifter i hopp om att hitta bild och namn på någon "som passar".

Inte heller "Nisse i Tokhult" som plötsligt får för sig att han behöver en picka. Alldeles för avancerat och tankekrävande.

Tänkbar fi? Nää...man ska betydligt högre upp i himlen för att vara intressant i en sådan kartläggning.

Sen är det till syvende och sist så att pickorna är belamrade med vapenlås, och trots tidigare debatt vad gäller låsens kvalité så är det bara så att dom är inte  enkla att dyrka.

Till motsatsen bevisats så har jag full tilltro till konstruktionen.

Jag känner alltså inte särskilt stor oro för att ha figurerat ett par tillfällen i olika militära tidsskrifter, främst husorganet "Hemvärnet".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...