Jump to content

Hockeyslutspel, Elitserien ´06

Sljivovica

Recommended Posts

Lägger på två sura vedklabbar på brasan,

undrar om någon kan bidra med mer bränsle

och tändved..

Dom flesta osakliga åsikter och påståenden välkomnas.. :P

* Jämtin har babyhår..

* Lasse Qranqvist (Radiosporten) hade döpts om till

"Talande Hjärtinfarktet" om han hade träffat indianen

(Henrik Schyffert) i "Det Nya Sverige" från programmet "Veckans Nyheter"..

* För en gångs skull, kan jag medhålla att det egna

laget har flyt med domsluten.

2 bortdömda mål för motståndarna..

• Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Då ska jag inte berätta storyn om

skolpojken som berättar att hans far

jobbar på "stångbar"..

Fröken frågar efter lektionen om det verkligen

stämmer..?

"Nää" säger pojken:

"Men jag kunde inte med att säga att

han spelar i FBK.."

Detta har jag aldrig berättat.. :Malaj:

Och har jag berättat så är det inte sant.

Och mot all förmodan så är det bara *ironiupphöjttilltvå* :P

Mer bränsle på brasan, så kanske det blir en rejäl

eld till valborg.. (Då vi Karelare har tradition att dra

av våra maj-brasor..)

"Don´t fear, Malbat is here"

Först av allt vill jag påpeka att jag är Frölundasupporter så ta det inte det minsta objektivt. B)

Beträffande de bortdömda målen så anser jag att domaren gör helt rätt. När Salo blir pååkt gör Linköpingsspelaren exakt ingenting för att undvika Salo. Det är hans skyldighet att göra sitt yttersta för att undvika målvakten. Visst, han får en minimal knuff innan men nog hade han kunnat undvika Salo om han velat.

Vad gäller målet som videobedömdes, den enda kamera videomåldomaren får använda är såvitt jag vet den som sitter rakt ovanför målet. Om videommåldomaren inte är 100% på att pucken är inne skall målet dömas bort. Observera att huvuddomaren på isen har sista ordet, han kan tilldöma mål trots att videomåldomaren inte är säker.

Beträffande Frölundas sista mål. Visst blir Linköpingsmålvakten pååkt, inget tvivel om det. Men av sin egna back. Så istället för att bli sur på domaren bör han rikta sin ilska mot backen som körde på honom. Frölundaspelaren rör honom ju faktiskt inte.

Skönt att höra att Obsevation Group Scandinavium

sköter sin uppgift till det yttersta.. :Malaj:

(Tyvärr för all LHC.are så är det det

domaren som dömer och inte folket á la

Melodifestivalen..)

Men jag hade nog blivit lika förbaskad i eran situation..

Tycker LHC-backen skall ha all heder av följande text på aftonbladet:

LHC-backen Thomas Johansson tycker att det är helt okej att domarna biter ifrån.

– Men det får inte bli korkat. Och Sjöbergs svar är nästan alltid korkade, konstaterar Johansson.

•••

Var Linköpings 3–2 inne?

Jag vet inte. Det var omöjligt att se från läktaren och jag tycker inte att Canal+ bilder visar att hela pucken är över mållinjen.

•••

Patrik Sjöbergs insats?

Godkänd, skulle jag vilja säga. Det går knappast att protestera mot några av utvisningarna och ser han inte att det är mål är det hans förbannade plikt att kontakta måldomaren.

Vilket han gjorde.

Så kan ju resten av Linköping säga vad dom vill sen.

EDIT: Var inne på Frölundas forum på svenskafans. LHC folket är väldigt kissnödiga där varpå en Frölundasupporter utbrister " Maken till gnäll har jag inte vart med om. Är det Färjestad vi möter?" :)

Skööönt med 5-0 seger igår.. men, en ny jävla hjärnskakning på en av våra viktigaste spelare, nämligen Peter Nordström. Han är förmodligen borta i två matcher. Sen kan man konstatera att Andreas Jämtin inte har dem ljusaste kritan i asken.

Skööönt med 5-0 seger igår.. men, en ny jävla hjärnskakning på en av våra viktigaste spelare, nämligen Peter Nordström. Han är förmodligen borta i två matcher. Sen kan man konstatera att Andreas Jämtin inte har dem ljusaste kritan i asken.

Det har inte Nordström heller. Det han gjorde förra säsongen skall icke förlåtas

Det har inte Nordström heller. Det han gjorde förra säsongen skall icke förlåtas

MoDo fan?

Tungt, tungt för VF (jag vägrar fortfarande

att kalla dom FHC, bakåtsträvare som jag är.. :P

låter som ett jefla fotbollslag ju..)

