Jump to content

Tälta på militär mark

Dizzy_keys

Recommended Posts

Nu är det så att en innebandycup går av stapeln i Falun under 25-28 maj.

Övriga år jag har deltagit så har jag bott på hotell med övriga i laget men nu så är hotellet fullbelagt.

För att lösa problemet så har alla fått lösa sitt boendeproblem på egen hand.

Problemet ligger i budgeten, Vi har inga enorma summor att lägga på detta då samtliga har planerat resor i sommar. Jag och fyra stycken andra står utan någonstans att bo.

Just nu står valet emellan att bo på logement på gamla I13 för 800 kr per person under tre dagar

eller att tälta (Gratis).

Just nu lutar vi åt tälthållet då vi har ett tält 12 tillgängligt.

Någon som har tips om en bra tältplats? Bör som sagt vara gratis och ha gångavstånd till lugnet.

Skogen runt lugnet verkar vara ett militärt övningsområde, vem bör man ringa för att få tillstånd till att tälta där?

Tack för hjälpen.

Nu är det så att en innebandycup går av stapeln i Falun under 25-28 maj.

Övriga år jag har deltagit så har jag bott på hotell med övriga i laget men nu så är hotellet fullbelagt.

För att lösa problemet så har alla fått lösa sitt boendeproblem på egen hand.

Problemet ligger i budgeten, Vi har inga enorma summor att lägga på detta då samtliga har planerat resor i sommar. Jag och fyra stycken andra står utan någonstans att bo.

Just nu står valet emellan att bo på logement på gamla I13 för 800 kr per person under tre dagar

eller att tälta (Gratis).

Just nu lutar vi åt tälthållet då vi har ett tält 12 tillgängligt.

Någon som har tips om en bra tältplats? Bör som sagt vara gratis och ha gångavstånd till lugnet.

Skogen runt lugnet verkar vara ett militärt övningsområde, vem bör man ringa för att få tillstånd till att tälta där?

Tack för hjälpen.

Jag tror absolut att det är lättare att få låna någon civil markägares mark, speciellt i det syftet ni är där. Inte många markägare skulle neka er om ni kladdar ihop något kontrakt om att ni ska städa upp allt och återställa det som var. Antar att ni kommer få svaret "OXA, minor blablabla" om ni försöker med övningsfältet.

Prova ;)

ring dalaregementetsgruppen o kolla

Precis.

Annars är det i princip så att den del av övningsfältet som ligger mellan regementet och gamla svärdsjövägen (asfalterad väg som går tvärs genom fältet, spärrad för vanlig trafik) inte längre används för militära ändamål. Detta torde innebära att ni kan tälta på "järlindsåkern" som ligger så nära Lugnet man kan komma. Tältar ni dessutom bredvid parkeringen som finns där så borde risken för att komma ivägen för militär aktivitet vara minimal.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...