Sundin, Esbjörs skadade.

Kastar dom in ett par junisar som spelar helt

utan respekt och frälser laget?

(Conny vågade satsa på en färsk "Henke" och

blev nästan tokförklarad.)

Tungt med en finne i motståndarmålet

som är hälften geni, hälften galen.. :surprise:

Kom på ett skön kommentar från en äldre

(lite överförfriskad?) gentleman i publiken.

Har för mig att det var någonstans i

Brynäs - MoDo trakterna;

"Fan domar´n! Du är ju sämre än Thor-Leifs!" :surprise:

(För dom yngre förmågorna på forumet kan nämnas

att Thor-Leifs är ett dansband och inget KJ-förband..) :blink:

Ptja, gårdagens resultat kanske bevisar vilket lag som är bäst, LHC eller VF :wub:

Frölunda hade visst inte samma tur med dommaren den här gången. ;)

EDIT, en dommare är en morgonfippling med fippelfingrar.

Frölunda hade visst inte samma tur med dommaren den här gången.

*sniff, sniff* Luktar kompensation låååång väg.. ;)

Såg ut som om LHC hade en spelare i målgården vid ett av målen.

Men det är svårt att förklara bort 5-0..

Nu är semin "nollställd" och vi börjar från scratch igen. :D

Verkar bli en het slutspelsvår trots allt.. :wub::)

ledin.jpg

"Spännande män luktar diesel"

Äh, man kan alltid hävda att VF gjorde en läggmatch bara för att göra det lite mer spännande :wub:

Eller vafan, spännande blir det ju inte förrän man satsar en månadslön eller liknande, äran är klart överskattad.

Har man den inställningen till ishockey kanske bordtennis är en lämpligare sport att följa? Förstår inte problemet här. Ja, tacklingen var oschysst, Nordström blev avstängd. Kommer aldrig tro att syftet var att avväpna Foppa, skall man vara ärlig fanns inte ens ett behov av detta. Kommer ihåg Charas kommentar efteråt "Det var enligt svensk standard en ful tackling, men gjord av en kille som inte direkt har blyaxlar och saknar den historiken". Visst Nordström kan vara grinig och idka diverse tjuvnyp, men att som Pappa Forsberg ylade om hitmanfasoner och "aldrig mer i landslaget" är mer just pappafasoner. OM FBK hade velat skicka bort Foppa hade man satt en mndre viktgare spelare på detta, typ Kåberg. Här var Modo smarta i årets kvartsfinal när Öberg sänkte Nordström, det är bättre att nyttja en som inte kan så mycket annat.

Som det är nu har FBK Mathias Johansson och Peter Nordström borta med hjärnskakning, båda är spelare om enligt mig hör till FBKs topp 10, där speciellt Nordström saknas då han är överjävlig i team med Jönsson i box och powerplay. Detta är dock h-o-c-k-e-y och det händer i ALLA slutspel. Anser även att Nordström är den enskilda spelare som lyft FBK efter tränarbytet, han har efter sin återkomst efter ryggskadan jobbat som ett djur och det har smittat av sig på övriga. Jag trodde inte att FBK skulle klara sig förbi kvarten i år, men de spelar nu över mina förväntningar.

"Tänk om Chara satt tacklingen mot Foppa, skulle då Axa nu ha nyttjat den delen av sargen som pemanent reklamplats? För han hade nog inte gått att få loss då....tror jag"

Lokaltidning

Johansson är troligtvis tillbaka imorgon, och kanske även Nordström. Det är två spelare som är väldigt viktiga! Om de varit med igår tror jag att det nu skulle stå 2-0 till Färjestad.. Man får väl hoppas att vi vinner imorgon, jag ska ju dit och allt med en djurgårssupporter av alla folkslag som finns :banghead: Förra fredan var vi också på hockey, då stog vi mitt i klacken. Det är nog inte så ofta en djurgårdare står mitt i Wolfpack :)

Johansson är troligtvis tillbaka imorgon, och kanske även Nordström. Det är två spelare som är väldigt viktiga! Om de varit med igår tror jag att det nu skulle stå 2-0 till Färjestad.. Man får väl hoppas att vi vinner imorgon, jag ska ju dit och allt med en djurgårssupporter av alla folkslag som finns :blink: Förra fredan var vi också på hockey, då stog vi mitt i klacken. Det är nog inte så ofta en djurgårdare står mitt i Wolfpack :Malaj:

Nä han måste vara chockad över att inte vara ensam på en match i en tom globen. :=o

2 hemmamatcher härnäst för håve, chansen att täppa till är uppenbar. Men man får inget gratis, det är ju som vi märkt en helt öppen historia.

0 - 4

:baskerPa: ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...